Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door patiani-guusje »

Is er eigenlijk ook blikvoer van Happy cat verkrijgbaar? Kan het nergens vinden..
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty, honden Luna, Sophie en Nala.
Adriana

Bericht door Adriana »

MacSamuels niertonicum en Urémyl werken bij het overgrote merendeel van de nierkatzels prima om ureum omlaag te krijgen. gewoon kwestie van uitproberen en dan zou ik met MacSam beginnen. beide te bestellen bij Medpets zie onder.
niet iedereen kan langs WHG Dodewaard voor een consult daar en poes Mies kreeg niet eens het middel waar Annet erg enthousiast over is.
wij gebruik(t)en al jaren MacSam en zijn daar erg tevreden over. bij Mo moest ik naar een andere soort nierdieetvoer maar mijn ervaring is dat met een paar weken MacSam ureum gehaltes aanzienlijk kunnen zakken.

enne nee, ze doen bij HCat niet in nierdieet blikvoer voorzover ik hun site goed heb gelezen.. leider leider.. http://www.happycat.de/produkte/diaet/
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Ga een zak bestellen. Samenstelling vergeleken met hills k/d en volgens mij prima voer voor nierklantjes.
Guus krijgt ernaast ook veel natvoer, juist omdat dit veel vocht bevat, en Guus is een slechte drinker. Jammer dat er geen blikvoer van is. Scheelt trouwens ook behoorlijk in prijs met Hills!

@Adriana: Nog niet begonnen met destress, Guus zit prima in haar vel en laat zich veel zien. eten gaat ook redelijk. Denk dat ik eens probeer als ze naar het tuinhuis gaat, fietstochtje best spannend.
Kan ik goed zien of ze erop reageert.
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty, honden Luna, Sophie en Nala.
Adriana

Bericht door Adriana »

t heeft een heel andere samenstelling dan k/d en poes Mies krijgt beide soorten en doet het daar goed op. k vind het trouwens vrij duur, t is denk erg bewerkelijk om te maken.. maar gelukkig niet zo chemisch..

nee, als Guus lekker in haar vel zit, dan houden zo en geen destress.. ben het helemaal met je eens..
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Volgens mij betaal ik voor Hills kd 1,5 kilo 30,- als ik me niet vergis.. Dan is 10,00 voor HC voor een kilo toch goedkoper.. Bij Zooplus ned. zag ik dat het 9,90 per kilo is. Scheelt toch weer.
Cerna

Bericht door Cerna »

Nee, Hills-KD is rond de 19 euro voor 1 1/2 kilo; HappyCat is inderdaad goedkoper, maar hier halen ze dus hun neus ervoor op. Wat is dat toch met mijn katten? Wanneer iedereen iets lekker vindt, lusten zij het niet. Alleen Cochi wilde wel iets opeten omdat het nieuw is (vandaag zak binnengekregen), maar of dat blijft?
Och, laat ik blij zijn dat Noa KD eet en niet gelijk weer vanalles willen.

Van die ureumwaarde blijf ik vreemd vinden. Met zo'n hoge waarde is een kat toch allang dood? Dan is het bloed toch puur vergif?
Ik geef Urémyl aan Cochi om zijn ureum op peil te houden, maar of het werkt weet ik niet want we slepen Cochi niet meer mee naar de dierenarts.

@Starr: waarom krijg jij Synulox? Dat is toch meer voor de luchtwegen? Cochi krijgt zo nu en dan Stomorgyl dat werkt het beste bij mondproblemen (tandvleesontsteking e.d) want Cochi kan niet meer geopereerd worden; dat overleeft hij niet.
Wat dat betreft ben ik blij dat Cerná geen tanden en kiezen meer heeft.
Eigenlijk zou je bij iedere oudere kat preventief alle tanden en kiezen moeten verwijderen want dan heb je ook geen problemen met tandvleesontsteking, rottende kiezen, gaatjes terwijl ze niet meer geopereerd kunnen worden. Of roep ik nu iets heel geks?
Adriana

Bericht door Adriana »

p-guusje: eigenlijk vergat ik nog te schrijven dat ik erg blij voor je ben dat Guus het zo goed doet en zo vrolijk en aanwezig is! dat is een hele zorg minder!
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

@Adriana:Dankjewel! Hoop dat het zo blijft! Denk dat de giardia-pillen voor een hoop stress hebben gezorgd..

@Annet:Heb jij niet een paar britjes rondlopen ;-)
kellyc
Huiskat
Huiskat

Bericht door kellyc »

Ik heb een afspraak gemaakt met een homeopatisch dierenarts, 5 juli.
Ben eens benieuwd wat ze zegt...

De dokter leek die ureumwaarden niet zo extreem te vinden, gezien het feit van waar hij komt...
Het is goed aan het dalen, want in mei was het iets boven de 300 nog, in april dan over de 400.
Ik zal eens kijken voor die macsamuel, 't enige vervelende is dat het pilletjes zijn, waar Karel een hekel aan heeft...
En we hebben gezegd dat hij nog plezier in zijn leven moet hebben.
We moeten nu al elke keer vechten met hem om die siroop in zijn mond te krijgen, als we er dan nog pillen moeten bijduwen :-O
Cerna

Bericht door Cerna »

Wanneer pillen een gevecht zijn zou ik Urémyl gaan geven. Dat zijn druppeltjes en die proeven ze niet. MacSamuelpillen zijn rotpillen! Je kunt ze heel moelijk doorsnijden (vergruizen onmiddellijk) en wanneer je ze door het eten wilt doen zijn de stukjes juist weer te grof en dan zijn ze weer heel lastig nog kleiner te krijgen. Ik vind het niks!
starr
Lynx
Lynx
Contacteer:

Bericht door starr »

Synolox is voor meerdere aandoeningen ,maar ook voor mondslijmvliesontsteking, las ik hier net op internet. :) In ieder geval hielp het haar altijd goed, en vrij snel ook.

Inderdaad jammer dat HappyCat alleen brokjes heeft! Nina is er echt dol op .. en Koos trouwens ook. Ze vinden het veel lekkerder dan Hills KD en Royal Canin Renal..dat laten ze laatste tijd gewoon staan.
Konijntje
Lynx
Lynx

Bericht door Konijntje »

Hoi Allemaal,

Ik wil even Beertje voorstellen Beertje is 9 jaar oud en vrouwtje was erg geschokken wat er vrijdag was gebeurd.
Voor het verhaal in het kort http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 56&t=25955
Beertje heeft Ureum 22 en kreatine 185

De vraag die ik heb is die Ureum zo hoog door die Metacam die hij heeft gehad?
Kan dit nog herstellen als dit door een blaasontsteking of door de Metacam die hij heeft gehad?
En de volgende vraag wat kan ik nu het beste doen om Beer zo snel mogelijk te laten herstellen?

Ik zal zeker hierover met de DA praten over Metacam
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Helaas weer een dierenarts die metacam voorschrijft.. Ik heb je verhaal gelezen. Ik zou geen metacam meer geven en zsm vragen om of een opname of onderhuidse infusen. Alleen door vloeistof kunnen de waarden nog bijtrekken. Bij hele hoge waarden, wat Beertje gelukkig niet heeft (maar nierwaarden zijn wel te hoog) wordt een kat meestal meteen opgenomen bij de dierenarts en aan een infuus gelegd een paar dagen. Vaak dalen de waarden dan weer, en kunnen zelfs helemaal herstellen. Maar bij licht verhoogd is misschien onderhuids infuus al voldoende.. Wat Adriana al zei veel laten drinken, zou iid met spuitje geven of veel water door het voer. En zo snel mogelijk naar een dierenarts. Sterkte!
Konijntje
Lynx
Lynx

Bericht door Konijntje »

Maar hoe komt die Ureum dan zo hoog dat is toch hoog of niet?
En zo snel mogelijk naar een DA voor een infuus of iets anders?

p.s.
Kijk zo en zo ga ik het natuurlijk over die Betacam hebben
Adriana

Bericht door Adriana »

als drie kwart van de nierfunctie is uitgevallen, pas dan is een bepaalde mate van nierfalen meetbaar. dat kan chronisch zijn of acuut. de nieren kunnen niet meer voldoende afvalstoffen uitfilteren en dat zie je bij de ureumwaarde.
nierdieet zsm kan hier al veel helpen.
het kan bijtrekken maar niet meer herstellen want nierweefsel (bv in tegenst tot de lever) herstelt nooit meer.
koop morgen zsm bij je dierenspeciaalzaak natvoer van beaphar (kuipjes - versch smaken) en specific, klein blikje dacht ik. dat ontlast al en het is even uitzoeken wat er graag gegeten wordt. missch hebben ze animonda nierdieet.
nu veel laten drinken om goed door te spoelen. wat krijgt hij nu te eten?

de ureumwaarde zit boven de referentie maar niet giga..
en ik vat niet zo goed wat je bedoelt.. bij nierfalen zitten alle nierwaardes boven de referentie..
Laatst gewijzigd door Adriana op 17 jun 2012 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie