2 kittens aanschaffen.

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Lovecat
Jaguar
Jaguar

Re: 2 kittens aanschaffen.

Bericht door Lovecat »

Ik sluit me aan bij Nellebel's laatste post.
Als je bang bent voor vernielzucht e.d. geen kittens nemen...

Ik heb er vorig jaar 2 gehad en inmiddels zit ik in een huis waar hele stukken tapijt verdwenen zijn (incl. vloerdemping eronder aan gort gekrabd). De bank is aan 2 kanten compleet de vernieling in geholpen, geen 1 plant meer in huis, want die eten ze op of graven ze uit.
Ik ben iemand met veel frutsels in huis en die heb ik allemaal weg moeten doen/ achter slot en grendel moeten doen.
Van 1 handgemaakte en handgeschilderde zware kunstschaal dacht ik dat ze die niet om konden krijgen, helaas, ook die is tegen de grond gegaan en in duizend scherven...

Vreselijk irritant 8-) , maar zoals Paasnini schrijft; het is ook heel erg genieten! Het genieten kwam bij mij trouwens pas toen ik er een tweede bij haalde; een kitten alleen is echt heel erg sneu en toen de tweede kwam en ik zag hoeveel ze aan elkaar hadden... toen ben ik pas gaan genieten;
2 kittens die achter elkaar aanrennen, stoeien, spelen, wassen en bij elkaar slapen, dat is superleuk om mee te maken!

En die dingen die ik opnoemde in mijn eerste alinea; tja, ik was niet happy dat alles sneuvelde, maar toen bijv. die schaal viel, was ik vooral heel bezorgd over mijn kitten en niet over mijn schaal. Ik probeer te zeggen; het is misschien even slikken en inschikken, maar als je het ECHT graag wil en alles er voor over hebt en niet je frustraties op die jonge katjes afreageert (die niet weet wat ze mis doen) denk ik dat je het wel kan proberen!
*Dexter & *Mosa
Pix0l
Kitten

Bericht door Pix0l »

wederom bedankt voor de reacties. @ nellebel, ik begrijp je standpunt/reactie. Alleen maar goed om ons/mij er op te wijzen. Je denkt vaak alleen maar aan de leuke dingen en vergeet de bijkomende verantwoordelijkheden....maar die hebben we ondertussen wel aardig in ons hoofd :-) we gaan er nog rustig over nadenken en eind volgende maand definitief beslissing nemen :-)
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Ik vind dat je er erg verstandig mee om gaat.
Je lijkt ook alle adviezen ter harte te nemen. Das heel leuk. ;-)
De meeste mensen houden vast aan hun eerste overtuigingen zonder zelfs maar naar de rest te luisteren.
Als je nu voor 2 kittens gaat, weet je tenminste waar je voor gaat. :-)

alleszins veel plezier met overleggen, dromen en daarna rondkijken. Geniet ervan, want ook die verwachting is fantastisch! ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

en als je de keuze hebt gemaakt dan vooral gaan genieten van alle voorpret, katjes uitzoeken, speeltjes kopen, een vooral veel knuffelen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Chiquita98
Tijger
Tijger

Bericht door Chiquita98 »

Ik vind het ook super goed dat je er zo goed over nadenkt en van tevoren alle informatie verzameld. Veel mensen schaffen een dier aan en dan ineens zitten ze met de handen in de haren.
Ben best wel jaloers dat je eventueel straks 2 kittens hebt ;-) Het is zo leuk!!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

nou thea, wat let je hahaha
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Chiquita98
Tijger
Tijger

Bericht door Chiquita98 »

Zou het zo doen hoor Wendy ;-) Maar ach heb er al 4 en het gaat zo goed met die clubje. Hoewel ik zeker weet dat 2 kittens er zo weer geaccepteerd worden.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Ik bewonder je karakter.

Moest ik niet met Kleintje zitten, zou ik waarschijnlijk Stijn nog wel mee krijgen. Zou gewoon blijven zagen en hem bedelven onder de foto's van kittens... :grin: Ben hem er nu al op aan het voorbereiden dat ik later 4 katten wil (2 kittens bij de jongens).
Hopelijk duurt het wel nog vele jaren. We gaan voor nog 10 jaar erbij ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
vlindertje26
Kitten

Bericht door vlindertje26 »

Hier ook bezig om te kijken wat ik het meest fijn zou willen als het om het aanschaffen van een kitten (liever 2 in dat geval, zodat ze samen kunnen spelen etc) of toch een wat oudere zodat ik uit de kittenfase ben. Hier nog wel erg in dubio, beiden zo'n verschil..

Werk zelf alleen de ochtenden, dus ook dat speelt wel een beetje mee, heb ik in iedergeval (zeker als ik voor een kitten ga) ook genoeg tijd en energie om erin te steken. Alleen nog even het balkon afsluiten zodat daar ook volop gespeelt kan worden. Vind ik voor de beestjes zelf ook wel fijn.
pinguin
Tijger
Tijger

Bericht door pinguin »

Kijk goed rond en lees gewoon eens wat verhalen op het forum. Kittens zijn lief en leuk maar kunnen ook ontzettend druk en vernielzuchtig zijn. Aan de andere kant kant als je er 2 neemt dan beleef je daar heel veel plezier aan!!!
Een iets oudere (solo) kat kan ook erg gezellig zijn.

Er staat hier ook nog ergens een topic met foto`s om veilig je balkon af te sluiten weet alleen effen niet meer waar.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
mittenslief
Tijger
Tijger

Bericht door mittenslief »

je kan ook kijken naar welk ras het beste bij je past (als je een raskat wilt). het ene ras is wat rustiger dan het andere al kan het natuurlijk ook zijn dat de kat heel druk is terwijl het ras zelf heel rustig is. maar alle kittens zijn als het goed is lekker druk:)
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Adriana

Bericht door Adriana »

jajajajajajajajajajaja...!!
ras is heel rustig maar dat geldt niet voor de twee broertjes die hier wonen...
ze zijn inmiddels hun tweede verjaardag voorbij en de kattenstormen worden wat minder heftig maar als ik voor een rustige Rus gegaan zou zijn, dan waren deze twee tiepjes een mega uitzondering.. maar.. om op te vreten, dat wel!
Ilovesiamesecats
Panter
Panter

Bericht door Ilovesiamesecats »

Onze 2 katers zijn nu een jaar oud en ietsiepie rustiger. Mijn vriend heeft muziekboxen die hebben maandenlang omgedraaid gestaan want dat was wel erg leuk om in te klimmen en zo op de kast te lopen. Toen ze op de kast konden springen konden de boxen weer terug.
Verder racen ze door het huis waarbij ze totaal niet kijken wat ze onderweg tegen komen. Wij hebben geluk dat ze wel hebben staan krabben aan meubels maar dat hebben we af kunnen leren. Er is al het een en ander gesneuveld tja dat is niet leuk maar we wonen niet in een museum. Planten hebben we nauwelijks meer die zijn vervangen door nepperts.

Het voordeel voor jullie is dat de katten van jongs af aan kunnen wennen aan het binnen zijn. Ze weten niet beter dan dat, bij katten in het asiel moet je afwachten of het echte binnenkatten zijn. En 2 katten heeft als voordeel dat ze elkaar eerder vermaken.

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
ayla
Tijger
Tijger

Bericht door ayla »

Toen ik mijn 2 boeven 3 jaar geleden mocht ophalen was ik verkocht! Ik was gek op prulletjes maar heb bijna alles weg gedaan. Die van mij kwamen met 6 maanden bij ons wonen. Sloopte veel maar konden ook dingen leren, Felix weet bv dondersgoed dat hij niet op tafel mag, ik ben ervan overtuigd dat hij dit toch doet als wij er niet zijn. Alle gevaarlijke spullen zijn uit huis, planten heb ik wel!! In hele grote zware potten, krijgen ze niet om. Het zijn saaie groene planten, ze vinden er niets aan. Ik ben ze dankbaar, door hen totaal nieuwe stijl ontwikkeld qua wat ik mooi en praktisch met de katten vind. Ik heb nu een prachtig strak huis, wat ik anders waarschijnlijk niet gehad had. Nog steeds zijn ze flink actief met elkaar en eigen speeltjes. Verder hebben ze me geleerd om alles op te ruimen wat ik gebruik, dat is mijn moeder nooit gelukt ;) geniet ervan!!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
vlindertje26
Kitten

Bericht door vlindertje26 »

Hihi, ik wordt helemaal vrolijk als ik die verhalen van kittens/jonge katten lees. Heerlijk hoor, om dat soort momenten mee te maken. Al zal het ook absoluut heel wat tijd, energie en geduld kosten als ze hun sloop/drukke buien hebben.

Ben er nog steeds niet helemaal uit wat ik zelf wil, wat uiteraard ook fijn is voor een kat/poes zelf. Al is zeker bij een kitten/jonge kat, dat je hem/haar aan binnen kan laten wennen.

Ik heb geen haast, eerst maar lekker eens inlezen/informeren en kijken of er een klik is met een kat/poezenvriendje :grin:
Plaats reactie