Mijn kat eet alles

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Mijn kat eet alles

Bericht door Robijn »

Mijn Robijn eet juist ALLEEN maar brokjes. Ze lust geen kattenmelk, geen natvoer (ja, minimaal; bv. 1/5 deel van een klein blikje Gourmet; en dan alleen de saus), geen vlees, (zoals rundvlees of kipfilet) geen vis (zoals witvis, haring, garnaaltjes of zalm), geen gedroogde visjes, geen kattensnoepjes, geen vla of slagroom...
Is dat niet raar dan voor een kat??
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9365
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Mijn kat eet alles

Bericht door castratenkoor »

Mijn Thijs is net zo. Ik voer heel gevarieerd, maar Thijs eet alleen droge brokken. Verder taalt hij nergens naar.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Anne_Zwarts
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 jul 2009 21:02
Locatie: Zwolle

Re: Mijn kat eet alles

Bericht door Anne_Zwarts »

Onze kat Duffy is niet anders dan Robijn hoor: is heel kieskeurig in de brokjes, eet niet alles. En verder lust ze alleen maar bepaalde kattensnoepjes en vetrandjes van vlees gaat er ook mondjesmaat wel in. Verder met het nat voer precies hetzelfde, kattenmelk ook. Is heel normaal blijkbaar. Bovendien is "mensenvoedsel" natuurlijk eigenlijk ook niet goed voor ze ;-)
Duffy (12-10-2009)
Sollie (10-08-2011)

Voor altijd in onze gedachten:
Romy - 2 jaar (28-05-2009 - 12-04-2012)


Ons fotoalbum!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5482
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Mijn kat eet alles

Bericht door nellebel »

onze gijs eet alles, en dat is niet de bedoeling gezien zijn omvang. guusje is erg kieskeurig en die zou juist wat extra's mogen hebben.
gijs is dol op ijs. heeft hij met zijn verjaardag 1 likje gekregen, stom van ons, want nu zit hij iedere avond met zijn neus in ons puddingschaaltje. jammer geen ijs, maar pudding is ook jammie.
dus nu meteen schaaltjes opruimen en afspoelen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Mijn kat eet alles

Bericht door pinguin »

Hier heb ik momenteel mijn handen vol aan sproet. Hij krijgt voordat ik ga eten zijn eigen eten. Maar als ik ga eten moet ik dat echt met mijn leven bewaken. Hij probeert echt alles van mijn bord te hengelen. En hij lust ook echt alles.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Anne_Zwarts
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 jul 2009 21:02
Locatie: Zwolle

Re: Mijn kat eet alles

Bericht door Anne_Zwarts »

Ja, katten leren het snel als ze ergens wat te eten kunnen krijgen, maar ook bij wie ze de meeste kans maken: Romy zat altijd bijna bij mijn vriend op zijn bord, bij mij bleef ze uit de buurt
Duffy (12-10-2009)
Sollie (10-08-2011)

Voor altijd in onze gedachten:
Romy - 2 jaar (28-05-2009 - 12-04-2012)


Ons fotoalbum!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5482
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Mijn kat eet alles

Bericht door nellebel »

gelukkig geeft het eten bij ons geen problemen omdat ze dan hun schaaltje natvoer krijgen. dus we eten met z'n 4en tegelijk.
sjefke deed dat vroeger wel, die zat met zijn neus bijna op mijn bord of ineens kwam er een pootje over de rand van de bord gehengeld.
ik blies hem heel zachtjes in zijn snoetje en dan ging hij vanzelf weg.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Mijn kat eet alles

Bericht door pinguin »

Sproet heeft gewoon een extreeme obsessie voor eten. Ik vrees dat dit niet meer af te leren is. Aan gezien ik alleen woon probeerd die altijd of die wat lekkers bij mij kan krijgen. Hoe vaak ik ook nee of sproet nee roep. Ik moet gewoon goed op letten dat die niks kan op eten wat niet voor hem is.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie