kattenbak verplaatsen, kan dat?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
esthermvdrie
Kitten

kattenbak verplaatsen, kan dat?

Bericht door esthermvdrie »

Over twee weekjes is het dan eindelijk zover en komt onze Floortje.... zo spannend!! :grin: :grin:
Overdag mag Floortje overal komen, behalve in de slaapkamers. 's Avonds mag ze in de huiskamer, serre en open keuken. We willen de kattenbak overdag in de gang zetten en dan 's avonds in de woonkamer zetten. Maar kan dat eigenlijk wel een kattenbak verplaatsen? Of raakt ze dan erg in de war? De eerste week doen we dit uiteraard nog niet! Dan mag ze eerst even alleen in de woonkamer tot ze gewend is en dan geven we haar langzaam steeds meer ruimte. Maar het gaat me om de tijd daarna. Kun je dan de bak iedere avond verplaatsen? De reden dat ik de bak overdag liever niet in de woonkamer heb, is vanwege de eventuele geur die eruit komt. ik schep hem straks twee keer per dag uit en verschoon hem helemaal eens per week en bezuinig niet op de korrels. Maar als het beter zal zijn voor Floortje dat ik hem in de woonkamer laat staan, doen we dat. Maar hoeft het niet.... :eeh: dan heb ik heliever in de gang. Is ook een rustigere plaats dan in de woonkamer.
Chiquita98
Tijger
Tijger

Re: kattenbak verplaatsen, kan dat?

Bericht door Chiquita98 »

Persoonlijk zou ik hem gewoon laten staan in de woonkamer. Ik heb één van mijn bakken ook in de woonkamer. En als je hem goed schoon houd zoals je zegt dan valt het met de geur reuze mee hoor. Bij mij ruik je de kattenbak eigenlijk alleen maar als ze net erop gepoept hebben. Ik heb die van mij ook verstopt onder een bijzettafel dus niet in het zicht
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Sifra
Tijger
Tijger

Bericht door Sifra »

Als je haar laat zien waar je de bak neerzet, zal ze denk ik gauw genoeg gewend zijn aan het omwisselritueel. Katten pakken vaste routines in huis gauw op.
Je kunt ook een kattenbak in de kamer èn in de gang zetten en als ze wat groter is de kattenbak uit de kamer helemaal weghalen.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Verplaatsen kan prima, dat ritueel hebben ze gauw genoeg door.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Robijn
Jaguar
Jaguar

Bericht door Robijn »

Waarom laat je 'm niet altijd in de gang staan; is dat niet makkelijker, dan steeds verplaatsen?
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
esthermvdrie
Kitten

In de gang laat ik hem niet staan, want dan kan ze 's nachts naar boven toe en dat willen we niet. Alhoewel we wel een traphekje hebben staan, een dichte. Weet niet of ze daar overheen kan? Vast wel....? :???:
De reden dat ik de bak ook liever niet in de woonkamer zet, is dat het daar veel onrustiger is. Drie jonge kinderen hier in huis, lijkt me eigenlijk niet zo verstandig. Vandaar ook liever in de gang. De geur die er vanaf komt, heb je redelijk zelf in de hand denk ik. Zeker als ik jullie reacties zo lees. Het zou fijn zijn als de bak na verloop van tijd dus iedere avond van de gang naar de woonkamer verplaatst kan worden en dan 's morgens weer terug. Maar ik ben bang dat ze dan misschien overal gaat plassen, omdat ze niet meer weet waar ze nou moet plassen...... :edoh:
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

ik zou het zelf niet doen, maar heeft ook met mezelf te maken. dan lig ik in bed en ga twijfelen of ik de bak wel heb verzet. ben nogal vergeetachtig vandaar.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zou gewoon twee bakken laten staan. Kan ze zelf kiezen.
Ik zou hem ook niet verplaatsen. Ookal kan het zijn dat ze het ritueel snel door hebben, bakken moeten iets veiligs hebben, en hoe minder je daarmee leurt, hoe minder stress er rond de bak hangt. Ik zeg niet dat het onzindelijkheidproblemen zal geven, dat weet ik niet. Maar ikzelf acht de kans niet onbestaande. En ik zou dat zoveel mogelijk willen vermijden.

Bovendien lijkt het met voor de kat gewoon aangenamer dat als er op een bepaalde plaats een bak staat, die er ook altijd staat. Je zal als kat maar eens net wakker worden, in de war zijn hoe laat het precies is, dringend naar toilet moeten en dan staat die bak er niet... :icon_shifty:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
esthermvdrie
Kitten

Bedankt voor het meedenken en de adviezen!
Ik heb besloten de bak een plekje in de woonkamer te geven. Dan blijft die daar vast staan. :grin:
Chiquita98
Tijger
Tijger

Bericht door Chiquita98 »

Wat goed!!
Benieuwd hoe het je gaat bevallen zo op deze manier. Veel plezier als je nieuwe huisgenootje er is
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Plaats reactie