Hallo,
Mijn kater is de afgelopen paar dagen steeds slechter gaan eten, ook heeft hij zijn zachte voer al een keertje uitgebraakt.
Verder poept en plast hij ook vrij weinig, wat ik gister aan zijn poep kon zien was dat het heel erg hard en droog was.
Nu heb ik zelf zo het vermoeden dat hij last van haarballen heeft. ( heb hem maar gewoon wat zalf op zijn poot gesmeerd).
Gedragsmatig is er niet heel veel te merken, hij komt zodra ik snoepje roep met hoge snelheid aanrennen om daarna alles op te eten.
Teven is het altijd al een luie tak geweest dus aan het feit dat hij heel de middag/ochtend maft hecht ik niet teveel waarde.
Jullie nog andere ideeën wat dit kan zijn?
Gr
tom
Kater eet slecht
- mittenslief
- Tijger
Re: Kater eet slecht
Ja kan best een haarbal zijn, ff een paar dagen malt pasta dat helpt hier altijd wel goed
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
laat hem veel meer drinken, uitdrogen en erg harde ontlasting is niet goed.
heb je recent bloedonderzoek van hem en zijn zn nierwaardes goed?
gebit in orde?
heb je recent bloedonderzoek van hem en zijn zn nierwaardes goed?
gebit in orde?
Ben gisteren naar de DA geweest om hem eens te laten controleren.
konden niets vinden, niets aan de tanden en geen koorts.
Zou dus zeer waarschijnlijk geen ontsteking zijn.
Hij eet wel wat brokjes (40 op een dag ong) en zachtvoer, maar je kan aan hem merken dat hij zich niet lekker voelt.
heeft gister bij de DA een spuit gehad tegen misselijkheid en ik heb tabletjes meegekregen tegen dezelfde symptomen. krijg deze tabletjes er alleen niet in (erg agressieve kat) heb het al bij zijn voer gedaan zonder succes en toen ik het tabletje eindelijk in zijn mond had, had ik gelijk 2 tandafdrukken in mijn vinger staan.
Verder gedraagt hij zich normaal en gaan de snoepjes er nog net zo makkelijk in als altijd.
vind het maar raar aangezien ik mijn andere kat in februari al kwijt raakte aan bloedkanker (niet eten, braken etc) kan toch niet hetzelfde zijn.
Jullie nog ideeën? (hoe pilletje geven etc)
Gr
Tom
konden niets vinden, niets aan de tanden en geen koorts.
Zou dus zeer waarschijnlijk geen ontsteking zijn.
Hij eet wel wat brokjes (40 op een dag ong) en zachtvoer, maar je kan aan hem merken dat hij zich niet lekker voelt.
heeft gister bij de DA een spuit gehad tegen misselijkheid en ik heb tabletjes meegekregen tegen dezelfde symptomen. krijg deze tabletjes er alleen niet in (erg agressieve kat) heb het al bij zijn voer gedaan zonder succes en toen ik het tabletje eindelijk in zijn mond had, had ik gelijk 2 tandafdrukken in mijn vinger staan.
Verder gedraagt hij zich normaal en gaan de snoepjes er nog net zo makkelijk in als altijd.
vind het maar raar aangezien ik mijn andere kat in februari al kwijt raakte aan bloedkanker (niet eten, braken etc) kan toch niet hetzelfde zijn.
Jullie nog ideeën? (hoe pilletje geven etc)
Gr
Tom