Moeilijk te krijgen leuke kattenspeeltjes

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Re: Moeilijk te krijgen leuke kattenspeeltjes

Bericht door Miranda »

Ik kreeg van m'n vader een vogeltje (levensechte grootte) uit een tuincentrum. Het is een vogeltje voor de sier voor bijvoorbeeld planten.

Het beestje is van piepschuim met veertjes eraan en ze worden er knettergek van! :grin:
Alle drie de katten vonden het werkelijk geweldig en beschouwden het als echte prooi. 8-) De muisjes vinden ze heel saai... :roll:

Een aanrader!
Gebruikersavatar
marcia1987
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 nov 2008 10:33
Locatie: poortvliet
Contacteer:

Re: Moeilijk te krijgen leuke kattenspeeltjes

Bericht door marcia1987 »

erg leuk die dingen, maar hier zijn ze alleen blij met een schoenendoos of een stokje met wat pluizigs eraan, verder is er nergens geen intresse voor, zijn er meer katten met dit "probleem"???
een pootje van kitten en tarzan
Gebruikersavatar
Tr1bal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 24 okt 2008 13:21
Locatie: Eindhoven

Re: Moeilijk te krijgen leuke kattenspeeltjes

Bericht door Tr1bal »

tja sommige katten zijn meer van de eenvoud :)
De katten bij mijn ouders, hielden alleen van die dingen om je haren te krullen, van die borsteltjes.

En onze katten kan je al blijmaken met rietje.

maar worden gek al je een laserpointer hebt
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Moeilijk te krijgen leuke kattenspeeltjes

Bericht door Leonie89 »

Benthe sabbelt op alles.. dat is dus flink oppassen met speeltjes.. als we haar iets met veertjes geven, zijn die er binnen een uur af en heeft Benthe een regenboogtong.. lijkt me niet gezond.. ze krijgt van ons dus eigenlijk alleen plastic speeltjes. behalve die muisjes en hartjes (verpakt per 3) van de hema.. die laat ze wel heel! :grin:
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Moeilijk te krijgen leuke kattenspeeltjes

Bericht door Muizenis »

Wat ik nergens gelezen heb... de leukste speeltjes kun je zelf maken! Die hoef je helemaal niet te kopen 8-) Een stukje aluminimfolie tot propje maken. Een kurk aan een touwtje in de deuropening hangen, net op een hoogte dat ze er naar moeten springen. Of een breinaald als stokje met een touwtje eraan. Uit een kauwwgomballenautomaat een stuiterballetje trekken en die aan het touwtje vastmaken (hete spijker er doorheen slaan om het gaatje te maken)

Succes verzekerd!

Groet, Pauline
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Moeilijk te krijgen leuke kattenspeeltjes

Bericht door Leonie89 »

Muizenis schreef:Wat ik nergens gelezen heb... de leukste speeltjes kun je zelf maken! Die hoef je helemaal niet te kopen 8-) Een stukje aluminimfolie tot propje maken. Een kurk aan een touwtje in de deuropening hangen, net op een hoogte dat ze er naar moeten springen. Of een breinaald als stokje met een touwtje eraan. Uit een kauwwgomballenautomaat een stuiterballetje trekken en die aan het touwtje vastmaken (hete spijker er doorheen slaan om het gaatje te maken)

Succes verzekerd!

Groet, Pauline
ehm ja maar het ging om moeilijk te krijgen kattenspeeltjes en neit over de favoriete kattenspeeltjes.. ;-)
al waren we wel wat offtopic bezig :lol:
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Moeilijk te krijgen leuke kattenspeeltjes

Bericht door Muizenis »

De eerste regels van dit topic:
Ik was aan het surfen online en kwam tot de conlusie dat er in de Verenigde Staten veel leukere speeltjes to koop zijn voor katten!
Met internet zijn alle winkels daar net zo makkelijk bereikbaar als die in je eigen straat! In de VS denken ze big, bigger, biggest... Maar wanneer je al die enorme hoeveelheden kattenspeeltjes eens goed gaat ontleden zijn ze uiteindelijk allemaal gebaseerd op hetzelfde. Alleen hier en daar een variatie of meerdere basisprincipes in een speeltje. Waarom zoveel geld uitgeven aan iets dat je met een beetje creativiteit zelf kunt maken - met makkelijk verkrijgbare spullen? Zijn de speeltjes daar echt leuker? Een goed speeltje is er een waarvan de kat denkt dat het een prooi is. Dus erachteraan rennen, er tegen slaan, het uit de lucht meppen... Al die dingen kun je zelf maken. De kat heeft geen benul van prijskaartjes en makkelijk of moeilijk verkrijgbaar... alleen maar of hij erachteraan kan jagen want dat vindt hij leuk! ;)

Groet, Pauline
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Moeilijk te krijgen leuke kattenspeeltjes

Bericht door lievelijn »

dat is inderdaad wel waar... maar heb op inet toch ook wel erg leuke/dure speeltjes gezien, en zit er een beetje mee dat ik niet alles catproof krijg... in ieder geval een van vlinders favospeeltjes is een pompom die mijn vader geknutseld heft voor haar!
ik <3 Vlinder
saphirania
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jun 2012 16:27

Re: Moeilijk te krijgen leuke kattenspeeltjes

Bericht door saphirania »

onze kat is echt gek op de meest simpele dingen zoals bijvoorbeeld pingpong balletjes
of een klein raar dingetje dat op de grond ligt.

iets waar ze van jongs af aan al heel gek op is zijn pennen doppen.
binnen is ze er uren zoet mee, vroeger apporteerde ze het binnen altijd, nu niet meer maar moeten wij het heen en weer gooien :P

maar sinds het dopje buiten belandt is hebben we de meest grote lol gehad, gooi het dopje over de heup hoge schutting, zoef roxy in 1 sprong over de schutting heen, op zoek naar het dopje, om het vervolgens weer terug te brengen. Als we binnen zijn dan brengt ze het naar de mat voor de achterdeur en gaat net zo lang lopen mauwen totdat we het nog een keer gooien, geniaal gewoon.

Maar op de een of andere manier raken die dopjes altijd zoek bij ons en hebben we die pennen te over :P, vroeger kon je altijd bij de action 100 van dingen voor een euro kopen, nu helaas niet meer. zijn van die, balpennen, hier is een link, dan weet je wat voor dopjes ik bedoel

http://www.vd.nl/wonen/kantoor/schrijfw ... urce%3DM4N

denk dat ik die maar weer eens gaan halen, op het moment nog maar 1 dopje over :P of weer even onder de bank kijken
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: Moeilijk te krijgen leuke kattenspeeltjes

Bericht door helskinky »

Als ik een veer zie op straat neem ik hem mee voor Mio, ook speelt ie met een toiletpapiertje die je onder de deur beweegt. Vandaag was hij druk in de weer met een beschermkap van een scheermesje. Balletjes zilverfolie,walnoten, kastanjes, sperziebonen, vlieg,mug, en een soort torretje (action) die beweegt en zo voortkruipt,maar die interesse is minder.
saphirania
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jun 2012 16:27

Re: Moeilijk te krijgen leuke kattenspeeltjes

Bericht door saphirania »

sperziebonen ja, heel leuk speelgoed en blijkbaar verslavend lekker vind onze kat hihi
Plaats reactie