Ik mijn voorsteltopic had ik het al laten vallen, we willen voor een herplaatser gaan..
Afgelopen januari is onze rode jeweetwel kater van 6 overleden na een attack

We hebben nog 2 oudere dames rondlopen, nou ja slapen/liggen/hangen

Hoe erg bleek nadat we een oosterse korthaar te logeren hadden voor een paar weken.
We hebben genoten van haar aanwezigheid en gebabbel en zowel Lady als Mocridhe vonden haar aanwezigheid niet vervelend of storend.
Meteen wist ik ook weer waarom ik verliefd ben op de oosterse rassen, als kind heb ik een siamees gehad en deze oosterse loge is een oude opvanger van me, die ik met toch enig verdriet heb geplaatst bij vrienden.
We hebben geen haast, we gaan eerst nog verhuizen eind aug en zodra we allemaal gesetteld zijn, zijn we ook klaar voor een nieuwe huisgenoot.
Dus tijd om te orienteren en te zoeken.
Alleen is het voor het eerst dat we actief zoeken.
Lady,Mocridhe en Boeffie waren opvangers, Lady was volwassen, Boeffie en Mocridhe zijn flessekittens en 'kenden' we al.
Nu gaan we dus actief op zoek naar een herplaatser, maar waar let je op bij raskatten?
Uiteraard hebben we ons 'eisen'lijstje.
-moet met kinderen, honden (chihuahua's) en poezen kunnen.
-bij voorkeur gesteriliseerd/gecastreerd
-qua geslacht hebben we geen voorkeur.
- qua kleur/tekening ook niet..
We zijn heel makkelijk, aangezien het karakter voor ons het belangrijkste is.
Ik ben hele dagen thuis, dus ik heb ook alle tijd voor een oosterse of siamees.
Alleen ben ik niet thuis in de aanschaf van raskatten en zou niet weten waar op te letten als je een raskat aanschaft.
Ik heb aardig wat gelezen, maar ik heb liever wat tips van mensen die ervaring hebben met de rassen.
Vooral de waar is het grote vraagteken...
Perse bij een fokker? de asielen houden we al in de gaten, particulier...hier heb ik wat schrik voor.