kitten van 13 weken bij poes van 11 maanden

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
RomieJj
Kitten

kitten van 13 weken bij poes van 11 maanden

Bericht door RomieJj »

Heeft er iemand ervaring met het bij elkaar plaatsen van een poes van bijna 11 maanden en de introductie van een katertje van dan 16 weken.
Wij hebben nu sinds januari een brits poesje in huis. Nu hebben wij voor haar een leuk vriendje gevonden met het zelfde karakter ( dit is trouwens ook een brits korthaar )
onze poes is natuurlijk nog niet volwassen en ik vroeg me af er mensen zijn hier die er ervaring mee hebben. Ik vind het toch heel spannend die introductie.
De fokker zegt dat ik ze gelijk bij elkaar moet zetten terwijl anderen weer zeggen dat ik dit heel rustig moet aanpakken.
Graag jullie ervaringen hierover! Alvast bedankt.
Dinky
Tijger
Tijger

Re: kitten van 13 weken bij poes van 11 maanden

Bericht door Dinky »

zoekfunctie rechtsboven op het forum en daar introductie intypen doet al wonderen ;)
Zelf heb ik er geen ervaring mee.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Chiquita98
Tijger
Tijger

Bericht door Chiquita98 »

Een introductie is altijd weer spannend. Ik zet mijn diertjes altijd wel snel bij elkaar en bekijk dan hoe het gaat. Het kitten nam ik als ik er niet was wel apart. Iedereen heeft inderdaad weer een andere methode en bij de ene kat werkt de ene methode beter dan de andere. Als het kitten sociaal is en andere katten gewend is zal die zich snel aanpassen. Voor de aanwezige kat zal het misschien iets moeilijker zijn. Als het alleen bij blazen en grommen blijft dan zal het wel goed gaan hoor.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

zet de nieuweling in de bench in de kamer en dan merk je meteen al hoe de reactie is. als die goed is (niet meteen krijsen en bench aanvallen blazen) dan zou ik ze meteen bij elkaar laten. geef ze wel de ruimte om te vluchten.
ik kan de ruimte waarin de kattenbakken en voer staan afsluiten, dus ik heb de nieuweling wel altijd even alleen in die ruimte gelaten zodat die ook weet waar alles staat, dan terug in de bench, duer open en "oude" kat erbij. dat heb je echt zo in de gaten
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie