Katten vs Cavia's

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Katten vs Cavia's

Bericht door Sifra »

Leuk! Dat is nog eens een bad hair day, zoals die Babbel eruit ziet. Zijn lapjescavia's ook altijd vrouwtjes?
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Katten vs Cavia's

Bericht door pearlsofpassion »

Nee, bij cavia's werkt dat anders. Zowel beertjes al zeugjes kunnen 2 of 3-kleur zijn.

Maar ik ben wel benieuwd hoe de geslachten hier zijn. Is het een zeugje en beertje? Omdat 4 maand toch vrij vroeg is om al gecastreerd te zijn? Ik weet het niet hoor, heb niet zoveel verstand van cavia's. Weet alleen dat je ook best koppeltjes van verschillend geslacht vormt.

Mooie diertjes wel. Hoop dat je katten snel aan hen gewend zijn. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Cerna

Re: Katten vs Cavia's

Bericht door Cerna »

Bedankt Valerie! Ik had de vraag al gezien maar nog geen tijd gehad om er in te duiken want Noa viert haar verjaardag en de katten uit "Pluis" stromen nu binnen :-P

Het zijn twee dames, zusjes, en ze kunnen het goed met elkaar vinden. Een zeugje en beertje was niet mogelijk omdat de opvang alleen maar ongecastreerde, jonge beertjes had (castratie door een onervaren dierenarts schijnt bijna altijd fout te gaan en dus durven ze het niet aan) en deze twee kennen elkaar al vanaf de geboorte, dus dat geeft het minst problemen.
Zij plaatsen dus altijd òf 2 zeugjes òf 2 beertjes wat volgens de opvang ook wel goed gaat zolang ze geen zeugjes ruiken want dan gaan ze vechten.

De katten boeit het niet echt al moet ik voor Noa wel een emmertje naast de kooi zetten op het enige, beschikbare plekje.
Ik had ze gisterenavond op schoot en Amber zat op de rugleuning, beetje viezig naar ze te kijken :lol: , maar geen killersneigingen.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Katten vs Cavia's

Bericht door pearlsofpassion »

Oh das jammer dat de opvang geen ervaren DA heeft die kan casteren.
Ik geloof ook wel dat zusjes wel goed zullen blijven gaan. Ik hoop het alleszins voor je. 2 beertjes zou ik minder vertrouwen in hebben als ze niet gecastreerd zijn. Maar goed, wie ben ik. Geen ervaring zoals ik eerder zei. Ik heb het ook maar van lezen. ;-)

Lijkt me ook wel enig, Cavia's. Maar konijnen is toch meer mijn ding. :grin:
Geniet ervan he! :-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
falkosan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 apr 2012 19:05

Re: Katten vs Cavia's

Bericht door falkosan »

ik heb zelf 3 dames bij elkaar gehad en mijn buren 2 mannetjes. en beide ging goed. dus even afwachten.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Katten vs Cavia's

Bericht door pearlsofpassion »

Fijn he.
Ik heb wel al gehoord dat cavia's een stuk eenvoudiger zijn dan konijnen in koppelingen. :-)

Annet, ik moet het zeggen, het zijn echt prachtige meisjes. Vooral Babbel vind ik prachtig!!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Cerna

Re: Katten vs Cavia's

Bericht door Cerna »

Maar Knabbel is ook zo leuk! Ze heeft een lange witte lok van het ene oor naar het andere die begint in een kruin achter haar rechteroor (net een oude man die nog wat resterend haar over zijn kale kruin drappeert), terwijl de rest - kop en hals - zwart is. En haar buik is helemaal rood.

Eigenlijk vind ik cavia's leuker dan konijnen omdat ze zo gezellig kletsen en van die druktemakers zijn. Maar och, je mag niet vergelijken want het zijn totaal verschillende dieren en Snowy is ook leuk, maar soms wel een beetje kattig.
Plaats reactie