Castratie/sterilisatie

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jessica2802
Lynx
Lynx
Berichten: 110
Lid geworden op: 26 nov 2011 11:58
Locatie: Amsterdam

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door Jessica2802 »

Geld besparen op mijn katten wil ik niet. Ik wil de beste medische zorg. Als ik daar ben dan merk ik echt dat ze weten wat ze doen. Ook de assistentes aan de telefoon zijn erg kundig en behulpzaam als ik vragen heb. De assistente zei alleen tegen me dat ik de poes het beste eerst kon laten wennen en dan castreren, dat zou voor haar het beste zijn. Echter, dan moet ze bij wijze van spreken 2 keer geintroduceerd worden, dus volg ik liever jullie advies op ( als alles doorgaat is ditnhopelijk niet traumatisch voor haar). Toen gaf de assistente aan dat ik moet doen wat mijn gevoel ingeeft.

Ik heb de mevrouw van de poes nog even wat vragen gesteld over haar afstammingsbewijs (is van Neocat bedacht ik me ineens), over de kruising van haar ouders en voorouders (of er geen scottish straight is met een scottish fold ivm kraakbeen problemen) en van welke cattery ze komt. Dan kan ik misschien nog wat meer informatie achterhalen. Dan bel ik haar morgen op ver de sterilisatie en de prijs.

Onwijs bedankt voor alle adviezen en ik laat jullie weten wat ze zegt.
Groetjes Jessica en de katzels Chouffe&Manny
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door nellebel »

ben ook benieuwd. mijn poezen zijn ook zo gecastreerd zoals jouw DA doet. alledrie hebben ze ook eigenlijk geen problemen gehad na de operatie. snel bij, amper misselijk en een dag alter al weer aan het spelen. ze hebben hier ook nooit aan het wondje gezeten. vooral onderhuids gehecht zie je er eigenlijk ook niks van.
2x introduceren zou ik ook neit doen nee. vooral omdat ze de 2e keer mogelijk ook een iets ander geurtje nog bij zich heeft vanuit de DA. heb hier wel eens gelezen dat katten daar heftig op kunnen reageren, zelfs katten die elkaar dus kennen ,die even van slag zijn omdat ze anders ruiken. je zou alvast dekentjes met hun vaste geur bij de anderen neer kunnen leggen. dus dekentje met jouw katers geurtjes bij de nieuwe kat in de ruimte, en de poesjes geur bij de jongens. kunnen ze alvast lekker snuffelen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Jessica2802
Lynx
Lynx
Berichten: 110
Lid geworden op: 26 nov 2011 11:58
Locatie: Amsterdam

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door Jessica2802 »

Nou ik heb bericht terug gehad. De Poes gaat toch gecastreerd weg, dus als huiskat. Ze was er nog niet over uit waar zij het beste op haar plaats was, ze wil haar niet met de eerste de beste mee geven.

Ik heb haar uitgenodigd om bij mij langs te komen zodat ze mijn huis kan zien en ook mijn katjes.
Groetjes Jessica en de katzels Chouffe&Manny
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door Adriana »

dat lijkt me een nare gedachte. ze kan altijd contact opnemen met je da om bevestigd te krijgen dat ze is gecastreerd als ze bang is dat er mee gefokt gaat worden...
beetje vertrouwen in een ander heeft ze kennelijk niet.. omdat... dit zegt meer over die fokmevrouw hoor...
waar hangt het nou op? wil ze er nog steeds zo veel geld voor? maar als htk-huiskat kan ze er zoveel geld niet eens voor vragen...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Jessica2802
Lynx
Lynx
Berichten: 110
Lid geworden op: 26 nov 2011 11:58
Locatie: Amsterdam

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door Jessica2802 »

Ik had haar nog niet gebeld over de prijs en mijn idee over het steriliseren en dan meteen naar mijn huis, etc.. Ik had haar gisteren een mail gestuurd met nog wat achtergrond vragen. Ik wil de haar vandaag bellen om het verder te bespreken. Dit stuurde ze terug:
Hoi Jessica.
Ik ben er nog niet uit bij wie zij het beste op haar plaats zit . Want zij gaat niet meteen met de eerste de beste mee.
dat ga ik dan ook op mijn gemak even bekijken want al gaat ze maar als huiskat weg (zij word bij nader inzien eerst gecasteerd)
zij moet een huisje waar ik zeker ben dat ze daar op haar plaats zit.


groetjes

PS.
Zij heeft in ieder geval ouders en grootouders Britse korthaar -Scottish fold.

Ik heb het idee dat er nog iemand of meerdere mensen zijn lansgekomen voor de kat. Ik ben heel kritisch met mijn vragen over haar kat. Ik vind dat positief en een teken dat ik serieus met dieren omga, maar misschien ervaart zij dat anders. Dus waar het nou precies op hangt....ik heb geen idee. Ik heb haar uitgenodigd om te komen kijken en als ze dat niet wil en de kat gaat ergens anders heen, dan kan ik daar verder niks aan doen. Uiteraard heel jammer, maar dan moest het niet zo zijn. Ik heb in ieder geval het gevoel dat zij goed tussen mijn katertjes past (uiteraard weet je het nooit zeker van tevoren). Misschien heeft het haar aan het denken gezet dat ik een gecastreerde kat wilde ivm met mijn eigen katertjes.
Groetjes Jessica en de katzels Chouffe&Manny
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door Adriana »

wat een merkwaardige bastaardvorm en wat een geknutsel, sorry dat ik het zeg...
een Brits Korthaar kruisen met een Scottish fold..

kun je haar niet terugmailen met jouw aanbod?
en dat is rechtstreeks van haar naar jouw dierenarts voor castratie (die ze kan bellen voor bevestiging) met een overzichtelijk bedrag van jouw kant?
met het argument dat ze twee schatten van maatjes van ongeveer dezelfde leeftijd in de groep krijgt en personeel dat haar kwaliteitsverzorging en omgeving gaat bieden? (ze gaat er dus alleen maar heel erg op vooruit...)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Jessica2802
Lynx
Lynx
Berichten: 110
Lid geworden op: 26 nov 2011 11:58
Locatie: Amsterdam

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door Jessica2802 »

Een fold wordt altijd met een brits korthaar gekruist (als je een scottish fold met een scottisch fold of straight (ziet eruit als een brits korthaar maar het fold gen kan bij deze variant aanwezig zijn) kruist dan heb je kans op kraakbeenproblemen/vegroeiingen). Sommige kruisen een fold wel met een straight, maar dan is de kans dus aanwezig dat het misgaat met het kraakbeen naarmate ze ouder worden.

Goed idee om dat te mailen, ik ga dat gelijk na mijn werk doen. Ik dacht toch echt een goede indruk te hebben achtergelaten bij deze mevrouw....
Groetjes Jessica en de katzels Chouffe&Manny
Gebruikersavatar
Jessica2802
Lynx
Lynx
Berichten: 110
Lid geworden op: 26 nov 2011 11:58
Locatie: Amsterdam

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door Jessica2802 »

@Wendy,

Bij mij waren de katertjes ook heel snel hersteld (is natuurlijk minder heftig dan bij een poes). De kleinste viel 's savonds alleen van de krabpaal omdat hij nog suf was van de narcose, arme schat (het is ook een klunsje). Gelukkig viel hij niet van heel hoog en was er niks aan de hand.'s Nachts waren ze alweer aan het rellen met z'n tweetjes hahaha.

Ik dacht dat het bij poezen altijd heel heftig was, maar bij jouw poezen viel dat dus allemaal mee (gelukkig!).
Groetjes Jessica en de katzels Chouffe&Manny
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door nellebel »

vreemd verhaal wordt het inderdaad. op zich fijn dat ze een goed huisje wil, maar vraag me stiekum af of ze nite een andere koper heeft en zo de prijs opdrijft.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Jessica2802
Lynx
Lynx
Berichten: 110
Lid geworden op: 26 nov 2011 11:58
Locatie: Amsterdam

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door Jessica2802 »

Ja, het was zo positief toen ik er was.

Ik heb een idee over hoe en wat en daarbij een max prijs. Ik ga daar niet boven zitten hoe jammer het ook zou zijn. Ik bied een goed huis voor haar kat en het is aan haar om een keus te maken. Ik ga haar vanavond in ieder geval mailen.
Groetjes Jessica en de katzels Chouffe&Manny
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door nellebel »

goed van je dat je voor jezelf hier een standpunt in hebt. ben benieuwd hoe het afloopt.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Jessica2802
Lynx
Lynx
Berichten: 110
Lid geworden op: 26 nov 2011 11:58
Locatie: Amsterdam

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door Jessica2802 »

Nou ik heb haar gemaild en een voorstel gedaan voor de castratie. Ik krij dit terug:
Ja ik wou haar ook ongecastreerd weg doen maar ik merk bij velen aan de vragen die gesteld worden  dat zij er toch mee willen fokken .
En dat is niet erg maar dan niet voor 200 euro natuurlijk.
Ik heb de prijs laag gehouden omdat de castratie er nog bij komt.
Maar als ik haar zelf eerst laat castreren is de prijs geen 200 euro  want dan zit ik haar voor niets weg te geven.
Ik heb er zelf 550 voor betaald plus nog de tweede enting.Ja ik ben ook een beetje gek hoor maar ik vond haar zo schattig.

 ik zie jij gaat ook al niet om de hoek naar de dierenarts  ik ook niet.


Ik heb terug gestuurd dat ik voor 200 euro zeker had verwacht dat zij gecastreerd was en dat normaal gesproken een herplaatskat voor sterilisatie en entingskosten weggaat. Ik heb ook aangegeven dat ik persoonlijk een goed huis belangrijker zou vinden dan geld.

Helaas, ik denk dus dat het hele verhaal niet doorgaat.
Groetjes Jessica en de katzels Chouffe&Manny
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door Adriana »

laat haar er even over nadenken.. je weet nu tenminste waar ze mee bezig is.. en ze is positief naar je over de keuze van je dierenarts.

jij had max euro 50,- willen geven, zij denkt aan 200 incl castratie.
als zij akkoord wil gaan dat jij voor de castratie en opvang zorgt en haar een geweldig huis biedt met twee lieve maatjes van ongeveer dezelfde leeftijd, kunnen jullie het verschil dan niet delen en elkaar voor euro 75,- tegemoet komen?
dan is zij van de (na)zorg voor de castratie en verzorging af, dan kan het snel geregeld worden en heeft ze het gevoel dat jij haar tegemoet gekomen bent.
jij hebt niks met die aankoopkosten als fokpoes te maken, dat is haar risico en ook beslissing. en jullie wonen zo dicht bij elkaar in de buurt dat ze haar altijd kan komen bezoeken en zien hoe goed ze het bij jullie heeft..
ik heb de hoop zeker nog niet verloren, ze heeft je inhoudelijk geantwoord en meer info gegeven. dus wijst ze je niet af, ze moet alleen even over haar 'verlies' heen komen..

en jij moet echt heel zeker weten dat je de risico's mbt erfelijke ellende kunt overzien..
probeer vandaag nog maar even te reageren, nu het ijzer nog heet is, zoals dat heet..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door nellebel »

vooral je laatste zin zet haar hopelijk aan het denken. zo niet dan weet je dat ze geld belangrijker vind dat de kat.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door castratenkoor »

Ongecastreerd voor 200 euro dat is echt achtelijk veel. En dat is dus wat de huidige eigenaar er voor wil.
Dat is niet een goed tehuis zoeken, dan gaat het inderdaad om het geld.

Zoals Adriana ook al zegt, jij hebt niks te maken met haar aankoopsom voor een fokpoes.
Een volwassen raskat is nou eenmaal stukken minder waard als een kitten.
Meestal wordt er meer voor gevraagd als het dier voor de fok is.
Bij huiskat krijg je vaak een contract mee met als eis dat het dier gecastreerd wordt en een fokverbod.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie