Sorry als ik belerend overkom, dat is niet de bedoeling. Maar het is wel het feit dat ik je info verschaf en dus iets probeer bij te leren.

Ik wilde wel duidelijk over komen. Een dekkater is geen optie en castreren is eigenlijk een noodzaak. Aangezien je het daar, blijkt uit je eerste post, iet of wat moeilijk mee hebt, wou ik iets standvastiger zijn, zodat het zeker aankomt. Ik ken jou niet, en ik kan niet zien hoe jij je vragen stelt, jij kan niet zien hoe ik antwoord.
Maar goed, geen maatje voor de hond dus maar voor jezelf. Ok prima.
Als je echt van siamezen houdt, zou ik me er eens op inlezen en even goed over nadenken (zoals je doet). Dat is goed.
Ik kan je niet zeggen of dat bij je gaat passen of niet, dat moet je zelf weten.

Maar siamezen inderdaad per twee (hoeven daarom geen twee siamezen te zijn, al is dat wel leuk natuurlijk, en neem er zeker een actieve kat bij als je jezelf niets aan wil doen).
Weet je eigelijk hoe je hond gaat reageren op een kat in huis?
Want als je dat niet weet vind ik kittens persoonlijk nogal een risico. Het zou niet de eerste keer zijn dat een hond een kitten of kat doodbijt, ook in huis. Omgekeerd zie ik niet zo snel gebeuren, dus ik zou persoonlijk minder bang zijn om een asielkat te nemen als deze met honden kan. Een kat die alleen geplaatst moet worden (omwille van niet om kunnen met andere katten) maar wel met de hond kan, zou misschien wel ideaal kunnen zijn.
Maar dan wel enkel als je hond kan aanleren om met katten om te gaan...
Ik heb te weinig verstand van honden om je daarin tips te geven maar ik weet wel dat volwassen katten vrij goed van zich af kunnen blazen en krabben en zo respect afdwingen, terwijl dat bij kittens niet zo is. Kittens zijn te klein om zichzelf te verdedigen.
Ik weet niet of siamezen in den regel goed of minder goed op honden reageren. Ik veronderstel dat dat wel moet gaan. Vanuit de kat zijn standpunt dan, vanuit de hond weet ik dus niet.
Oh en trouwens: ook in het asiel kan je kittens halen.

Elk jaar in de lente en zomer worden de asielen overstroomt met kittens, het is dus niet dat je voor kittens per se voor raskatten moet gaan. Net zoals je ook volwassen raskatten kan nemen (herplaatsers), al komen die (gelukkig!) iets minder voor.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)