hoort kat een muggenverjager?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
esthermvdrie
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 mei 2012 07:42

hoort kat een muggenverjager?

Bericht door esthermvdrie »

Hoi!
Beetje rare vraag misschien, maar horen katten het hoge geluid van zo'n elektrische muggenverjager die je in het stopcontact doet?
Ik zag bij de supermarkt zo'n dingetje liggen, maar dan kleiner en die past in je broekzak. Nou was mijn idee om dat te gebruiken als de poes iets doet wat niet mag. :shock: In plaats van de plantenspuit. Dingetje in je zak en als hij aan iets krabt wat niet mag, druk ik op het knopje. Maar misschien hoort de poes het wel helemaal niet, of is het geen vervelend geluid voor haar? Iemand die het weet? :?:
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: hoort kat een muggenverjager?

Bericht door achtpuntzes »

nou,

volgens de producenten van die muggenverjagers hebben huisdieren er geen last van.

wat doet de poes dan eigenlijk wat niet mag?

ik laat mijn poezen gewoon kat zijn, en leg de schuld bij mezelf als een van mijn poezen iets doet wat niet mag. als ze eten schoepen, heb ik het zelf rond laten slingeren, de keukendeur zit altijd dicht ivm kans op plundering, huis zo ingericht dat er weinig kapot kan gaan, oud bankstel, planten die ze aanvreten gaan eruit, enz...

op die manier hoef je ze dan ook niet te straffen of corrigeren...
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9359
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: hoort kat een muggenverjager?

Bericht door castratenkoor »

Sluit me bij de vorige spreker aan. Laat de kat kat zijn en ga niet over tot strafmaatregelen.
Mijn idee is maak je huis katproof ipv de kat toonzaalproof.
Bovendien is voor jezelf genieten van de kat veel leuker dan politie-agentje spelen......
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: hoort kat een muggenverjager?

Bericht door Sannie_xx »

Dat soort dingen kun je hooguit een beetje corrigeren. Ik heb de ergste krabschade kunnen beperken door Mouse als kitten op te pakken als hij ergens krabte waar het niet mocht, en dan zette ik hem met zijn pootjes tegen de krabpaal en ging hij lekker daar verder. Dat moedigde ik dan aan en dan was het extra leuk.

Ik ben geen fan van de plantenspuit, mijn vriend gebruikt het wel eens voor Mouse. Bij Zooey mocht hij dat absoluut niet, want die was zo bang aangelegd. Mouse is er niet echt van onder de indruk, loopt dan mopperend weg maar is tien seconden later gewoon weer terug. Geen permanente oplossing dus. Gezien jij iets anders nodig hebt dan plantenspuit heb ik de indruk dat dit bij jou ook het geval is. Hij zal snel genoeg door hebben dat jij dat doet, het hoogste wat je dus voor elkaar krijgt is dat hij het niet doet als jij er bent. Zodra je de deur uitloopt echter.....
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: hoort kat een muggenverjager?

Bericht door Chiquita98 »

Mijn katten heb ik opgevoed met het woord Nee! Ze snappen het best, maarja katten blijven katten. Sluit me dan ook aan bij mijn voorgangers. Niet straffen, zaken voorkomen en anders accepteren!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Plaats reactie