Grotere kattenhuishoudens 10+

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gebruikersavatar
lmd
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 23 mei 2009 22:16
Locatie: Hoorn

Re: Grotere kattenhuishoudens 10+

Bericht door lmd »

Poeh wat een hoop katten zeg ! En ik maar denken dat ik het mega druk heb met 5 katten :lol:

Ik zie dat de laatste berichten in dit topic uit 2009 zijn, maar hebben jullie nog steeds zoveel katten ?

Groetjes Lucienne
Groetjes Luciënne, mijn lieve nierkater Casper en mijn andere 4 Birmaantjes
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9367
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Grotere kattenhuishoudens 10+

Bericht door castratenkoor »

Bella heeft er nog steeds meer dan 20.

Ik zelf heb er 8 en heb 10 kattenbakken, op elke verdieping wat.

Afbeelding
Hoe ik ze voer, nou b.v. zo, eens per dag om 20 uur feestbrokjes.

Eigenlijk mag ik niet eens mee doen aan dit topic - heb er geen 10+........
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
lmd
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 23 mei 2009 22:16
Locatie: Hoorn

Re: Grotere kattenhuishoudens 10+

Bericht door lmd »

Wat een leuke foto zeg !!
Eh, ik mag dus ook niet meedoen aan dit topic.................... ik heb er "slechts" 5 :lol:

Zo te zien kunnen ze het best met elkaar vinden bij jou.
Groetjes Luciënne, mijn lieve nierkater Casper en mijn andere 4 Birmaantjes
poemoekelke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 jan 2009 08:53

Re: Grotere kattenhuishoudens 10+

Bericht door poemoekelke »

Na zo'n lange tijd weer een reactie! Dat is onverwacht :)

Nou.. In de afgelopen jaren zijn er helaas enkele zeer pijnlijke zaken voorgevallen...
Mijn (nu ex) vriend zag het van de één op de andere dag niet meer zitten, zette mij met alle dieren het huis uit en koos voor mijn hartsvriendin (die ik al 13 jaar kende en de dag na mijn vertrek bij hem introk)...

Ik had geen inkomen, geen uitkering en geen onderkomen, dus er zat niets anders op dan weer bij mijn ouders te gaan wonen en afscheid te nemen van bijna alle dieren.. Het heeft werkelijk mijn hart gebroken..
Gelukkig heb ik, dankzij mijn internet-netwerken, binnen enkele dagen alle katten en de varkens bij vrienden, kennissen en kennissen van kennissen kunnen plaatsen en paste ze zich snel aan de nieuwe situatie aan. Voor 6 katten en de fretten had ik een tijdelijk onderkomen gevonden en de honden mochten mee naar mijn ouders.

Helaas overleed mijn lieve Loekie (een 3 jarige poes met cerebellar hypoplasie) binnen 2 dagen nadat ze naar de tijdelijke opvang was gegaan..

Na 2 maanden bij mijn ouders ben ik op een camping gaan wonen en kon ik de 5 katten en fretten weer in mijn armen sluiten. Ik ben toen vrijwilligers werk gaan doen voor een kattenopvang en het noodlot sloeg toe.. Ik kreeg een ziek nestje binnen en binnen no-time waren alle katten en opvangkittens doodziek... In 2 weken tijd verloor ik meer dan 13 kittens en moest ik mijn oudste kat van 20 jaar en Dotje (met autoimuun ziekte) in laten slapen... Ik heb altijd vermoed dat het katteziekte is geweest wat ik in huis had, maar zeker weten zullen we het nooit doen en de stichting wilde er niets over horen.

Ik besloot drie kittens te houden die ik van dag 1 met de fles had opgevoed en de ziekte overleefd hadden. Ik mijn huidige vriend kennen en na een paar maanden zijn we gaan samenwonen waardoor zijn 2 katten bij die van mij kwamen en er eindelijk weer positiviteit in mijn leventje kwam.

Ondertussen hebben we samen een huisje gekocht en helemaal opgeknapt. Wederom is het hele huis aan de dieren aangepast. Door het hele huis lopen looppaadjes waardoor de katten overal kunnen komen zonder de grond te raken! De hele tuin is afgezet met net, geen ontsnapping mogelijk!

We hebben nu 10 katten, 2 honden, 2 fretten en 2 stinkdieren.
Alhoewel ik de grote groep ontzettend mis, is ons gezinnetje compleet en gelukkig zo!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5485
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Grotere kattenhuishoudens 10+

Bericht door nellebel »

wat een verhaal zeg. wat erg wat er is gebeurt. klinkt inderdaad als FELV ,ben ik er ook 2 aan kwijt geraakt. raakt vooral oude zieke of jonge katjes zonder weerstand.
het asiel reageerde er toen ook niet op.
wat fijn dat je leven nu weer een positieve wending heeft gekregen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
lmd
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 23 mei 2009 22:16
Locatie: Hoorn

Re: Grotere kattenhuishoudens 10+

Bericht door lmd »

Jeetje wat is dat erg voor je geweest zeg!
Heb je nu wel een groot deel van je vorige groep terug of zitten zij nog bij andere mensen?

Fijn om te horen dat je nu weer happy bent met je diertjes en je vriend.

Groetjes Lucienne
Groetjes Luciënne, mijn lieve nierkater Casper en mijn andere 4 Birmaantjes
poemoekelke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 jan 2009 08:53

Re: Grotere kattenhuishoudens 10+

Bericht door poemoekelke »

Ik heb nog maar 3 katten van mijn oude groep overgehouden...
Toen ik eenmaal ging samenwonen (en in financiele staat was meer katten te houden) waren we weer meer dan een jaar verder! Ik heb wel nog met de meeste nieuwe baasjes goed contact. Alleen ben ik destijds zo stom geweest om 2 van mijn lievelingen bij een goede vriend van die 'hartsvriendin' te plaatsen en die laat dus nooit meer iets van zich horen... Dat doet me nog steeds ontzettend veel verdriet, want ik was enorm gehecht aan Stoffel en Nelson en plaatste ze juist bij hem met de gedachte ze dan nog eens te kunnen zien. Er was toen zelfs afgesproken dat ik ze terug mocht hebben als ik weer een eigen plekje had!

Ja. Het was echt een rot periode en ik heb er ook behoorlijk wat psychische problemen aan over gehouden. Ik vond/vind het verschrikkelijk dat ik mijn dieren zo in de steek moest laten en ik kon niet begrijpen dat ik zo koud en koelbloedig aan de kant werd gezet door 2 mensen waar ik van hield.. Maar mijn huidige vriend is een enorme lieverd met een groot hart voor dieren en heel veel geduld! Ik had het niet beter kunnen treffen en ben er wat dat betreft eigenlijk alleen maar op vooruit gegaan ;)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Grotere kattenhuishoudens 10+

Bericht door pearlsofpassion »

Wat vreselijk voor je.

Mijn vriend heeft me vorig jaar ook zonder veel waarschuwing aan de deur gezet (we stonden op trouwen en hij kreeg schrik), maar hij heeft er net alles aan gedaan dat ik onze katten niet weg moest doen. Hij stelde voor ze zelf bij te houden als ik er nergens mee naartoe kon. Maar dat wilde ik dan weer liever niet.
Ik had er gelukkig maar 3 (wel ook nog 4 konijnen en 3 kippen), dus die konden tijdelijk nog mee naar mijn ouders, al heb ik ook opvang gezocht omdat ik dacht dat dat niet zou kunnen.
En bij ons is alles nog goed gekomen, niet veel later had hij al spijt.
Ik vond het dan zo stom van me dat ik werkelijk overwogen heb om mijn katten en konijnen te herplaatsen, voor zo'n korte zinsverbijstering van zijn kant. Als het werkelijk zo ver gekomen had geweest, en ik er echt kwijt was geweest daardoor, had ik het hem waarschijnlijk nooit vergeven....
En hij zichzelf ook niet! Hij is er minder mee bezig, maar hij houdt net zoveel van de katten als ik.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
lmd
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 23 mei 2009 22:16
Locatie: Hoorn

Re: Grotere kattenhuishoudens 10+

Bericht door lmd »

Poeh, relaties kunnen helaas soms erg ingewikkeld zijn ............
Je hebt helaas nooit garantie in een relatie, dat blijkt wel :???:

De enige garantie die wij hebben is dat onze katten altijd van ons blijven houden :-P


Groetjes,

Luciënne
Groetjes Luciënne, mijn lieve nierkater Casper en mijn andere 4 Birmaantjes
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9367
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Grotere kattenhuishoudens 10+

Bericht door castratenkoor »

Dat is ook mijn houvast, mijn katten hebben onvoorwaardelijke liefde naar mij toe.
Om deze huisvesting voor ze garant te houden, slik ik daar heel veel voor.
De liefde van de katten maakt een hoop - zo niet alles - goed.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
poemoekelke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 jan 2009 08:53

Re: Grotere kattenhuishoudens 10+

Bericht door poemoekelke »

@pearlsofpassion: Wat fijn dat jullie relatie toch nog goed is gekomen en dat je al je dierenvrienden in je midden hebt kunnen houden! Dat hij daar voor gestreden heeft ondanks zijn 'plankenkoorts' vanwege jullie relatie verteld toch ook dat hij heel veel om je geeft!

@castratenkoor: Ja.. omwille van de dieren slik je veel, in sommige gevallen ook teveel denk ik achteraf..
Mijn relatie met mijn ex was erg grillig. Hij was in eerste instantie de prins op het witte paard, maar toen hij me eenmaal in zijn netten gestrikt had en ik volledig afhankelijk van hem was, veranderde hij in een dubbel persoon.. Nu ik erop terug kijk ben ik blij dat hij me uit zijn gevangenis heeft verlost.
Het is alleen pijnlijk om te beseffen hoeveel hij kapot heeft gemaakt in mij..
Gebruikersavatar
Jessica2802
Lynx
Lynx
Berichten: 110
Lid geworden op: 26 nov 2011 11:58
Locatie: Amsterdam

Re: Grotere kattenhuishoudens 10+

Bericht door Jessica2802 »

Wat ik me afvraag (kon het zo niet vinden met de zoekfunctie), hoeveel ruimte heeft een kat nodig? Hoeveel m2 per kat in een huis?

Ik las op een website dat er een Amerikaans onderzoek is geweest (14 katten, gelijkvloers huis en 10m2 per kat) en daaruit bleek dat in deze situatie de minste agressie en ruzietjes was tussen de katten.

Ik ben al maanden aan het dubben om er een derde kat bij te nemen, maar iedereen zegt dan: daar heb je te weinig ruimte voor. Ik wil het heel graag, maar hierdoor twijfel ik zo erg.

Hoe zit het met jullie ruimte en aantal katten?

Gr Jessica
Groetjes Jessica en de katzels Chouffe&Manny
poemoekelke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 jan 2009 08:53

Re: Grotere kattenhuishoudens 10+

Bericht door poemoekelke »

Ik weet niet of je je aan die theorie volledig moet vastklampen..
Het ligt ook aan de stressgevoeligheid van je katten, hoeveel extra ruimte je creëerd door gebruik te maken van hoogte, hoeveel verstop plaatsen, verschillende ruimtes etc.

Ons hele huis is ongeveer 140m2, waarvan zo'n 80m2 door de katten gebruikt wordt.
Daarnaast hebben we een catproof tuin van 40m2 (en 100m2 in de maak).
Door het hele huis (benedenverdieping) loopt een catwalk met krabpalen tot aan het plafond en diverse rustplekjes.

Ondanks al die ruimte hebben we één kat die last had van blaasontsteking door stress.
Voor haar hebben we een magnetisch kattenluik gemonteerd zodat ze ook naar boven kan en daar volledig afgezonderd van de rest haar rust kan nemen.

Op mijn facebook kun je foto's zien van ons kattenhuis!
Je vind mij onder Kim Rumen
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9367
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Grotere kattenhuishoudens 10+

Bericht door castratenkoor »

Het hangt er meer van af hoe het klikt tussen de katten onderling dan de hoeveelheid ruimte volgens mij.
En inderdaad hoeveel je ze aanbiedt aan schuilruimte, klimgelegenheid, buitenverblijf, afgeschermd balkon. Het gaat er vooral om dat ze genoeg keuzemogelijkheden hebben om bij elkaar te zijn maar ook om zich af te kunnen zonderen. Ik heb 8 katten in een rijtjeshuis met een buitenren van 10 meter.
En dat gaat heel harmonieus, wordt nooit wild geplast of zo.

Puur naar de vierkante meters kijken heeft weinig zin.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Grotere kattenhuishoudens 10+

Bericht door Sannie_xx »

Hier drie katten op 60m2. Wel veel ruimte in de hoogte (hoge krabpaal, hoge kasten waar ze op kunnen en mogen etc) en voldoende verstopplekjes. Ze mogen ook bijna overal komen, m.u.v. de gang en badkamer als wij er niet zijn (i.v.m. hangen aan de kapstok en haren verspreiden op de schone handdoeken enzo )
Plaats reactie