Het zit zo, Ik (student 20 jaar) woon via een anti-kraak organisatie in een enorm verlaten school gebouw. Deze school is al meer dan 6 jaar beschikbaar voor anti-kraak wonen, en zoals het er nu uit ziet blijft dat nog wel lang zo (aangezien het een absurd duur monumentaal gebouw is waar je niks aan mag verbouwen etc.) Maar het is en blijft anti-kraak dus ze mogen je er altijd uittrappen wanneer ze willen.
Nu wil ik graag een kitten aanschaffen, ik heb 2 bizar grote lokalen waar ik woon, dus genoeg ruimte om te delen. Ik heb nu een super leuke ragdoll kitten op het oog. Ja deze zijn wel prijzig, maar ik ben gek op het ras! Plus mijn ouders hadden 2 mainecoons (die ik overigens ontzettend mis vandaar een katje) waardoor ik wel het een en ander over ras katten weet. Ik heb me overigens ook verdiept in de kosten die er allemaal bij komen met een kat, en het moet financieel allemaal lukken.
De vraag is nu, is dit wel een goed idee? Misschien moet ik in de toekomst wel ineens verhuizen en kom ik in een woning die minder gunstig is voor mijn kat.. en kunnen katten goed dealen met verhuizingen? Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik ben over het algemeen vaak genoeg thuis, en vooral in de zomer heb ik alle tijd om een kitten te 'verwelkomen'. Maar na de zomer krijg ik wel een drukke periode van 4 maanden stage lopen, dit zou ongeveer 40 uur in de week zijn (van 9 tot 5, yaay..) Is het katje dan te lang alleen? M'n zus woont onder mij dus zij zou ook eventueel kunnen 'kitty zitten'..
Een kat aanschaffen is een grote verantwoording die ik niet wil onderschatten dus vandaar. Als jullie advies/tips voor mij zouden hebben zou ik dat erg op prijs stellen