Bedankt voor het meedenken allemaal weer. Tja die arme donsjes, ik ben daar ook een muts in, ben de keuken ook uitgegaan en heb de deur dichtgedaan, struisvogelpolitiek.. En dacht steeds de brokjes dat is toch ook ooit een levend wezen geweest, maar ja dat zie je niet meer.
Dinie, Guusje laat tanden poetsen wel heel goed toe, dus ik hoef haar geen kuikens te geven.
Het gebitje van nina ziet er dus niet erg goed uit maar ook niet zo secht dat ik denk dat er nu meteen actie ondernomen moet worden. Dat van Guusje was ooit erger, en dat viel volgens de da wel mee..
Maar voor zo'n jonge kat en in vergelijking met het gebit van Tica en Saar ziet er toch wel minder uit.
Ik probeer bij Nina ook haar tanden te poetsen, ze bijt niet oid, maar probeert wel weg te komen, vindt het duidelijk niet erg leuk. Ga het dus maar rustiger opbouwen, inderdaad eerst laten wennen aan gefriemel in haar bekje. Omdat ze zo makkelijk is dacht ik ze laat het vast makkelijk toe, net als Guus, bij guusje heb ik nooit hoeven oefenen, was meteen goed.
Hoe denken jullie eigenlijk over het geven van alleen droge brokken omdat dit beter zou zijn voor het gebit? Ik durf dit niet zo goed, ben bang voor te weinig vochtinname en weer slecht voor de nieren.
Nu geef ik bij de brokken ook een sloot water, en daarna weer wat brokken zonder water, voor het "poets-idee". Pfff katten! Eigenlijk zijn het toch wel erg gecompliceerde wezens om te verzorgen
Oh ja, de Oral care wil ik dus ook gaan gebruiken!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty, honden Luna, Sophie en Nala.