Ik heb al enige tijd niks meer gepost hier. Ik ben half december ( ongeveer 2 maanden na sterilisatie van mijn poezen) verhuisd en heb een nieuwe baan gekregen. We hebben het huis overgenomen van de zus van mijn vriend. Zijn zus had een hele lieve poes maar wou die niet meenemen naar haar nieuwe huis ivm nieuwe meubels

Nadat ik Moos van 6 voor de eerste had gezien en geknuffeld was ik gelijk om.
Na de verhuizing heb ik mijn eigen meiden Ayla van 3 en Snooki van bijna 2 de eerste 2 weken op een kleine kamer ''opgesloten'' om ze te laten wennen en de stress te beperken. Hierna zijn we de meiden langzaam aan Moos gaan introduceren.
Moos was in het begin nogal afwijzend terwijl Ayla en Snooki erg nieuwsgierig waren. Vlak hierna brak het eerste gevecht uit tussen Moos en Ayla.
Ik woon hier nu inmiddels 5 maanden met 3 poezen die elkaar niet kunnen luchten en ben ten einde raad.
Wat ik nu vooral zie is een Moos die helemaal in haar schulp kruipt terwijl het zo'n lieve sociale poes was. Op dit moment zitten Ayla en Snooki boven en woont Moos onder. Zodra de dames bij elkaar in de buurt komen begint het blazen. Ik hoef mijn rug maar te keren en dan valt Ayla, Moos direct aan. Na meerdere keren overal haar te hebben liggen van de ruzies wonen zij dus 22/7 apart.
Nu merk ik aan mijn eigen poezen dat ze een aandachttekort hebben, bij Snooki uit zich dit in continue volgen en mauwen, Ayla mauwt ook veel en plast sinds 2 maandjes graag overal maar ook op de kattenbak.
Moos had voor zij van ons werd al langer problemen met binnen plassen, zij heeft echter regelmatig een blaasontsteking en ik vermoed dat het hierdoor ontstaat. Zij gaat dan ook komende week weer naar de dierenarts voor een check up.
Nu loopt mijn relatie op dit moment niet zo goed en slapen mijn partner en ik sinds 2 dagen op aparte kamers. Gisteravond lag ik op de andere slaapkamer met mijn vriend te praten en toen mijn vriend naar bed wou gaan had Ayla op 3 plekken op het bed geplast ( kleine plasjes).
Niet alleen voor het plassen maar vooral voor de gemoedsrust van de dames vraag ik me nu af wat wijsheid is.
Voor mijn gevoel zijn de katten nu alledrie niet happy. Ik ben echter zeer gehecht aan ze en heb moeite met hun gedrag te begrijpen. Daarnaast is Moos door de zus van mijn vriend al een keer in het asiel geplaatst en maanden later weer eruit gehaald en heeft zij haar ook bij een boerderij achtergelaten waarna Moos doodleuk terug naar haar huis kwam gelopen.
Het zijn 3 gesteriliseerde binnenkatten.
Is er iemand die advies heeft want ik ga hier langzaam aan onderdoor

Alvast bedankt !