Kitten 9.5 week wil niet eten
Kitten 9.5 week wil niet eten
Hoi,
Wij hebben een nestje van 9.5 week oud. De eerste is afgelopen weekend de deur uit gegaan en doet het hartstikke goed bij haar nieuwe baasje. Ze eten allemaal prima op 1 na. Wij hebben alles al geprobeerd en niets werkt. Zodra hij eten ziet draait hij zijn kop om, terwijl de rest al gelijk aanvallen zodra ik er nog mee in mijn handen sta. Water en melk drinkt hij overigens wel. We hebben het met natvoer geprobeerd, rond zijn neusje gedaan, griesmeelpap, tonijn, eigenlijk alles waar een kitten helemaal gek van is. Ook hebben wij zijn bek open gedaan en het erin gestopt. Hij slikte het wel door, maar niet met plezier. Omdat wij ons een beetje zorgen maakte en hij toch iets magerder is dan de rest zijn wij gisteren met hem naar de dierenarts geweest. De dierenarts kon niets vinden en had in zijn 12 jarige loopbaan nog nooit meegemaakt dat een kitten van 9.5 week nog steeds niet eet. Waarschijnlijk is hij gewoon ontzettend eigenwijs. Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt en misschien nog ideeen hoe we hem aan het eten kunnen krijgen?
Wij hebben een nestje van 9.5 week oud. De eerste is afgelopen weekend de deur uit gegaan en doet het hartstikke goed bij haar nieuwe baasje. Ze eten allemaal prima op 1 na. Wij hebben alles al geprobeerd en niets werkt. Zodra hij eten ziet draait hij zijn kop om, terwijl de rest al gelijk aanvallen zodra ik er nog mee in mijn handen sta. Water en melk drinkt hij overigens wel. We hebben het met natvoer geprobeerd, rond zijn neusje gedaan, griesmeelpap, tonijn, eigenlijk alles waar een kitten helemaal gek van is. Ook hebben wij zijn bek open gedaan en het erin gestopt. Hij slikte het wel door, maar niet met plezier. Omdat wij ons een beetje zorgen maakte en hij toch iets magerder is dan de rest zijn wij gisteren met hem naar de dierenarts geweest. De dierenarts kon niets vinden en had in zijn 12 jarige loopbaan nog nooit meegemaakt dat een kitten van 9.5 week nog steeds niet eet. Waarschijnlijk is hij gewoon ontzettend eigenwijs. Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt en misschien nog ideeen hoe we hem aan het eten kunnen krijgen?
Re: Kitten 9.5 week wil niet eten
Ik heb het even aan iemand gevraagd op een andere forum die veel kitten opvang heeft misschien heeft zij wel een oplossing.
Zodra ik antwoord weet hoor je het wel en hopelijk hebben hier mensen ervaring hiermee dat ze je kunnen helpen
Zodra ik antwoord weet hoor je het wel en hopelijk hebben hier mensen ervaring hiermee dat ze je kunnen helpen
Dank je wel!!
- pearlsofpassion
- Tijger
Heb je al eens rauw vlees aangeboden?
Dat is de natuurlijke voeding voor een kat en de meeste kittens hebben dat instinct nog wel in zich. Daar zouden ze normaal op moeten reageren.
Dus gewoon wat rauwe tartaar of kipfilet in fijne sliertjes snijden. Of een kitten kvv kopen en daar bolletjes van rollen.
Dat is de natuurlijke voeding voor een kat en de meeste kittens hebben dat instinct nog wel in zich. Daar zouden ze normaal op moeten reageren.
Dus gewoon wat rauwe tartaar of kipfilet in fijne sliertjes snijden. Of een kitten kvv kopen en daar bolletjes van rollen.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Dit is haar vraag en ook hetzelfde wat pearlsofpeasson schrijft kijken of hij op rauwvlees reageert.
Is hij nog bij zijn mama?
