Eindelijk maar toch hebben we ons gezin uitgebreid met een kleine kitten van 8 weken oud, als speelkameraadje voor onze 1 jaar oude kater.

Het is voor onze grote man wel even wennen, maar hij gaat best lief met hem om. Nu heb ik alleen een vraag. Ezio (de 1-jarige) wil nog wel eens vergeten dat hij 5 keer groter en 10 keer zwaarder is, en stort zich volledig op het kleintje (Naam is Altair). Hij slaat zonder nageltjes, maar af en toe duwt hij de kleine op zijn rug en gaat dan happen naar zijn buikje. Niet bijten, maar happen.
Altair heeft zijn eigen plekje waar hij zich terug kan trekken, maar af en toe maak ik me een beetje zorgen of dit gedrag wel vriendschappelijk is. Altair (de kleine) mauwt en gromt naar Ezio wanneer deze hem op zijn rug heeft geduwd, maar als Ezio hem loslaat, gaat hij er zelf weer achteraan.

Ezio heeft maar 1 keer geblazen naar de kleine, en gisteren werd zijn staart dik toen Altair te ver ging. Ik laat ze elke dag een uurtje bij elkaar, dan weer even apart, en dan 's avonds weer even bij elkaar. Pak ik dit wel goed aan? Of ben ik gewoon een superzenuwachtige kattendienaar....

Tips en suggesties zijn welkom, want ik ben zelf helemaal nieuw met het hebben van 2 katten.