De eerste nacht alleen!

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
pippi2012
Huiskat
Huiskat

De eerste nacht alleen!

Bericht door pippi2012 »

Tja en dan hebben we over 3 kleine weekjes een kitten in huis...
Ben mezelf nu goed aan het inlezen over hoe en wat het beste is!
We gaan haar waarschijnlijk ophalen op een zaterdagmiddag...

Nu heb ik alleen 1 klein vraagje nog...

-Wat moet ik met de kitten doen als we haar hebben gehaald en de nacht gaat beginnen voor ons.
(waar zal ik haar laten?)

Zelf zat ik te denken de deur van de kinderkamer dicht en de woonkamer dicht. Dan heeft ze in ons appartement de keuken (met de kattenbak) de gang (met speeltjes en eten/drinken en haar reismandje) en onze kamer (om ons wakker te houden en te slapen)
of kan ik haar beter gelijk het hele huis geven?

Zondagochtend gaan wij altijd naar de kerk (van half 10 tot half 1) kan ik haar dan al alleen laten of zeggen jullie even 1x thuis blijven is beter... (stel ik laat haar alleen, wat is dan de beste plek om haar alleen te laten? welke delen van het huis zeg maar.)

Ik weet en heb al veel gelezen over 2 kittens enz. en ook overlegt met mijn man... maar die ziet het nog niet zo zitten om 2 katten te hebben... (heb enkel alleen de positieve kanten belicht van 2 katten :P ) dus dat is tot nu toe NOG geen optie...
nellebel
Tijger
Tijger

Re: De eerste nacht alleen!

Bericht door nellebel »

ik zou om te beginnen sowieso de ruimte iets kleiner houden voor het kitten, of je moet overal voldoende kattebakken (of dweilemmertjes) neerzetten. kittens zijn lekker druk bezig en moeten ineens plassen en zijn dan soms te laat op de bak.
ik weet niet wat goed is, wij hebben onze kittens de eertse paar weken beneden gelaten s'nacht, maar dat was ook omdat er 1 bangerik bij zat, die vond de beneden verdieping al eng genoeg, laat staan als er nog meer deuren zouden open gaan.
misschien ook wat afhankelijk van je kitten. hoe die reageert in huis.
al zou ik ze niet meteen mee naar bed nemen. heb 2 katertjes gehad die beide op bed plasten omdat ze de bak nog niet goed kenden en het bed ook lekker zacht vonden om te plassen. na een week of 2 was het geen probleem meer.
als ze lekker aan het spelen is en niet echt bang, kun je haar best even alleen laten op zondag. als je je nog kunt losweken van je kitten, want ze zijn verslavend hoor.

misschien moet je naar je man ook even de negatieve kanten van 1 kitten belichten hahaha misschien dat dat wel helpt. ik heb het zelf meegemaakt en was dolblij toen ik er 1 bij kon halen want toen verdwenen alle problemen van aanvallen, vernielzucht e.d.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Chiquita98
Tijger
Tijger

Bericht door Chiquita98 »

Een jong kitten zou ik wel de mogelijkheid geven om ook de eerste paar nachten bij jullie te kunnen komen. Ik deed dat ook altijd. Ze missen dan echt nog de warmte van het nest en hebben dan gezelschap nodig. Een hele nacht alleen gaat het kitten denk ik niet leuk vinden. Ik deed het een paar nachten totdat ie bij de rest van de katten wel kon. Nooit eentje heeft er op mijn bed geplast, maar had de kattenbak ook dichtbij staan in de hal.
Oh en 2 inderdaad is zoveel leuker en plezieriger. Zo leuk om 2 van die jonkies te zien rennen en springen.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
pippi2012
Huiskat
Huiskat

Bericht door pippi2012 »

Mijn voorkeuk heeft het toch om onze kamer ook erbij te betrekken omdat de keuken en de gang te weinig lekkere slaapplekjes heeft.en t daar wat kouder is. Dus zet gewoon haar reismandje en het mandje dat we hebben gekocht in de gang erbij.en we kijken wel even waar ze bedenkt te gaan liggen.ik introduceer haar gewoon niet zelf op bed! Dat mag ze dan zelf uitvinden.
Wat moet ik doen met eten 's nachts? Ze is dan 7 weken (ik weet het te vroeg) moet ik haar 's nachts nog een keer extra eten geven? (Ik ga haar dan RC babycat geven met water)
Chiquita98
Tijger
Tijger

Bericht door Chiquita98 »

Ik zou vlak voordat jullie gaan slapen nog eten geven en dan gewoon een bakje brokjes neer zetten. 7 weken is inderdaad erg jong dus ze heeft jullie aanwezigheid echt nog wel nodig.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Contacteer:

Bericht door BillyJean »

Hoi , wat leuk, een kitten, een hele klus, zo'n ondeugd in huis. Maar ik ben er van overtuigd dat je van 2 kittens veel minder last zult hebben dan van 1. Met z'n tweetjes is zo leuk, en ze kunnen heerlijk met elkaar spelen, eten en slapen. Ik hoop dat je man dit nog gaat beseffen, zodat ze heerlijk een speelvriendje krijgt. Maar heel leuk, zo'n kleintje....ben benieuwd
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
pippi2012
Huiskat
Huiskat

Bericht door pippi2012 »

JA ik wil er ook 2!!!! Maar ben druk in de onderhandeling...
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Contacteer:

Bericht door BillyJean »

gewoon slim spelen, mannen geven dan echt wel toe hihi mijn buurman noemde mijn lief een watje toen poes 2 binnen kwam...
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
pippi2012
Huiskat
Huiskat

Bericht door pippi2012 »

Hahaha geweldig. Ik weet niet of ik het voor elkaar kan krijgen voor dat onze PIPPI komt. (heb meer hoop dat het gaat lukken als hij na een week gillend zelf een andere kitten gaat halen)
Hadden jullie dat ook bij jullie eerste kat, dat je zo onwijs onzeker bent of je alles weg goed weet en goed gaat doen? Ik heb echt zoiets van ooo heb ik wel het goede voer en heb ik wel de juiste kattenbak... doe ik er goed aan om haar met 7 weken weg te halen bij haar super magere moeder (eigenlijk niet ik weet het zelf ook, maar iets in me zegt dat ze weg moet daar ivm te weinig en slecht eten) de mama van Pippi zag er echt magertjes uit... ( in mijn ogen kan het niet zo zijn dat mama dan nog genoeg melk kan geven voor 5 kittens) ik kan ook niet even gaat kijken bij ze hoe het nu gaat. de baas is op vakantie, schoondochter zorgt voor de kittens oid... vanaf 1 aug kan ik haar bellen! ik heb er echt een naar gevoel bij! Hopelijk gaat dit toch goed komen...

tja waarom ik dan toch dit poesje wilde... geen idee, bepaald gevoel van redden denk ik...

is dit raar?
mittenslief
Tijger
Tijger

Bericht door mittenslief »

7 weken is toch wel heel erg vroeg om weg te halen bij moeder, ze zijn dan heel vatbaar voor ziektes, beter met 10 weken (een week na de eerste enting). moeders worden meestal wel mager maar melk blijven ze wel geven hoor, en als ze het daar goed doen geven ze de kittens ook natvoer en brokjes
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Plaats reactie