Ik heb een kater van 14 jaar "Spooky" wat ziek is. Hij heeft longtumoren. Hij doet nu alleen z'n behoeften naast de kattenbak wat eerst niet deed. Verder komt hij altijd tuttelen en blijft bij me kruipen en merk verder niks. M'n gevoel zegt dat het niet meer zolang duurt, hopelijk kan ik toch nog lang plezier van hem hebben.
Nu had me laatst een kennis aangesproken wat ook zo'n probleem had met haar huisdier. Ze hadden voor hun beestje is gestorven een ander diertje aangeschaft, wat heel goed samen nog ging. Zou volgens haar wel "verlichtend" voor me kunnen zijn en heb dan wel wat afleiding.
Ik vind het een beetje een dubbel gevoel. Geen een ander beest kan mijn Spooky kunnen vervangen en zal zeker pijn en verdriet hebben. Weet ook zeker dat ik een ander huisdier wil, maar wanneer??
Spooky is altijd heel sociaal geweest, ook als hij naar een pension ging. Maar nu is hij natuurlijk wat ouder en ook nog ziek.
Van de andere kant lijkt het me leuk, mocht ik toch beslissen als een ander kat in huis te nemen, dat ze "vriendjes" worden, maar goed dat weet je natuurlijk niet van te voren.
Ik zal ook nooit zomaar een huisdier in huis halen, om hem te vervangen en moet er zeker 100% achter staan.
Ben gewoon benieuwd wat andere mensen hier van vinden of wellicht zoiets hebben mee gemaakt.
Kitten in huis halen met een zieke kat???
-
- Kitten
Re: Kitten in huis halen met een zieke kat???
Persoonlijk zou ik spooky zijn ouwe dag gunnen. En er geen kat bij halen het is van te voren toch altijd moeilijk in te schatten hoe een kat zal reageren en al helemaal een zieke kat. Ik zou pas weer over nieuwe katten denkenk als spooky er niet meer is.
Sterkte de komende tijd.
Sterkte de komende tijd.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
- mittenslief
- Tijger
mijn kater Buck is in april ook in 1 keer snel achteruit gegaan nadat in september dat jaar ervoor de
longtumoren ontdek waren, ik merkte aan buck in het begin ook niet veel (soms was hij wel iets benauwd en dan schroefde ik zijn prednisol weer op) maar zijn laatste dagen liep hij helemaal vol met vocht (toen zag ik het pas echt misschien) ik heb nog een echo laten maken bij de DA maar zijn organen waren allemaal aangetast, ik zal zeggen geniet nog lekker van spooky en gun hem inderdaad zijn rust, hou hem goed in de gaten en verwen hem nog maar lekker, mijn Buck mocht zijn 9-e levensjaar niet halen
longtumoren ontdek waren, ik merkte aan buck in het begin ook niet veel (soms was hij wel iets benauwd en dan schroefde ik zijn prednisol weer op) maar zijn laatste dagen liep hij helemaal vol met vocht (toen zag ik het pas echt misschien) ik heb nog een echo laten maken bij de DA maar zijn organen waren allemaal aangetast, ik zal zeggen geniet nog lekker van spooky en gun hem inderdaad zijn rust, hou hem goed in de gaten en verwen hem nog maar lekker, mijn Buck mocht zijn 9-e levensjaar niet halen
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Ik zou Spooky ook een rustige oude dag gunnen. Hij is al ziek, en dan nog een andere kat erbij kan voor veel spanning zorgen. Kan, hoeft niet. Ik zou het risico niet nemen.
Sterkte!
Sterkte!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
in je topictitel heb je het over een (1) kitten en in je tekst over kat/beest.
een en dan ook nog één kitten zou ik neverdenooit doen bij een oudere kat met longtumoren.
kittens zijn wild en groeien het best samen op. je oudere, zieke kat zal erg veel last en stress hebben van zo'n nieuwe wildebras.
ik begrijp in de tekst ook dat het voornamelijk voor jou zou zijn om je zinnen wat te verzetten.
maar die daadwerkelijke zorg valt toch wel mee?
het zal vooral emotioneel zijn om een geliefd dier om je heen te hebben waarvan je weet dat je er binnen kort afscheid van moet nemen.
maar zo zit het leven in elkaar, het kan niet altijd feest zijn.
je oudere zieke kat doe je er geen plezier mee en het kitten zeker weten ook niet.
geniet nog zoveel mogelijk van hem en let heel goed op pijnsignalen. spreek goed met je dierenarts af wanneer het dier gaat lijden en dat hoeft niet altijd zichtbaar te zijn...
een en dan ook nog één kitten zou ik neverdenooit doen bij een oudere kat met longtumoren.
kittens zijn wild en groeien het best samen op. je oudere, zieke kat zal erg veel last en stress hebben van zo'n nieuwe wildebras.
ik begrijp in de tekst ook dat het voornamelijk voor jou zou zijn om je zinnen wat te verzetten.
maar die daadwerkelijke zorg valt toch wel mee?
het zal vooral emotioneel zijn om een geliefd dier om je heen te hebben waarvan je weet dat je er binnen kort afscheid van moet nemen.
maar zo zit het leven in elkaar, het kan niet altijd feest zijn.
je oudere zieke kat doe je er geen plezier mee en het kitten zeker weten ook niet.
geniet nog zoveel mogelijk van hem en let heel goed op pijnsignalen. spreek goed met je dierenarts af wanneer het dier gaat lijden en dat hoeft niet altijd zichtbaar te zijn...
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Ook ik zou adviseren de oude zieke kat zijn rustige oude dag te gunnen. En pas na zijn heengaan aan nieuwe, liefst 2, kittens denken.
Geniet nog lekker van de oude baas en geef hem waar hij behoefte aan heeft.
Geniet nog lekker van de oude baas en geef hem waar hij behoefte aan heeft.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
ik zou ook spooky niet meer gaan lastig vallen met zo'n kleine dreumes. door de stress zou je zowaar het proces kunnen versnellen en hij sneller achteruit gaat. rust en kroelen en knuffelen dat heeft hij nu nodig.
toen onze flippie ziek was en ik wist dat ze niet lang zou leven, heb ik wel vaak tegen haar zitten kletsen dat er dan andere poesjes zouden komen, maar dat ik daarom neit minder van haar hield. dat heeft mij in ieder geval geholpen. bij het overlijden van nellie heb ik dat niet gedaan, ging ook heel snel, en toen heb ik toch wel schuldgevoel gehad dat ik zo snel een andere kat had. alsof ik haar verving. ook a was dat niet zo, maar het erover praten hielp me dus wel. klink ik nou erg sullig?
toen onze flippie ziek was en ik wist dat ze niet lang zou leven, heb ik wel vaak tegen haar zitten kletsen dat er dan andere poesjes zouden komen, maar dat ik daarom neit minder van haar hield. dat heeft mij in ieder geval geholpen. bij het overlijden van nellie heb ik dat niet gedaan, ging ook heel snel, en toen heb ik toch wel schuldgevoel gehad dat ik zo snel een andere kat had. alsof ik haar verving. ook a was dat niet zo, maar het erover praten hielp me dus wel. klink ik nou erg sullig?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie