Hey starr,
wat vreselijk nieuws...
Mijn kat, Karel, had ook creatinine van 800 toen het nierfalen in april geconstateerd werd.
Ik weet niet of fortekor eventueel te maken kan hebben met een sterke stijging?!
Heb je dat gevraagd?
Want Karel is naar het ziekenhuis geweest, 5 dagen infuus en was toen van 850 naar 400 gezakt.
3 weken later stond hij op 480, wat logisch was, want dat infuus is geen normale situatie.
Nu moeten we deze week ook starten met fortekor, maar zijn bloed moet na 1 week terug gecontroleerd worden, omdat het bij sommige katten in het begin een stijging kan geven...
Na die ene week kunnen ze het probleem nog oplossen...
Ik weet hoe je je voelt (jammer genoeg)! Je bent zo machteloos, het is zooo oneerlijk (zo'n jonge katjes) en je ziet ze zooo graag...
Ik zou nog niet opgeven... Mss eens een andere dokter vragen? Of het fortekor-verhaal vragen?
Mss kan een spoeling nog eens helpen, mocht het van de fortekor komen?
Ik heb zelf ook al gemerkt dat dr's niet echt veel informatie geven...
In de dierenkliniek zeiden ze toen ik Karel ging halen, met die waarden mss enkele maanden nog, maar dat wil ik niet geloven! Ik trek me op aan de verhalen die ik hier op het forum lees.
Mss zijn Nina en Karel ook zo'n uitzonderingen, mits een goede begeleiding?!
Wat die kattenkorrels betekent, kan ik je niet zeggen...
Mss doen nierkatten rare dingen? Karel plast vaak naast de bak, sinds hij terug is uit het ziekenhuis (naast als in naast de ijskast of in de badkamer, grrr

), boven niet, boven gaat hij er netjes in... Heel raar...
@Marjolein
Gelukkig maar

. Ik denk dat onze zorgeloze dagen voorbij zijn... Alles wat ze doen, wordt geanalyseerd, maken we ons zorgen over... Hoe snel zoiets kan veranderen he... Ik wou dat dit gewoon een nachtmerrie was en dat we morgen opstaan en onze poezemiennen allemaal gezond zijn....
Ivm het vocht, dit is wat ik doe:
- 's morgens krijgt Karel een zakje vyo (soort vitaminenmelk dat ik aanleng met water)
- daarna krijgt hij een vloeibare snack van vitakraft (met ipakitine over)
- en dan krijgt hij verdeeld over de dag zijn natvoer.
- hij eet amper brokken, wat ik niet erg vind, want daar zit toch amper vocht in, dus hij krijgt lekker veel natvoer.
Karel is ondertussen geëvolueerd tot een echte tijger

Ik zit in mijn laatste examens voor mijn opleiding nu (ben 3 j geleden terug beginnen studeren) en hij vindt het geweldig om op mijn papieren te liggen en hij speelt terug veel. Precies een kittentje. Ik ga ervan uit dat hij zich goed voelt, dus zijn waarden zijn hopelijk stabiel gebleven.
Net het voorschrift voor fortekor ontvangen, straks omgaan en dan de behandeling starten...
Ik ben er wel wat zenuwachtig voor. We moeten dus volgende week bloed laten trekken en dan afwachten hoe hij daarop reageert...
Als het goed gaat, moet hij volgende maand nog eens volledig gecheckt worden en dat is het moment dat we op reis gaan... Ik zie er echt tegenop :-O
Gelukkig gaat Karel dan een week logeren bij onze dierenarts, wat me dan toch geruststelt. Ze weet wat hij graag eet en wat ze hem moet geven van medicatie en zo.
Waarschijnlijk gaan we hem ook nog eens aan het infuus laten liggen, indien het kan helpen.