Kitten opvoeden.

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Jorimmm
Kitten

Kitten opvoeden.

Bericht door Jorimmm »

Hallo iedereen.

Ik ben nieuw op deze site maar ik heb gehoord dst deze site echt leerzaam is en dat vind ik welfijn.
Ik heb aantal dagen geleden een rode katertje van 9 weken gekregen. Moeder had ze na 2 dagen al haar 4 kittens verstoten. De eigenaar was meer met zen poes bezig dan met de kittens. Hij wou ze eerst na 8 weken al weg doen. Gelukkig hebben we dat nog een week kunnen uitstellen want ik weet dat kittens tot minimaal 12 weken bij zen broertjes en zusjes hoort te zijn maar jammer genoeg had ik geen ruimte voor ze alle 4.

Nu zit ik alleen met iets.

Ik heb een mandje gehaald voor hem, het zelfde voer als wat hij eerst had, wat speeltjes, en een bench waar die s'nachts in kan gaan en overdag ook als die dat wilt. en natuurlijk een kattenbak!
Alleen hij is erg aanhankelijk (wat ik geen probleem vind hoor) alleen als ik hem dan in zen mandje in de andere kamer zet zodat ik ook men eigen ding kan doen, dan begint ie te miauwen; ik krijg er dan elke keer medelijden mee.
Is dat normaal? Dat ie aandacht nodig heeft, of zen familie mist?

Nu kan ik nergens op internet vinden hoe je een moederloze kitten verzorgt vanaf 9 weken.
Heeft iemand misschien nog een paar handige tips en/of sites die ons kunnen helpen?

Alvast hartelijk bedankt!
Chiquita98
Tijger
Tijger

Re: Kitten opvoeden.

Bericht door Chiquita98 »

Welkom op dit forum. Rechts bovenin zit een zoekfunctie. Er staat heel veel info op dit forum.
Het kitten is jong en dan ineens alleen zonder een ander kattenvriendje. Dat is nogal wat. Het is logisch dat ie niet alleen gelaten wil worden. Snap niet goed waarom het kitten in een ander kamertje moet als jij bezig bent met andere dingen? Het kitten heeft nog veel aandacht nodig en opsluiten in een kamer is geen goed idee. Ik nam mijn kittens sowieso de eerste paar dagen altijd mee apart naar boven(ook ivm al aanwezige andere katten). Het kitten moet ook nog wennen aan een andere omgeving.
2 kittens nemen was wrs nog veel beter geweest. Maar gun het beestje de tijd en alle liefde van de wereld en dan komt het vanzelf goed
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Re: Kitten opvoeden.

Bericht door pearlsofpassion »

Ik heb hier al eens op geantwoord. :eeh:
Heb je dit topic dubbel geplaatst? Dat is namelijk niet de bedoeling. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie