Ik heb al bijna twee jaar een zwerfkatertje in mijn voortuin. Hij stond er ineens, was vel over been. Ik heb hem gevoerd, hij schrokte het naar binnen en rende snel weg. Dit heb ik maanden volgehouden, en langzaam trad er een verandering op in zijn karakter. Van een sombere, schuwe kat werd het stapje voor geduldig stapje een spinnend, kopjesgevend vriendje dat op een voor hem gemaakt vlondertje in mijn voortuin ligt te zonnen.
Ik krijg hem alleen niet in huis. Hij moet naar de DA, er komt wat pus uit zijn neusje, maar hem binnen krijgen -laat staan in een bench- is een probleem, hij snapt gewoon niet wat een huis is lijkt het en vindt het doodeng, zo'n voordeur die dicht kan gaan. Contact gezocht met de dierenbescherming, die willen graag met een vangkooi komen om hem vervolgens in een lekker krap asielhokje te stoppen ivm zijn welzijn. Ook zal ik hem dan nooit meer zien, dat we aan elkaar gehecht zijn is immers niet in het belang van de kat meent men.
Weet iemand een list om Thijs in een bench te krijgen? En hoe krijg ik hem in huis voordat ze met vangstokken achter hem aan gaat rennen..