Mijn kat heeft geen eetlust

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Rotti
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jul 2012 18:35

Mijn kat heeft geen eetlust

Bericht door Rotti »

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier en ik maak me zorgen over mijn poes die inmiddels van 7 naar 3 kilo is afgevallen. Ik ben naar de dierenarts geweest en wacht op de uitslag van haar bloed onderzoek op schildklier,suiker en lever. Wat ik raar vind is dat er steeds bij deze onderzoeken en met name schildklier word gezegd dat ze wel eten, maar toch afvallen...mijn poes eet bijna niets meer..

Iemand enig idee????

XxTwig
falkosan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 apr 2012 19:05

Re: Mijn kat heeft geen eetlust

Bericht door falkosan »

hoe oud is de poes?
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Mijn kat heeft geen eetlust

Bericht door nellebel »

braakt ze ook of eet ze alleen niet meer? hebben ze ook in haar bekkie gekeken?
bloeduitslagen zullen nu sowieso niet helemaal kloppen als ze zo slecht eet, laat je daar niet door misleiden. heeft mijn vorige DA wel gedaan, koste mijn kat haar leven omdat hij niet verder zocht en verkeerde conclusies trok.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Mijn kat heeft geen eetlust

Bericht door mittenslief »

wanneer krijg je uitslag van het bloedonderzoek? in ieder geval sterkte ermee, heb geen idee
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Rotti
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jul 2012 18:35

Re: Mijn kat heeft geen eetlust

Bericht door Rotti »

Ze is bijna 14.ze braakt niet en verder doet ze ook niks raars of anders, ontlasting is normaal. Ik heb aan de DA gevraagd of ze ook naar andere mogelijkheden wilde kijken, bv keelontsteking (vanwege een verdikking in haar hals) of dat er iets vast zat in haar keel, maar volgens haar kon die verdikking ook met die schildklier te maken hebben en pas als dat uitgesloten was zou ze verder kijken. Ik zou de uitslag gisteren krijgen, maar nog niks gehoord, morgen ga ik zelf bellen. Heb er Goed de balen van...

Xx
paasnini

Re: Mijn kat heeft geen eetlust

Bericht door paasnini »

Wacht de uitslagen even af en laat je niet meteen doodongerust maken door ervaringen van anderen daar schiet je niets mee op.

Mocht er niets uit deze onderzoeken komen vraag dan aan de dierenarts of het van een pancreasontsteking kan komen. Door maagzuur kunnen ze daar een keelontsteking van krijgen. Eenmpancreasontsteking kunnen ze niet uit de standaard bloedtest halen.

Laat je nog even horen wat er uitgekomen is?
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Mijn kat heeft geen eetlust

Bericht door patiani-guusje »

Misschien de schildklier in combi met een andere ziekte zoals nierfalen, dan eten ze ook vaak heel slecht.
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
ARZ
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 jan 2012 00:02

Re: Mijn kat heeft geen eetlust

Bericht door ARZ »

Beste Twig,
Niet eten is heel gevaarlijk - los van de reden waarom de kat niet eet.
Als er te weinig voedingsstoffen binnen komen, loop je het risico dat er leververvetting optreedt. Dat wil je er echt niet bij hebben.
Voer je de poes bij? Met spuitjes en zachte voeding (b.v. AD bij de dierenarts) bijvoorbeeld? Het is van levensbelang dat ze voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt.
Als de bloedonderzoeken niets opleveren vraag dan aan je dierenarts om een test op alvleesklieronsteking, dit zit nooit in een standaard bloedonderzoek en is een aparte test.
Alvleesklieronsteking zorgt dat een kat zich misselijk voelt en vaak ook pijn heeft, en daardoor niet meer eet.
Veel succes met je poes!
Rotti
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jul 2012 18:35

Re: Mijn kat heeft geen eetlust

Bericht door Rotti »

Nou de uitslag is bekend en daar zat het 'm niet in. Nu gaan ze inderdaad hetzelfde monster op niet standaard waarden testen en daarnaast is er een punctie gedaan in de zwelling in haar hals en deze monsters worden ook opgestuurd, ter preventie heeft ze een antibiotica-spuit en pijnstillers gekregen mbt eventuele ontstekingen. Verder voed ik de poes nu inderdaad bij met speciale voeding via een spuitje. Woensdag weet ik meer, heb alleen niet zoveel vertrouwen in de DA meer...
Plaats reactie