En bieden ze wel diverse dingen aan?
Freud hebben ze geprobeerd af te spenen op brokken maar dat was dus zinloos, hier op rauwvlees was geen enkel probleem.
Is hij nog bij zijn mama?
En bieden ze wel diverse dingen aan?
Freud hebben ze geprobeerd af te spenen op brokken maar dat was dus zinloos, hier op rauwvlees was geen enkel probleem.
Hij is nog steeds bij zijn moeder. Ik doe hem pas weg zodra hij goed eet. Maar rauw vlees is inderdaad wel een idee! Hoewel hij op tonijn ook niets deed, maar miss is vlees toch anders! thanks!
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Ik weet van raskat-fokkers dat ze beginnen met rauwe tartaar en kwark of yoghurt aanbieden en dat dat er altijd goed in gaat bij die kleintjes.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
De fokker van onze Amber geeft - zodra de kleintjes overgaan op vast voer - carnibest. Ze groeien er op als kool!
Hier nog een antwoord van iemand die ervaring heeft met kittenopvang hopelijk kan je hier ook iets mee!!!
Het kan inderdaad geprobeerd worden met Carnibest voor kittens, maar het hangt er natuurlijk ook vanaf wat het toekomstige personeel graag wil dat het kitten bij hen te eten krijgt. Vaak probeer ik het ook met pap van kittenmelk met gemalen kittenbrokjes. En als ze ook dat niet willen, dan probeer ik het met allerlei soorten natvoer. Almo Nature wil ook nog wel eens lukken. Gewoon elke keer een klein beetje in het bekje stoppen en kijken of het kitten het uittuft, of dat het doorgeslikt wordt. Gewoon een aantal keer proberen.
Sommige kittens zijn nou eenmaal wat later (luier) dan anderen.
Het kan inderdaad geprobeerd worden met Carnibest voor kittens, maar het hangt er natuurlijk ook vanaf wat het toekomstige personeel graag wil dat het kitten bij hen te eten krijgt. Vaak probeer ik het ook met pap van kittenmelk met gemalen kittenbrokjes. En als ze ook dat niet willen, dan probeer ik het met allerlei soorten natvoer. Almo Nature wil ook nog wel eens lukken. Gewoon elke keer een klein beetje in het bekje stoppen en kijken of het kitten het uittuft, of dat het doorgeslikt wordt. Gewoon een aantal keer proberen.
Sommige kittens zijn nou eenmaal wat later (luier) dan anderen.
- mittenslief
- Tijger
poept hij al wel gewoon? heb je altijd kittenbrokken staan? heb je ze op schema ontwormt? en is hij gelijk geent?
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Ik had al geprobeerd om kittenmelk te mengen met natvoer of brokjes, maar dan wil hij het gelijk niet meer. kittenbrokken staan standaard klaar.
- mittenslief
- Tijger
heeft hij gewoon ontlasting als een drolletje? en natvoer ietsjes met warmwater mengen, mijn laatste kitten at ook alleen droge brok en pangafilet licht gekookt
- mittenslief
- Tijger
ben ook eigenlijk wel benieuwd waarom je zo laat aan de bel trekt, is hij altijd wel goed gegroeid? heb je zo wie zo een groeischema bijgehouden, normaal biedt je kittens al tussen de 4 en 5 weken natvoer en geweekte brokjes aan, kittenbrokjes vanaf week 5.
Hij groeit verder prima en qua gezondheid doet hij het ook goed. Dat zei de dierenarts ook. De andere kittens eten ook al langere tijd en met spelen ed loopt hij ook niet achter op de rest. Hij is gewoon of kieskeurig qua eten of eigenwijs volgens de dierenarts..
- Livewithlouis
- Poema
Ik zou niet weten wanneer ze eerder had moeten trekken..
Kennelijk dronk ie wel steeds goed bij de moeder?
Kennelijk dronk ie wel steeds goed bij de moeder?