Groot probleem: overgewicht

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Cerna

Re: Groot probleem: overgewicht

Bericht door Cerna »

Ik heb ook Almo natvoer gehad en het lijkt op Applaws, maar hier geeft men de voorkeur aan Applaws. Almo werd met lange tanden gegeten of zelfs helemaal niet.
Wat betreft de eiwitten in Applaws: ik heb op de blikjes gekeken maar dat is niet meer dan in Almo. De brokjes bevatten wel veel meer eiwitten en die zou ik een oudere kat niet geven.
Adriana

Bericht door Adriana »

Applaws droogvoer heeft zo ongeveer het hoogste eiwitgehalte, bijna geevenaard door RC Obesity dus.. en ik had het indd over de droge brokjes van Applaws.
natvoer bevat doorgaans tussen 8 - 10- 12 % eiwit standaard, de seniorvarianten zitten rond 8%.

er zijn heel veel smaken in natvoer bij Almo en ook Applaws en goeie dierenspeciaalzaken hebben doorgaans wel van die foliezakjes, daar zou je per smaak er eentje kunnen meenemen want bij Zooplus gaat het altijd per 6.
missch moeten we een ruilbeurs starten, hihi..
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zou proberen met een graanvrij blikvoer (en ook zonder suiker), als je dat ziet zitten. Of verse voeding (rauw vleesvoeding), dat kan ook.

Om 2 redenen.
Droge voeding als brok is erg geconcentreerd. Daardoor hebben katten de neiging meer te eten dan ze op normale voeding zouden doen. Verse voeding (waar een kat van nature op gebouwd is) bevat zo'n 60% vocht, brok maar 10% max. Blik bevat meestal zo'n 80% vocht. Dat vult dus ook meer en dat geeft een beter gevoel.

2e reden is dat de koolhydraten die in een brok zitten (zonder twijfel ook in de obesitasversie), zorgen voor een hongergevoel. Dat is bij mensen al zo, maar bij katten dus nog meer omdat een kat van nature gebouwd is op een koolhydratenarm dieet. De mens is gebouwd op een dieet van vruchten en kan dus van nature beter met koolhydraten om dan de kat. De kat heeft meer moeite met het reguleren van zijn suikerspiegel en de schommelingen als het gevolg van de koolhydraten in de voeding zorgen voor de opslag van het voedsel in vet en een hongergevoel.
Haal de koolhydraten uit de voeding en de kat zal veel minder snel terug honger krijgen.

Voor de rest kan je inderdaad zijn maag proberen opvullen met zaken waar hij geen caloriën uit haalt.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Balthazar
Huiskat
Huiskat

Bericht door Balthazar »

De blikjes en brokjes van Almo gaan er goed in en ik heb wel degelijk het idee dat hij een paar uur per dag verzadigd is. Een vreetzakje blijft het, maar de wanhopige honger is eruit!!! Ik ben zo blij :)

Echter nog een vraagje: ik geef nu de kleine blikjes van Almo, heeft iemand ervaring met de Almo daily voeding (de voordeel blikken zeg maar)? Zijn die ook goed? Het scheelt zoveel geld dat ik het idee heb dat daar wel slechtere kwaliteit in moet zitten. Maar met twee katten zou het wel fijn zijn om duur met wat voordeliger te combineren....
"Voor de beste zitplaats in huis moet je de kat verplaatsen"
Adriana

Bericht door Adriana »

als je deze (http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... omposition )
bedoelt, lijkt me niks mis mee.
grootverpakking is altijd veel goedkoper want scheelt blikjes en in kleine porties verpakken en scheelt een heleboel gewicht in transport.
heeft heel hoog gehalte kip/vis en rijst gaat bij vrijwel alle katzels goed..
Balthazar
Huiskat
Huiskat

Bericht door Balthazar »

Oh dat is super! Dan kan ik duur en voordelig beetje afwisselen.
"Voor de beste zitplaats in huis moet je de kat verplaatsen"
Cindy Visee
Kitten

Bericht door Cindy Visee »

Er zijn tussendoortjes die je kunt geven die licht verteerbaar zijn, vetarm en bovendien erg goed voor een gezond gebit! Hierdoor eet je kat minder van het reguliere voer maar is zeer voldaan door de gedroogde kauwartikelen. Het is bezigheid, gezond, lekker en puur natuurlijk. Zoek eens op google naar Dutchbeau. Het zal je verbazen wat er te krijgen is voor de kat en zeker voor de allergische en/of kat met overgewicht.
Plaats reactie