Acute Nierfalen of Chronische Nierfalen

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Konijntje
Lynx
Lynx
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 jun 2011 13:06

Acute Nierfalen of Chronische Nierfalen

Bericht door Konijntje »

Afgelopen dinsdag is bij Beertje 9 jaar oud blaasproblemen ontstaan vaak kattebak en niet goed plassen.
Had geen verhoging Blaas was leeg bij DA hij heeft in Metacam injectie gehad
en spasmoglucinol pillen en metacam geven 1x daags de volgende dag mee beginnen.
Hij had woensdag 3x overgegeven had geen ziek indruk moest emeprid halen.
Donderdag ook nog overgegeven urine geprobeert op te vangen veel erythrocytden enkele leukocyt en enkele bacterie
AB gehad en andere middel tegen misselijkheid Maropitant geen zieke indruk.
Opeens ging het vrijdag mis sloom zieke indruk niet eten terug DA bloedonderzoek hieruit blijkt
dat kreatine 185 is moest tussen de 80 en 164 zijnen zijn ureum 22 moest tussen 4.9 en 11.9 zijn.
Hij heeft meteen infuus gehad en nierbrokken maar thuis had hij klein beetje blik voer gegeten de volgende dag ontlasting dun en zwart met naar de DA onderzocht kon niks in buikje vinden waarsch van persen op de bak en ab kuur.
Hij weer infuus gehad en emeprid injectie.
Vandaag komt hij weer een beetje tevoorschijn heeft zich gewassen en een klein beetje blikvoer gegeten plassen is ook stuk beter maar nog steeds kleine beetjes.

Omdat Ureum donderdag hoog is en gewoon eten niet goed is maar de DA beter slecht eten dan geen eten klopt dit?
Graag jullie advies over mij verhaal veel liefs Beertje en en wanhopige Konijntje
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Acute Nierfalen of Chronische Nierfalen

Bericht door Adriana »

welkom op het Forum!

lees even onze topics over metacam in relatie tot acuut nierfalen..
en geen metacam/novamcam/meloxicam meer geven, niet in tabetten en zeker geen injecties.
begrijp ook de zin van de metacam bij dit soort klachten niet.. valt me nog mee dat hij geen prednisolon heeft gespoten, .. een ander middel met mogelijk ernstige bijwerkingen (diabetes..). dat wordt ook vaak zomaar gespoten..

ben bang dat hij acuut nierfalen heeft van de metacam en eigenlijk zou hij veel langer aan het infuus moeten om te spoelen.
en snelheid is geboden en niet te lang wachten en goed doorspreken met je da. die moet weten dat een acute niercrisis één van de gevaarlijke mogelijke bijwerkingen van metacam is in de toepassing bij katten (is een hondenmiddel)..
en anders onmiddellijk andere dierenarts zoeken en als je in het topic van Pluis leest
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... start=2820
en ook het topic nierfaalkatten
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 56&t=22980 , dan weet je binnen korte tijd veel meer over dit probleem.

en je zou daar graag verder kunnen gaan schrijven, dan hebben we alle info een beetje bijelkaar, daar 'wonen' meer nierfaal katers..

en wat betreft de opmerking van de dierenarts.. beetje slecht eten is beter dan helemaal niet. dat klopt maar ik begrijp zijn/haar manier van behandelen niet..
zorg dat hij erg veel drinkt en desnoods via spuitjedrinken.. dat is op dit moment erg belangijk en dan zo snel mogelijk actie..
Laatst gewijzigd door Adriana op 17 jun 2012 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Konijntje
Lynx
Lynx
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 jun 2011 13:06

Re: Acute Nierfalen of Chronische Nierfalen

Bericht door Konijntje »

Hoi Adriana,

Ik had nog wat vraagjes ik heb gister met tranen in mijn ogen veel verslagen gelezen maar door de moeheid en zorg van mijn poezekind neem ik het allemaal niet zo op.
Moet ik verder schrijven onder de 2e link van jou of onder de metacam?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Acute Nierfalen of Chronische Nierfalen

Bericht door Adriana »

allereerst een beetje troost. jouw waardes vallen nog mee, het kan vele malen erger..
kan me voorstellen dat er erg veel op je afkwam en moe en emoties want verdorie, ziek lievelingsdier..
het vervolg van de behandeling van het nierfalen kun je het beste bij Pluis onder brengen. voor de meedenkers reageert dat het gemakkelijkst want je kunt dan een aantal alinea's over de diverse katzels in één bericht zetten ipv steeds heen en weer te moeten in de diverse topics. neem de waardes nog even mee.

en je zou een bericht in één van de metacam topics kunnen zetten, want het wordt nogal eens ontkend dat dit een mogelijke ernstige bijwerking van dat spul is..
en dan zul je in de slag moeten met je dierenarts..
waar in Nederland?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie