Ruzie tussen 3 poezen.

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roxanne87
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 aug 2011 13:25
Locatie: Geleen

Ruzie tussen 3 poezen.

Bericht door Roxanne87 »

Hallo allemaal,

Ik heb al enige tijd niks meer gepost hier. Ik ben half december ( ongeveer 2 maanden na sterilisatie van mijn poezen) verhuisd en heb een nieuwe baan gekregen. We hebben het huis overgenomen van de zus van mijn vriend. Zijn zus had een hele lieve poes maar wou die niet meenemen naar haar nieuwe huis ivm nieuwe meubels :shock: .
Nadat ik Moos van 6 voor de eerste had gezien en geknuffeld was ik gelijk om.
Na de verhuizing heb ik mijn eigen meiden Ayla van 3 en Snooki van bijna 2 de eerste 2 weken op een kleine kamer ''opgesloten'' om ze te laten wennen en de stress te beperken. Hierna zijn we de meiden langzaam aan Moos gaan introduceren.
Moos was in het begin nogal afwijzend terwijl Ayla en Snooki erg nieuwsgierig waren. Vlak hierna brak het eerste gevecht uit tussen Moos en Ayla.
Ik woon hier nu inmiddels 5 maanden met 3 poezen die elkaar niet kunnen luchten en ben ten einde raad.
Wat ik nu vooral zie is een Moos die helemaal in haar schulp kruipt terwijl het zo'n lieve sociale poes was. Op dit moment zitten Ayla en Snooki boven en woont Moos onder. Zodra de dames bij elkaar in de buurt komen begint het blazen. Ik hoef mijn rug maar te keren en dan valt Ayla, Moos direct aan. Na meerdere keren overal haar te hebben liggen van de ruzies wonen zij dus 22/7 apart.
Nu merk ik aan mijn eigen poezen dat ze een aandachttekort hebben, bij Snooki uit zich dit in continue volgen en mauwen, Ayla mauwt ook veel en plast sinds 2 maandjes graag overal maar ook op de kattenbak.

Moos had voor zij van ons werd al langer problemen met binnen plassen, zij heeft echter regelmatig een blaasontsteking en ik vermoed dat het hierdoor ontstaat. Zij gaat dan ook komende week weer naar de dierenarts voor een check up.

Nu loopt mijn relatie op dit moment niet zo goed en slapen mijn partner en ik sinds 2 dagen op aparte kamers. Gisteravond lag ik op de andere slaapkamer met mijn vriend te praten en toen mijn vriend naar bed wou gaan had Ayla op 3 plekken op het bed geplast ( kleine plasjes).

Niet alleen voor het plassen maar vooral voor de gemoedsrust van de dames vraag ik me nu af wat wijsheid is.

Voor mijn gevoel zijn de katten nu alledrie niet happy. Ik ben echter zeer gehecht aan ze en heb moeite met hun gedrag te begrijpen. Daarnaast is Moos door de zus van mijn vriend al een keer in het asiel geplaatst en maanden later weer eruit gehaald en heeft zij haar ook bij een boerderij achtergelaten waarna Moos doodleuk terug naar haar huis kwam gelopen.
Het zijn 3 gesteriliseerde binnenkatten.

Is er iemand die advies heeft want ik ga hier langzaam aan onderdoor :cry:

Alvast bedankt !
Spike (10) herder via asiel,Ayla (2) htk tijger via zwerfkattensticht, Snooki (1) htk zwart met wit net terug na 10 dagen ontsnapt te zijn :D
Gebruikersavatar
Roxanne87
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 aug 2011 13:25
Locatie: Geleen

Re: Ruzie tussen 3 poezen.

Bericht door Roxanne87 »

Even nog wat info over Snooki, zij is op zich de rustigste van ze alledrie, zij blaast vooral naar Moos en verkoopt haar heel soms een mep maar rent dan ook meteen weer naar boven, terwijl Ayla en Moos vechten totdat ik ze uit elkaar haal.
Spike (10) herder via asiel,Ayla (2) htk tijger via zwerfkattensticht, Snooki (1) htk zwart met wit net terug na 10 dagen ontsnapt te zijn :D
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Ruzie tussen 3 poezen.

