Is leverworst slecht voor katten?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Is leverworst slecht voor katten?

Bericht door marline91 »

Hallo..
Heel soms geef ik mijn poes een heel klein stukje leverworst.
maar ineens vroeg ik mij af.. 'is dat wel goed?'
dus als jullie zeggen dat dat absoluut niet goed is, hou ik er meteen mee op.

ze heeft er tot nu toe, zover ik weet.. geen last van gehad.. met de buik.

gr. marline
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Is leverworst slecht voor katten?

Bericht door Leonie89 »

liever vlees dan chocolade ofzo ;)
de ene kat kotst al van een klein stukje worst, de andere kat vreet een half bord aardappels, brocoli en vlees op zonder dat je iets aan hem merkt..
kattenvoer is niets voor niets gemaakt, dus echt goed zal ander voer niet zijn.. maar er zijn ook mensen die hun kat alleen maar vlees geven (barfen)..
als je kat er geen last van lijkt te hebben, zou ik er gewoon mee door gaan als hij ervan geniet.. je zegt zelf al, het is maar een klein stukje..
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Re: Is leverworst slecht voor katten?

Bericht door marline91 »

Klopt, het is maar een klein beetje en inderdaad beter dan chocola of iets dergelijks.
zelf vind ik leverworst altijd scherpig proeven, dus ik dacht misschien zit er wel iets in wat niet goed is voor kattemagen. maar ik heb het nog niet ondekt bij manja..
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Is leverworst slecht voor katten?

Bericht door Adriana »

chocola is heel erg giftig en vaak dodelijk voor katten en ik begrijp de vergelijking niet helemaal.

neverde/neverdenooit chocola in de buurt van een kat!!

k weet niet wat de functie van de leverworst is, als je daar medicijnen in verpakt kan ik het nog begrijpen maar leverworst lijkt mij aan de zoute kant.. niet zo jofel dus..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Is leverworst slecht voor katten?

Bericht door pearlsofpassion »

Leverworst is gekruid en daarom al minder goed. Als beloning, tot daar aan toe, maar als maaltijd zou ik het zeker niet invoeren.

Verder is het verhit (wat maar goed is ook want anders is varkensvlees gevaarlijk), en dus zijn de goede stofjes voor de katten eruit.
Barfen gebeurt met rauw vlees, niet verhit.
Verhit vlees zoals in blik is niet compleet en daarom moet er vanalles toegevoegd worden om de kat in alles te voorzien. Als je verhit vlees geeft dat geen echt kattenvoer is, is het dus steeds enkel maar als beloning, nooit compleet voer.
En als dat vlees gekruid is (gezout of andere kruiden), is het dus niet aan te raden het vaak te geven.

Je zou ook eens een rauw stukje lever kunnen geven, eens zien of ze dat ook zo lekker vind. Wel geen varkenslever dus!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Re: Is leverworst slecht voor katten?

Bericht door marline91 »

Hallo

Ik geef het maar enkel eens een keer.. maar als het niet goed is geef ik het niet meer.. ik heb ook wel paté dan geef ik dat wel.. van wiskas.. als tussendoortje.. dat is wel beter voor de kat.. dat is er tenminste speciaal voor gemaakt.

ik gaf leverworst tenminste maar in kleine stukjes..het leek mij zelf ook al wel iets te scherp.
maar vraag het daarom ook maar hier even!.

ze krijgt soms ook wel een half rauw eitje.. dat is ook wel goed.. voor de vacht.
dus laat ik die leverworst wel weg :)
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Is leverworst slecht voor katten?

Bericht door pearlsofpassion »

Eigenlijk, heel eerlijk, denk ik niet dat die leverworst veel slechter is dan paté van Whiskas. Die is vast ook wel heel zout en zit ook erg veel bewaarmiddelen en smaakmiddelen in. Bovendien zit daar waarschijnlijk ook nog eens graan in wat in leverworst dan weer niet zit.
Dus ik denk niet dat er tussen die zaken veel verschil zit.
Het enige betere aan Whiskas is wel dat er inderdaad alles in zit wat de kat nodig heeft aan vitaminen en dergelijke. Maar bij een beloning is dat niet noodzakelijk, enkel bij de maaltijden.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie