hallo,
wij hebben 2 poezen van 1 jaar oud.
nu heb ik de vraag, ik zie overal van die soort voedersilo´s voor katten.
mijn katten zijn vrij mager, ze zijn binnenkatten maar voor 1 jaar oud aan de magere kant.
is het een idee om zo´n voedersilo te kopen, zodat zij altijd eten hebben, overigens is het voederbakje nooit leeg. maar zou het ook aan het ´´ras´´ kunnen liggen )tzijn meer vullesbakkies maar hun oudere ´zus´ vond ik vrij klein wel maar best dik.
en heb je toevallig ook die voedersilos´s van rvs ofzo iniedergeval niet van plastic.
ik hoop dat iemand mij een beetje kan helpen.
groetjes
voeding, advies
Re: voeding, advies
welkom op het forum!
wat krijgen ze precies te eten? natvoer en droge brokjes?
krijgen ze wel eens wat rauwe kip/kalkoen?
als het voerbakje nooit leeg is dan heeft een voedersilo niet zo veel zin. en ik weet niet of in een voersilo de geur van de brokjes goed blijft..
zijn ze lang alleen dat je daaraan denkt?
sommige katzels hebben een forse bouw en andere zijn veel ranker en lichter en blijven dat ook.
je zou kunnen googelen op voersilo kat of voerautomaat kat, bv bij zooplus om te zien wat er te koop is. ik vind ze eerlijk gezegd vrij duur.. en vooral heel erg plastic..
wat krijgen ze precies te eten? natvoer en droge brokjes?
krijgen ze wel eens wat rauwe kip/kalkoen?
als het voerbakje nooit leeg is dan heeft een voedersilo niet zo veel zin. en ik weet niet of in een voersilo de geur van de brokjes goed blijft..
zijn ze lang alleen dat je daaraan denkt?
sommige katzels hebben een forse bouw en andere zijn veel ranker en lichter en blijven dat ook.
je zou kunnen googelen op voersilo kat of voerautomaat kat, bv bij zooplus om te zien wat er te koop is. ik vind ze eerlijk gezegd vrij duur.. en vooral heel erg plastic..
haay.
ze krijgen inderdaad droogvoer en dan niet standaard elke dag natvoer maar vaak wel elke dag en soms paardagen niet. nou ja we zijn altijd weg vanaf half 7 tot savonds maar het leek me wel makkelijk maar indd ik weet ook niet of het vers blijft enz.
ze krijgen nooit echt rauwe kip of kalkoen eigenliojk niks behalvce hun eten dat is een tip neem ik aan?
ze krijgen inderdaad droogvoer en dan niet standaard elke dag natvoer maar vaak wel elke dag en soms paardagen niet. nou ja we zijn altijd weg vanaf half 7 tot savonds maar het leek me wel makkelijk maar indd ik weet ook niet of het vers blijft enz.
ze krijgen nooit echt rauwe kip of kalkoen eigenliojk niks behalvce hun eten dat is een tip neem ik aan?

- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Als je gewoon altijd een bak brokken voor ze hebt staan zie ik het voordeel van zo'n voersilo eerlijk gezegd niet.
Je zou ze b.v. eens per week, in het weekend of zo als gezonde traktatie ieder een stukje rauwe kip kunnen aanbieden, of een eendagskuiken. Is ook goed om de gebitjes schoon te houden.
Door het "zagen" op het vlees voorkom je tandsteen.
Je zou ze b.v. eens per week, in het weekend of zo als gezonde traktatie ieder een stukje rauwe kip kunnen aanbieden, of een eendagskuiken. Is ook goed om de gebitjes schoon te houden.
Door het "zagen" op het vlees voorkom je tandsteen.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25

en (binnen)katten eten af en toe het liefst rauw, dat is veel gezonder dan vrijwel alleen maar droge brokjes kanen. of wat Dinie schrijft, af en toe eendagskuikentje ..