Bericht door castratenkoor »

Als ik dit hele relaas zo lees is mijn eerste gedachte - ik weet dat je dat niet horen wilt en zeer begrijpelijk want je houdt van ze - dat deze situatie beëindigd moet worden. Ik zou Moos herplaatsen. Dit hele gebeuren is ongezond voor mens en dier.

Ik denk dat Moos een typische solo-poes is. Die maak je gelukkiger als poes alleen, met alle menselijke aandacht voor haar alleen.
Ik kan me voorstellen dat de gedachte je tegen de borst stuit, vooral om wat ze allemaal al heeft meegemaakt en al vaker "gedumpt" is. Maar zie het als een daad uit liefde in jouw geval.

Sterkte en wijsheid gewenst!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Ruzie tussen 3 poezen.

Bericht door Chiquita98 »

Arme Moos!! Die heeft al veel te verduren gehad zo te lezen. Ik denk eerlijk gezegd ook dat Moos beter ergens alleen kan gaan wonen. Zeker als ze zich lichamelijk niet helemaal ok voelt is het logisch dat ze dan meteen in de aanval gaat naar de andere katten toe. Dit is nu voor alle 3 de katten geen leuk leventje.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Ruzie tussen 3 poezen.

Bericht door Anne »

Ik zou ook de plasjes laten controleren. Kan me voorstellen dat je het op stress gooit maar dat kan ook blaasproblemen opleveren waardoor ze onzindelijk worden.
Onze Happy heeft een chronische blaasontsteking en geen klachten meer sinds het gebruik van eurologist.
heel veel sterkte met de vervelende situatie!!!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
falkosan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 apr 2012 19:05

Re: Ruzie tussen 3 poezen.

Bericht door falkosan »

dit is bijzonder moeilijk. mijn nicht had vroeger 2 zusjes in huis en toen ze een jaar of 10 waren konden ze elkaar niet meer uitstaan. de vlokken haar vlogen in het rond. ook zij heeft dus 1 poes weg moeten doen. zij heeft daar ook verschrikklijk veel verdriet van gehad. maar zij heeft toen zelf een prima ander huisje gevonden en de katten waren allebei happy. dat de katten overal plassen kan ook een teken zijn dat ze het slecht naar de zin hebben en je heb kans als er dalijk 1 kat weg is dat dat ook over is.
heel veel sterkte ermee om 1 kat te proberen te herplaatsen. kan Moos echt niet meer naar zijn oude baasje? ik zou mijn katten nooit weg doen voor nieuwe meubels.
Gebruikersavatar
Roxanne87
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 aug 2011 13:25
Locatie: Geleen

Re: Ruzie tussen 3 poezen.

Bericht door Roxanne87 »

Bedankt voor de reacties, ik heb even gepraat met het vorige baasje van Moos en ben erachter gekomen dat zij zelfs met 3 andere katten heeft gewoond. Het lijkt me dus niet dat zij een solo kat is maar gewoon niks heeft met mijn eigen katten.
Heeft iemand hier ervaring met een herintroductie en/of info en tips hierover ?
Spike (10) herder via asiel,Ayla (2) htk tijger via zwerfkattensticht, Snooki (1) htk zwart met wit net terug na 10 dagen ontsnapt te zijn :D
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Ruzie tussen 3 poezen.

Bericht door nellebel »

herintroductie daar staat vanalles over geschreven.
maar hoelang is het geleden dat moos met andere katten is geweest, als dat in haar eerste jaar was wil dat voor nu niks meer zeggen.
ook de spanning die jij ervan oploopt (en de spanning in je relatie niet te vergeten) voelen de katten ook aan. denk echt dat je hier niemand blij mee maakt. Je hebt de zus van je vriend willen helpen, maar het gaat gewoon niet. je moet ook aan je eigen katten denken. straks hebben ze allemaal een gedragsprobleem met plassen (wel even uitsluiten door plasje te checken) en daar kom je ook steeds moeilijker vanaf.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie