Dr in, dr uit!

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Topcat
Kitten

Dr in, dr uit!

Bericht door Topcat »

Hallo allemaal,

Mijn kat (13 jaar) vertoont de laatste tijd heel vervelend gedrag. Als hij buiten is wil hij naar binnen (achteruit de keel mauwen, de hele buurt kan het horen) en als hij binnen is MOET hij naar buiten. Als ik bijvoorbeeld thuis kom van het boodschappen doen en hij is toevallig buiten dan komt hij uit zichzelf mee naar binnen. Maar nog geen minuut later zit hij alweer bij de deur vreselijk te mauwen dat hij naar buiten wil. Soms kan ik wel 20 keer op een dag de deur open en dicht doen omdat meneer zo keihard zit te loeien. :lol: Weet iemand waarom hij zo doet? Zal het aan de leeftijd liggen? Hij was altijd veel buiten en kwam dan af en toe binnen om te eten/drinken en te slapen maar nu is het de hele dag door er in en er uit. Iemand tips hoe ik hier het beste mee om kan gaan?
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Re: Dr in, dr uit!

Bericht door pearlsofpassion »

Kattenluik is geen optie?

Anders zou ik er niet steeds op ingaan.
Binnen houden is dan wel beter dan buitensluiten.
Maar zo iets van: kiezen en dan niet binnen het half uur van mening veranderen.
Ga je ooit met hem mee naar buiten?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Chiquita98
Tijger
Tijger

Bericht door Chiquita98 »

Een kat van 13 heeft minder behoefte om langer naar buiten te gaan. Maar de behoefte om naar buiten te gaan blijft natuurlijk wel. Ik heb hier een kattenluikje en een afgesloten tuin. Die van mij gaat tig keer van binnen naar buiten en andersom.
Ik vraag me ook af waarom je geen kattenluikje hebt. Dan is het hele probleem opgelost
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Topcat
Kitten

Bericht door Topcat »

Bedankt voor jullie snelle reactie! Een kattenluik is helaas geen optie. Deze hebben we al eens gehad en toen hadden we constant andere katten binnen. Ook wil hij vaak uit de voordeur behalve als we achter zitten dan moet hij opeens ook achter eruit.

Ik heb wel eens geprobeerd hem te negeren maar als hij binnen is gaat hij uit frustratie de stoelen aanvallen om zo toch aandacht te trekken. Dat gedrag probeer ik dan ook weer te negeren maar goed ik wil liever ook niet dat hij de stoelen vernield. Ik snap niet zo goed waarom hij dat doet want naar mijn mening krijgt hij genoeg aandacht. Hij ligt vaak gezellig bij me tv te kijken (als hij een keer besluit binnen te blijven haha ;)), ik haal hem vaak even aan en ook buiten krijgt hij genoeg aandacht van verschillende buren.

Wat bedoel je precies met of ik mee naar buiten ga? Ik zit wel eens achter en dat hij dan gezellig bij me komt zitten maar ik ga normaal gesproken niet met hem mee de buurt in.
Chiquita98
Tijger
Tijger

Bericht door Chiquita98 »

Je hebt ook kattenluikjes met een chip. Die zijn wel wat prijzig, maar dan kan alleen jouw kat erin en erweer uit. Als katten ouder worden dan veranderd hun gedrag ook. Dat ligt echt niet aan jouw liefde als baasje.
Hoe doen jullie dat dan als jullie weg zijn? Is de kat dan binnen?
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Heeft hij kattenvriendjes buiten?

Volgens mij vind hij het een heel leuk spelletje om jou steeds de deur te laten openen. Zal toch zijn dat hij zich anders wat verveelt.
Alleen aanhalen of aandacht geven is niet voldoende, daarmee geraak je als kat geen energie kwijt. Speel je ook actief met hem? Speelt hij soms op zichzelf?
En daarbij aansluitend dus: heeft hij een speelkameraadje om mee te spelen?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

ik zou ook een kattenluik met chip adviseren.

Zelf heb ik een ren van 10 meter waar ze via een kattenluik in en uit kunnen.
Hier zie je ook dat sommige katten alsmaar in en uit willen.
Ze willen gewoon niks spannends missen.
Katten kunnen nou eenmaal wispelturige diertjes zijn.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

gefeliciteerd je hebt een echte kat. die vinden niets leuker dan dichte deuren die door personeel op commando worden geopend. dus als personeel er geen zin in heeft zal het personeel iets moeten bedenken dat de taak wordt overgenomen. (zoals de anderen al schrijven, katteluikje met chip).
ik denk niet dat je dit gaat winnen met negeren e.d. katten kunnen erg lang volhouden.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie