Kat uit het asiel gehaald

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
Lidaju
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 17 mei 2010 20:39

Re: Kat uit het asiel gehaald

Bericht door Lidaju »

Mooie kat zeg!
Groetjes van Appie en Yuci, en hun personeel: Jolien

En om nooit te vergeten: Baloe en Winnetou
McSteamy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 31 mei 2012 18:40
Locatie: Rotterdam

Re: Kat uit het asiel gehaald

Bericht door McSteamy »

Dank u, dank u. :grin:

Jullie raden het dus sowieso aan om een vriendje erbij te nemen? Mijn vriendin en mijn familie vinden het namelijk maar onzin. Zij vinden dat ze wel kan wennen aan af en toe een paar uurtjes alleen zijn en dat het overdreven is om te zeggen dat het zielig is, het is tenslotte een kat? Hoe staan jullie hierin? We weten dus niet hoe Poezel met andere katten is.
RickySpike
  • [Advertentie door Admin verwijderd]
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat uit het asiel gehaald

Bericht door nellebel »

juist, het is tenslotte een kat, en een kat heeft een maatje nodig. en dat kun je als mens niet vervangen. dus gebruik dat maar als argument. flink aandikken met de gedragsproblemen die je kunt krijgen als je er maar 1 hebt en kat nr 2 is binnen. hahah
ik vertel het misschien wat vreemd, maar het is wel zo hoor. heb het zelf ervaren. mijn kat kreeg gedragsproblemen omdat ze alleen was, die verdwenen als sneeuw voor de zon toen het vriendje erbij kwam.
tevens kun je nog zoveel spelen met je kat, maar je kunt een maatje nooit vervangen, een kattenmaatje. dus al zou je de hele dag thuis zijn, dan nog hefet ze een soortgenootje nodig.
laat je vriendin maar eens snuffel op het forum en zoeken onder gedrgasproblemen. dan komt ze veel verhalen tegen van katten die alleen opgroeien zonder maatje.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
McSteamy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 31 mei 2012 18:40
Locatie: Rotterdam

Re: Kat uit het asiel gehaald

Bericht door McSteamy »

We zijn hard op zoek! Vandaag in drie asiels geweest, maar zonder succes helaas. De katten waren allemaal erg druk en te oud (minimaal 3) of konden niet met een andere kat. Jammer, we hebben een paar leuke gezien!

Maar we gaan van de week nog naar Amsterdam. Het is ver weg, maar daar zitten veel jonge katertjes, dus hopelijk vinden we daar een goede match. :grin:

Van één kater van vandaag werd me aan de telefoon verteld dat 'ie er prima bij zou kunnen en het was echt een droppie, dus we wilden 'm meenemen, zegt zo'n vrijwilliger "maar hij kan niet bij andere katten en heeft energie voor 10, dus hij moet wel naar buiten kunnen". Oh. Dus dat ging niet door. Echt jammer dat ze aan de telefoon zeiden van wel!
RickySpike
  • [Advertentie door Admin verwijderd]
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat uit het asiel gehaald

Bericht door nellebel »

tja dat is ook vervelend. maar je hebt wel al gemerkt dat je zelf ook al in de gaten hebt of er een klik is. ach je komt het goede katertje nog wel tegen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Kat uit het asiel gehaald

Bericht door Sifra »

Bij Verhuisdieren.nl zag ik ook nog een paar jonge katertjes. Je kunt even kijken, zonder je direct in te schrijven.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
McSteamy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 31 mei 2012 18:40
Locatie: Rotterdam

Re: Kat uit het asiel gehaald

Bericht door McSteamy »

Nou, we hebben een kater gevonden! In Roosendaal, een 2-jarige cypers witte! Eerst even in de reismand gelaten, Poezel hartstikke nieuwsgierig en blazen. Daarna het deurtje open gedaan en toen kwam hij er meteen uit! Hij ging alles verkennen en zij achtervolgde hem. Hij ligt nu op de stoel te slapen en tot nu toe is het gebleven bij blazen van Poezel's kant en een beetje naar elkaar slaan. Het lijkt hem overigens totaal niet te boeien dat ze zo doet, hij is heerlijk relaxed.

Ik hoop alleen dat ze elkaar ooit leuk gaan vinden, maar ze zijn nu pas een half uur samen. :grin:
RickySpike
  • [Advertentie door Admin verwijderd]
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9352
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat uit het asiel gehaald

Bericht door castratenkoor »

Succes met de introductie. Hopenlijk komt dat helemaal goed met en tussen die twee!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat uit het asiel gehaald

Bericht door nellebel »

nou als het na een half uur al zo gaat, dan komt dat zeker goed hoor. hoe heet de jongeman?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kat uit het asiel gehaald

Bericht door Chiquita98 »

Wat leuk! Gaat vast goed komen. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat het geen kleffers worden en daar bedoel ik mee dat ze misschien niet gezellig tegen elkaar aan gaan liggen. Ik merk soms bij forummers dat ze dat soms heel belangrijk vinden en als hun verwachtingen dan niet uitkomen dat ze dan teleurgesteld zijn. Zolang ze elkaar dulden en soms even lekker spelen moet je als baasje al helemaal tevreden zijn.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
McSteamy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 31 mei 2012 18:40
Locatie: Rotterdam

Re: Kat uit het asiel gehaald

Bericht door McSteamy »

nellebel schreef:nou als het na een half uur al zo gaat, dan komt dat zeker goed hoor. hoe heet de jongeman?
Pluk, Prins of Peanut haha, daar zijn we nog niet helemaal over uit!
Hij kwam uit het asiel als Koen, maar dat vinden we niet leuk. :grin:
RickySpike
  • [Advertentie door Admin verwijderd]
McSteamy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 31 mei 2012 18:40
Locatie: Rotterdam

Re: Kat uit het asiel gehaald

Bericht door McSteamy »

Chiquita98 schreef:Wat leuk! Gaat vast goed komen. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat het geen kleffers worden en daar bedoel ik mee dat ze misschien niet gezellig tegen elkaar aan gaan liggen. Ik merk soms bij forummers dat ze dat soms heel belangrijk vinden en als hun verwachtingen dan niet uitkomen dat ze dan teleurgesteld zijn. Zolang ze elkaar dulden en soms even lekker spelen moet je als baasje al helemaal tevreden zijn.
We zullen het zien!
Nu ben ik eigenlijk alleen maar bezig met wennen. Ik was net met Poezel aan het spelen, terwijl de kleine man bij me op schoot zat, en ze lagen net héél eventjes op twee stoelen naast elkaar. Poezel blaast nog als 'ie te dichtbij komt, maar is verder niet meer alleen met hem bezig.
RickySpike
  • [Advertentie door Admin verwijderd]
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kat uit het asiel gehaald

Bericht door pinguin »

Leuk voor je dat je voor een twee ben gegaan. Ze zijn nog zo kort bij elkaar en dan elkaar al dulden in dezelfde ruimte.
Poezel wil met het blazen alleen maar aan geven hier is mijn grens en die moet je respecteren. Voor haar is het ook wennen net gewent in een nieuw huisje en dan ineens een vreemde die ook er bij komt wonen. Dat blazen kan soms wel een paar dagen duren. Geef het even de tijd en dan is dat blazen ook over en wie weet gaan ze wel lekker samen spelen.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Kat uit het asiel gehaald

Bericht door Catfish »

Wat leuk, ben heel benieuwd naar hem!
Als het nu al zo cool gaat komt het vast goed. Even wat meppen en blazen hoort er bij.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
McSteamy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 31 mei 2012 18:40
Locatie: Rotterdam

Re: Kat uit het asiel gehaald

Bericht door McSteamy »

Nou, het gaat steeds beter! Ze spelen heel veel samen, tenminste, ik denk dat het spelen is? In elkaars nek bijten en over de grond rollen, de kleine blaast of gromt dan niet, heel af en toe wel, maar dan wil ze gewoon niet meer spelen, geloof ik. Verder gaat het echt goed, ze blaast helemaal niet meer naar 'm als 'ie in de buurt is, enz. We zijn dit weekend naar Parijs geweest en hadden een oppas, dus misschien zijn ze daardoor wat meer naar elkaar toe getrokken. :grin:

Dex had vorige week maandag bloed in z'n urine, dus naar de DA geweest en medicijnen gehad. Hij heeft het alleen nu nog steeds, dus vanmiddag weer een afspraak bij de DA..
RickySpike
  • [Advertentie door Admin verwijderd]
Plaats reactie