Twee nieuwe kittens lijkt niet bijster goed te gaan
Re: Twee nieuwe kittens lijkt niet bijster goed te gaan
quote:(ik wil ze per se uit mijn keuken houden),
dat hebben ze toch niet gehoord hoop ik, hahaha want dan gaan ze zeker invasie op de keuken plegen.
wat betreft de kattebak. ik heb er ook 2 voor 2 katten. maar ik maak hem zeker 2x per dag schoon 9liefst 3x). s'morgens gaan ze beide poepen, daarna meteen schoonmaken. bij thuiskomst ook weer. s'avonds kijk ik in de bak en maak hem evt weer schoon.(soms vergeet ik het)
mijn eerste kat was alleen en had ook 2 bakken, maar die was zo kieskeurig. 1 poepje en die ging er niet meer op. mijn volgende katten hebben er nooit problemen mee gehad. zal er ook aan liggen hoe ze met elkaar omgaan denk ik. hier gaan ze om de beurt erop. ze gebruiken 1 bak voornamelijk voor poepen en de ander voor plassen. 1 zit erop en de ander houdt wacht bovenop de bak.
dat hebben ze toch niet gehoord hoop ik, hahaha want dan gaan ze zeker invasie op de keuken plegen.
wat betreft de kattebak. ik heb er ook 2 voor 2 katten. maar ik maak hem zeker 2x per dag schoon 9liefst 3x). s'morgens gaan ze beide poepen, daarna meteen schoonmaken. bij thuiskomst ook weer. s'avonds kijk ik in de bak en maak hem evt weer schoon.(soms vergeet ik het)
mijn eerste kat was alleen en had ook 2 bakken, maar die was zo kieskeurig. 1 poepje en die ging er niet meer op. mijn volgende katten hebben er nooit problemen mee gehad. zal er ook aan liggen hoe ze met elkaar omgaan denk ik. hier gaan ze om de beurt erop. ze gebruiken 1 bak voornamelijk voor poepen en de ander voor plassen. 1 zit erop en de ander houdt wacht bovenop de bak.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
- achtpuntzes
- Jaguar
ik heb zelf 2 bakken op 3 katten, nu 3 op vier (een loge) en ik zie echt helemaal geen reden om er 2 bij te moeten plaatsen om op "de internationale kattenbakregel" uit te moeten komen....
Ik heb mijn bakken ook teruggebracht van 3 naar 2 en er wordt maar 1 van de 2 gebruikt; die met overkapping! Mijn katten plassen en poepen dolgraag achter elkaar, no problem. Ook hier is de 'internationale kattenbakregel' niet van toepassing.
Als er problemen ontstaan kun je altijd nog je kattenbakken uitbreiden. Mijn bakken waren niet schoner toen ik er meer had; 1 werd/wordt bevuild en de anderen staan er maar bij...
Over het blazen tussen je kittens; geduld, een week/2 weken afwachten; ik gok dat ze daarna elkaar wel gaan vinden!
Enne, zie net je foto; mooie poezels hoor! En ze liggen toch al behoorlijk knus bij elkaar! Veel plezier met je 2 donderstenen.
Als er problemen ontstaan kun je altijd nog je kattenbakken uitbreiden. Mijn bakken waren niet schoner toen ik er meer had; 1 werd/wordt bevuild en de anderen staan er maar bij...
Over het blazen tussen je kittens; geduld, een week/2 weken afwachten; ik gok dat ze daarna elkaar wel gaan vinden!
Enne, zie net je foto; mooie poezels hoor! En ze liggen toch al behoorlijk knus bij elkaar! Veel plezier met je 2 donderstenen.
*Dexter & *Mosa
-
- Kitten
Oke, Sakura blijkt dus een katertje te zijn... moet ik daar nog een andere naam voor verzinnen :P
En waarschijnlijk is dat ook de reden waarom Sakura het allemaal maar toelaat dat Shiva hem op zijn kop slaat en naar hem blaast.
En waarschijnlijk is dat ook de reden waarom Sakura het allemaal maar toelaat dat Shiva hem op zijn kop slaat en naar hem blaast.
Ik, persoonlijk, denk niet dat dat DE reden is, ik denk echt dat het een kwestie van tijd/geduld is. Ze zijn beiden 'nieuw' in huis wat al behoorlijk spannend is. Shiva komt als eerste aan en heeft met haar geurtjes het huis en 'baasjes' eigen gemaakt.En waarschijnlijk is dat ook de reden waarom Sakura het allemaal maar toelaat dat Shiva hem op zijn kop slaat en naar hem blaast.
Dan komt ineens een 2 weken oudere kater haar territorium 'binnendringen', die weer nieuwe geurtjes brengt en zelf waarschijnlijk ietwat gestrest is door zijn nieuwe omgeving (en dan ook nog een boos poesje!).
Kijk het even een weekje aan, ben benieuwd naar de nieuwe naam voor Sakura!
*Dexter & *Mosa
- pearlsofpassion
- Tijger
Op die leeftijd maakt geslacht inderdaad geen verschil hoor. 
En zelfs op latere leeftijd maakt dat niet zoveel uit. Niet bij twee katten toch. In groep kan het wel een invloed hebben.

En zelfs op latere leeftijd maakt dat niet zoveel uit. Niet bij twee katten toch. In groep kan het wel een invloed hebben.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
-
- Kitten
Ik heb besloten om Sakura naar Jiraiya (spreek uit: Djie-ra-ja) om te dopen.
Naar Sakura luisterde hij toch al niet, hahaha, en dan blijven we toch de a's houden: Shiva en Jiraiya.
Wat betreft nieuw en oud... maakt dat op die ene dag al uit dan?
Shiva was nog niet eens gewend aan deze woning, of misschien is dat het juist... midden in haar aanpassing weer een nieuwe factor erbij.
Ze hebben net samen "gespeeld"... wat toch wel iets serieuzer was van Shiva haar kant dan van Jiraiya's kant.
Maar nog geen bloedvergiet, gelukkig.
Merk wel dat Shiva een erg sterke drang heeft om aan mijn bierflesje te likken... alcoholiste xD
Naar Sakura luisterde hij toch al niet, hahaha, en dan blijven we toch de a's houden: Shiva en Jiraiya.
Wat betreft nieuw en oud... maakt dat op die ene dag al uit dan?
Shiva was nog niet eens gewend aan deze woning, of misschien is dat het juist... midden in haar aanpassing weer een nieuwe factor erbij.
Ze hebben net samen "gespeeld"... wat toch wel iets serieuzer was van Shiva haar kant dan van Jiraiya's kant.
Maar nog geen bloedvergiet, gelukkig.
Merk wel dat Shiva een erg sterke drang heeft om aan mijn bierflesje te likken... alcoholiste xD
-
- Kitten
Inmiddels gaat het prima tussen de twee... ze ravotten het hele huis door en blazen of grommen alleen maar naar elkaar als ze elkaar zeer doen... klinkt prima dus.
- Chiquita98
- Tijger
Klinkt helemaal goed! Lekker gaan genieten van de 2 rakkertjes
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)
Bekijk ons album hier
Bekijk ons album hier
MuchachoNL schreef:Inmiddels gaat het prima tussen de twee... ze ravotten het hele huis door en blazen of grommen alleen maar naar elkaar als ze elkaar zeer doen... klinkt prima dus.
er zit drie dagen tussen beide quotes en gelukkig gaat het inmiddels prima en wat fijn dat ze samen zijn.. zal het nodige kattenkwaad opleveren hihi ..Hoe lang gaat dit duren?
Ik heb geen zin om een dure Maine Coon weg te moeten doen omdat de eerste poes haar niet kan luchten of zien... en andersom natuurlijk ook niet: ik wil Shiva niet weg moeten doen.
Ik heb ze met hun tweetjes genomen zodat ze volgende week niet alleen zijn als ik weer ga werken.
heb je Pippin (MC) als eens bewonderd in het fotoalbum van catfish (Stella)?
-
- Kitten
Nee, maar dat ga ik zeker doen 
Jiraiya is nog een flinke mauwerd, die mauwt zelfs tijdens het eten... hoop dat mijn buren er geen moeite mee krijgen... voor hun

Jiraiya is nog een flinke mauwerd, die mauwt zelfs tijdens het eten... hoop dat mijn buren er geen moeite mee krijgen... voor hun

-
- Kitten
Ik denk dat dit wel de ultieme bezegeling is dat het toch goed is gekomen met de twee donderstralen.
Foto!
Foto!
- Chiquita98
- Tijger
Nou kijk eens aan!! En dan te bedenken dat je een paar dagen geleden bang was dat je er eentje weg moest doen. Zo zie je maar weer: gun katten de tijd!!! En zeker kittens passen zich heel snel aan.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)
Bekijk ons album hier
Bekijk ons album hier