Aanschaf kater | Broer of zusje erbij?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
pieterjanB
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jun 2012 22:07

Aanschaf kater | Broer of zusje erbij?

Bericht door pieterjanB »

Hey,

Ik ga een rost katertje aanschaffen,maar omwille van dat ik wisselende uren heb op men werk
en niet heel veel thuis ben,zou ik kater of kattin van hetzelfde nestje willen aanschaffen.

Alleen is de vraag: Nog een kater of een kattin of maakt dit niet veel uit?
Gebruikersavatar
Lidaju
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 17 mei 2010 20:39

Re: Aanschaf kater | Broer of zusje erbij?

Bericht door Lidaju »

Volgens mij maakt dat niet veel uit (als je ze maar op tijd laat helpen).
Ik heb zelf 2 katers en dat gaat heel goed, maar een kater en een kattin kan ook hoor!
Groetjes van Appie en Yuci, en hun personeel: Jolien

En om nooit te vergeten: Baloe en Winnetou
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9352
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Aanschaf kater | Broer of zusje erbij?

Bericht door castratenkoor »

Sluit me aan bij mijn voorganger. Als je ze maar met 6 maanden laat castreren.
Kijk in het nest en vraag de eigenaar van de moederpoes met wel katje jouw uitgekozen katertje het leukst optrekt. Kijk anders ook naar met welk kitten je zelf de beste klik hebt.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Aanschaf kater | Broer of zusje erbij?

Bericht door nellebel »

zorg dat je huis catproof is. zoiets als bij kleine kinderen, dan kan het weinig kwaad. je zou ze ook in een kamer apart kunnen opsluiten, maar dat ligt ook een beetje aan het katje. als ze erg angstig is bijv helpt dat vaak wel. bij ons konden ze onder de verwarmingen enz kruipen, die hebben we echt moeten blokkeren. voor de rest is mijn huis echt catproof. boven mochten ze bij mij niet meteen. de weg naar kattebak was dan te lang en plasten ze weleens op bed. kattebak boven wilde ik niet vanwege de herrie als ze erop zitten te graven. maar na een paar weekjes (ook omdat mijn gijs erg angstig was), kwamen ze overal.
angstige kittens voelen zich meestal veiliger in kleinere ruimtes. en van daaruit gaan ontdekken.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
inter4522
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2013 11:55

Re: Aanschaf kater | Broer of zusje erbij?

Bericht door inter4522 »

kan ik haar dan al alleen laten of zeggen jullie even 1x thuis blijven is beter... (stel ik laat haar alleen, wat is dan de beste plek om haar alleen te laten? welke delen van het huis zeg maar.)
up to 85% off on all leather jackets but now from Leather jackets Australia
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Aanschaf kater | Broer of zusje erbij?

Bericht door Ikey »

Is PieterJanB, Broken580 en inter4522 dezelfde persoon?!

Ligt aan een heleboel factoren, die wij nog niet weten. Hoe lang is ze bij jullie op die zondag? Hebben jullie al andere huisdieren?

bovendien is er volgens mij al door verschillende mensen antwoord gegeven op deze vraag.
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Aanschaf kater | Broer of zusje erbij?

Bericht door BillyJean »

verwarrend zoveel profielen en de eerste vraag dateert al van 7 maanden terug? Ik snap het niet helemaal
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Aanschaf kater | Broer of zusje erbij?

Bericht door eveline1982 »

Ben ook het spoor bijster!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9352
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Aanschaf kater | Broer of zusje erbij?

Bericht door castratenkoor »

inter4522 schreef:kan ik haar dan al alleen laten of zeggen jullie even 1x thuis blijven is beter... (stel ik laat haar alleen, wat is dan de beste plek om haar alleen te laten? welke delen van het huis zeg maar.)
Wendy geeft in haar bericht boven jouw bericht al wat tips over je huis veilig maken. Als je een kat/kitten aanschaft zou ik persoonlijk 1 week zeker thuis blijven. Uurtje weg kan natuurlijk wel, maar niet meteen 10 uur. Als er geen scherpe en breekbare dingen aanwezig zijn kun je poes best in hele huis laten net als wanneer je er wel bent, dus niet b.v. in de hal opsluiten.

Dat is wat ik zou doen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie