inenting kitten

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Beetlejuice
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jun 2012 22:11

inenting kitten

Bericht door Beetlejuice »

Ik krijg binnenkort een hele leuke kitten, en als het goed is kan ik haar meenemen als ze 9,5 week oud is (ligt eraan of ze dan ook echt zelfstandig kan zijn uiteraard).
Nu las ik dat je kittens moet inenten vanaf een leeftijd van 9 weken; is het erg als je er een week/ anderhalve week later mee bent? Want ik wil de kitten bij thuiskomst niet meteen weer belasten met een dierenartsbezoek, het lijkt me beter dat ze eerst een weekje went aan haar nieuwe huis, met zo min mogelijk stress.
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: inenting kitten

Bericht door Sifra »

Als de eerste eigenaar haar niet laat inenten, hoe weet je dan zeker dat ze wel ontvlooid en ontwormd is en vrij van oormijt?
Maak je niet bezorgd over extra stress. Kittens zijn vaak op de onderzoekstafel van de dierenarts nog tot spelen te bewegen en zijn alles zo weer vergeten.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Rosalie123
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 21 mar 2012 21:35
Locatie: Rijswijk

Re: inenting kitten

Bericht door Rosalie123 »

Ik heb zelf mijn kitten ook met 9,5 week opgehaald (ze is nu 5 dagen hier). We zijn deze week naar de dierenarts geweest voor haar eerste inenting, het is geen probleem om dus met iets meer dan 9 weken te gaan. Wij hebben haar dinsdag opgehaald en zijn donderdag naar de dierenarts geweest. Het was voor Bagheera geen enkel probleem. Ze vond het niets spannend in haar reismandje of bij de dierenarts. Ze was al wel 3 keer ontwormd bij haar ouderlijk nest, maar niet ontvlooid en met inenten had ik bewust gewacht want ik wilde haar liever zelf meenemen naar de dierenarts.
Groetjes,
Rosalie & Bagheera
(*fotoalbum*)
Beetlejuice
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jun 2012 22:11

Re: inenting kitten

Bericht door Beetlejuice »

ik denk dat ik haar de dag erop gewoon meteen meeneem naar de dierenarts.. dan kan ze meteen een gezondheidscheck krijgen & chip :-)
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: inenting kitten

Bericht door Chiquita98 »

Beetlejuice schreef:ik denk dat ik haar de dag erop gewoon meteen meeneem naar de dierenarts.. dan kan ze meteen een gezondheidscheck krijgen & chip :-)
Strak plan!! Zo hoort het ook ;-)
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Plaats reactie