Tumoren in buik

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1050
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Tumoren in buik

Bericht door Sifra »

Ik denk dat je voor de poes zelf de beste beslissing hebt genomen. Ik zat net in de papieren van de onderzoeken van mijn kater te zoeken naar antwoorden op je vragen. Dat heeft nu geen zin meer.
Wel vond ik naast het advies om prednison te geven om de tumor te remmen (dat heb je al), ook het advies om prilactone te geven om de ascites (vocht in de buik) te verminderen. Misschien heeft jou poes daar ook wat aan.
Verder wil ik je nog meegeven, dat je je dierenarts moet vragen haar goed te monitoren. Mijn kater heeft nog 3 maanden prettig geleefd, maar stortte op het eind plotseling totaal in. Dat had ik als leek niet aan zien komen. We hadden afgesproken hem in te laten slapen voordat hij ging lijden, maar doordat hij instortte heeft hij toch nog geleden. Dat heb ik mezelf zeer kwalijk genomen en mijn DA nam het zichzelf ook kwalijk.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Tumoren in buik

Bericht door mittenslief »

ja heel veel sterkte, geniet nog van haar zolang het nog kan, ook al is het zo verdrietig dat je weet dat het afscheid eraan zit te komen. ik hoop dat jullie nog mooie dagen mogen beleven en ik hoop dat het niet te snel gaat, en heel mooi dat je haar als het moment daar is vredig thuis laat gaan. ik hoop dat je ons nog zo eens even op de hoogte wil houden van hoe het gaat
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Tumoren in buik

Bericht door nellebel »

heel veel sterkte. ik denk voor de poes de juiste beslissing. ze heeft je zoveel liefde gegeven ,ze verdient een waardig einde.
geniet nog van de tijd die jullie samen hebben. ik heb dit ook met flippie gedaan en er veel verdriet van gehad maar het heeft zo geholpen met de verwerking. we hadden zo'n speciale band op het laatst.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Zaniematsu
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 29 okt 2007 10:08
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Tumoren in buik

Bericht door Zaniematsu »

De prednison werkte gisteren avond al. Ze was meer actief en begon me weer op haar eigen oude manier te begroeten door haar achterste gedeelte van haar lichaampje tegen mij aan te gooien met als laatste de zwiep met haar staart :)
Dat van de vocht afdrijvers had ik nog gevraagd, maar de arts gaf ze bewust niet omdat hij bang was dat ze zou uitdrogen. De prednison zou ook al een bijwerking moeten hebben welke vocht afdrijft. Later las ik dat prednison juist als bijwerking kan geven om vocht vast te houden....
Dalijk even mijn arts bellen hoe dat nou zit en wat ik het beste kan doen.
Misschien geeft het ook een indicatie om haar iedere dag te wegen zodat ik kan zien of ze vocht/gewicht kwijt raakt. Samen met wat ik aan haar zie moet dit mij een beetje een indicatie kunnen geven lijkt mij.
Moet ze natuurlijk wel blijven eten, anders geeft het nog een vertekend beeld.
Ik zou haar buikomvang misschien ook kunnen meten, als ze dat niet vervelend vind.

Ik zou wat foto 's van haar kunnen plaatsen, maar ik weet niet hoe dat werkt. Op mijn FB staan een aantal foto's van haar, kan ik die bijvoorbeeld linken?
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Tumoren in buik

Bericht door pearlsofpassion »

Omdat ze vers eet zou ik minder bang zijn dat er teveel vocht afgedreven zou worden. Al moet je bij pillen natuurlijk altijd goed opletten ivm dosering. Maar toch, de kans op uitdroging is toch een stuk groter bij katten die brok krijgen en ik weet niet of je DA er rekening mee houdt, dat ze vers krijgt?
Krijgt zij nog kvv of eet ze mee barf? Want in het eerste geval kan je er ook nog wat extra vocht bij doen om op zeker te spelen.

alleszins fijn dat ze zich nu wel beter voelt. Zo heb je tenminste nog een beetje vooruitzichten. Ik duim mee dat ze zal stabiliseren.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Tumoren in buik

Bericht door Adriana »

Zaniematsu schreef: Dalijk even mijn arts bellen hoe dat nou zit en wat ik het beste kan doen.

Ik zou wat foto 's van haar kunnen plaatsen, maar ik weet niet hoe dat werkt. Op mijn FB staan een aantal foto's van haar, kan ik die bijvoorbeeld linken?
als je al meer dan10 inhoudelijke berichten hebt geplaatst dan kun je een fotoalbum aanvragen
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... f=5&t=3647

en dit is de handleiding voor het plaatsen van foto's op het forum
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... f=5&t=1922

je ben toch bij Walenburg? dat zijn uitstekende dierenartsen, die je ongetwijfeld heel goed zullen bijstaan de komende verdrietige periode. het lijkt me heel lastig om een moment te bepalen en mijn ervaring is dat het in je eentje moeilijk is. iemand die katzel niet de hele tijd ziet, merkt veranderingen en achteruitgang veel eerder op en het heeft mij erg geholpen om er in die periode samen regelmatig over te kunnen praten in het wikken en wegen.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Zaniematsu
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 29 okt 2007 10:08
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Tumoren in buik

Bericht door Zaniematsu »

Ik kan zo furosemide halen. Ik ben niet meer bij Walenburg sinds ze daar een kat verkeerd behandeld hebben. Deze kat had een stukje bod in haar tandvlees, dat hebben ze behandeld als rotte kies en onder narcose een spierwitte kies uitgeboord. Maar dat is nog niet het ergste..... ze hebben haar te veel ketamine gegeven. De poes niet gewogen maar wel een 2e keer onnodig onderzocht en in de stress gebracht. Deze poes was 5 jaar en kwam in een soort van coma uit de narcose met zware epileptische aanvallen. Ik heb haar na nog een second opinion in Merelbeke/Gent/Belgie moeten laten gaan..... Sectie wees uit dat ze een gezonde poes was geen aanleiding van een zwak hart of zo zodat dit de oorzaak zou zijn geweest. Dit was wel wat de desbetreffende dierenarts zei omdat ze tijdens de narcose een aantal keren een hartstilstand had gehad:"Ze zal wel een zwak hart gehad hebben".......... Ook deze poezenmeis mis ik nog iedere dag!!
Ik heb een gesprek aangevraagd om het hele gebeuren te bespreken. Daar is nooit wat van gekomen....... Emotioneel gezien kan ik daar geen stap meer over de drempel zetten.... De eigenaar arts Emil was hier trouwens niet verantwoordelijk voor.
Dat van die foto's zal ik later eens bekijken. Staat nu mijn hoofd niet naar en ik moet naar de DA om furosemide te halen.
falkosan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 apr 2012 19:05

Re: Tumoren in buik

Bericht door falkosan »

heel veel sterkte de komende tijd. ik hoop dat je haar nog een poosje bij je mag hebben. verwent haar maar lekker.
Gebruikersavatar
Zaniematsu
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 29 okt 2007 10:08
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Tumoren in buik

Bericht door Zaniematsu »

Livinia gaat achteruit..... de prednison leek eerst aan te slaan, maar nu zie ik weinig. Morgen overleggen met de arts en anders vragen of hij morgen nog langs kan komen om haar te "helpen"....
Wat doet dit enorm veel pijn!!!!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Tumoren in buik

Bericht door nellebel »

wat vreselijk voor je. het ene moment blij dat het ietsje beter lijkt te gaan, dan stort je wereld weer in. iik leef met je mee en herken je verdriet, zoals velen hier.
geef livinia een dikke kus van me.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Tumoren in buik

Bericht door mittenslief »

nogmaals heel veel sterkte, het kan inderdaad heel snel gaan
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Zaniematsu
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 29 okt 2007 10:08
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Tumoren in buik

Bericht door Zaniematsu »

De eerste foto op mijn website waar de kat op mijn schouder zit..... is Livinia..... Kunnen jullie haar toch nog even bekijken.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Tumoren in buik

Bericht door mittenslief »

het is een mooie dame
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
falkosan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 apr 2012 19:05

Re: Tumoren in buik

Bericht door falkosan »

ik heb dit ook bij mijn kat meegemaakt. was dolblij dat hij veel ging eten en plots was de achteruitgang gigantisch en kon ik nog maar 1 ding doen. het is en blijft een vreselijke beslissing.

heel heel veel sterkte.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Tumoren in buik

Bericht door Adriana »

ja, het blijft een vreselijke beslissing terwijl je weet dat je er naar je lieverd goed aan doet..
wens je sterkte voor nu/straks en de komende verdrietige tijd..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie