Knobbel in buik. Kanker?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
lauravandergaast
Kitten

Knobbel in buik. Kanker?

Bericht door lauravandergaast »

Hallo allemaal!

Sinds de meivakantie hebben wij Skully in huis. We hebben haar meegenomen van vrienden uit Duitsland omdat daar iemand heel allergisch voor haar is geworden, en het was zielig om haar steeds buiten te laten omdat het echt een knuffel poes is.

Sinds we haar hebben zit er in het midden van haar buik al een grote knobbel. Ze lijkt er niet zo veel last van te hebben want we mogen er gewoon aankomen. Maar ze is in een keer wat dikker geworden terwijl ze minder eet. En we vinden vaak wat kots op haar kleedje waar ze 's nachts op slaapt. We zijn toch een beetje bang dat het misschien kanker o.i.d. is...

Hebben jullie misschien een idee wat het kan zijn? Of hebben jullie zelf zoiets dergelijks meegemaakt? Wat zouden jullie doen, toch maar naar de dierenarts?

Laura
Sifra
Tijger
Tijger

Re: Knobbel in buik. Kanker?

Bericht door Sifra »

Voor je het weet wordt er hier een heel blik enge ziektes opengetrokken, van fip tot kanker. Het lijkt me verstandig om eerst naar de dierenarts te gaan.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Adriana

Bericht door Adriana »

ja, helemaal eens..
enne, wij zien en voelen het dier niet en zijn geen dierenarts..
het zou ook nog wel een breukje kunnen zijn maar de enige die dat kan vaststellen en je kan vertellen of er iets aan gedaan moet worden is je dierenarts.
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Mijn advies is hetzelfde, door een expert = dierenarts na laten kijken.
Het heeft weinig zin een blik enge ziektes open te trekken wat het zou KUNNEN zijn.
Terwijl het misschein wel heel onschuldig is.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Is ze gesteriliseerd?
Op welke leeftijd? Heeft ze ooit de poezenpil gehad?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
lauravandergaast
Kitten

Bericht door lauravandergaast »

Bedankt voor jullie snelle reacties!! We gaan binnenkort toch de dierenarts dan maar even bellen. We hebben ook net een nieuw kitten, misschien is de stress een oorzaak dat ze wat minder eet.

@pearlsofpassion, ja ze wis wel gesteriliseerd, maar we weten niet op welke leeftijd omdat we de kat nog niet zo lang hebben. Ik denk niet dat ze ooit de poezenpil gehad heeft.
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Ok, dat vermindert de kans op kanker wel al iets.
Verder kan ik er ook niet veel over zeggen. Ik zou er ook eens naar laten kijken.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

dan kan het ook een breukje zijn van de operatie van de castratie. maar ik zou het zeker na laten kijken.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie