Onze poes glipt verzorgingstehuis telkens binnen

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
mvghotmail
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2012 12:31

Onze poes glipt verzorgingstehuis telkens binnen

Bericht door mvghotmail »

Hallo,

Onze poes gaat elke keer bij een verzorgingstehuis naar binnen, dit is zo'n 200 mtr bij ons vandaan.
Hoe kunnen wij het beste proberen dit af te leren?
Wij hebben onze gegevens al aan het te huis afgegeven dat wanneer onze poes er is ze ons kan bellen, zodat wij zo snel mogelijk haar daar weg kunnen halen.
Maar is er een manier om dit af te leren?
Want wanneer ik aan het werk ben durf ik haar niet meer naar buiten te doen aangezien ik haar niet op kan halen.
De consequentie is dan dat ze weer opgehaald wordt door de dieren ambulance.

Hoop op tips!

Marco
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Onze poes glipt verzorgingstehuis telkens binnen

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
daar zijn waarschijnlijk knuffels te halen en missch ook wel lekkere hapjes..
het feit dat je haar naar buiten laat houdt in dat ze alle kanten op kan, dus ook richting verzorgingstehuis.
een ren in de tuin kan een optie zijn en waarom is ze buiten als jij afwezig bent?
nee, dat kun je haar niet afleren want ze zal niet begrijpen wat ze verkeerd doet.
veel met haar spelen en missch een maatje want het kan zijn dat ze zich in haar eentje te pletter verveelt..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Onze poes glipt verzorgingstehuis telkens binnen

Bericht door nellebel »

als hun er geen probleem mee hebben is er toch niks aan de hand. bespreek het daar. misschien heeft ze daar aanspraak en lekkers zoals adriana al schrijft. dan heeft zij aandacht en die oudjes daar ook. als ze wel een probleem ermee hebben en steeds de dierenambulance bellen moet je toch zelf zorgen dat ze binnen blijft. dat kun je een kat echt niet afleren. en die mensen hebben meteen een oogje in het zeil als er ites niet goed is met de kat. heeft je kat meerdere baasjes, is toch niet erg. zoalng ze s´avonds weer lekker bij jou thuis komt.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9353
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Onze poes glipt verzorgingstehuis telkens binnen

Bericht door castratenkoor »

Ik zou haar niet meer loslaten, maar een tuinafzetting/of ren maken zodat ze op eigen grondgebied blijft.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Onze poes glipt verzorgingstehuis telkens binnen

Bericht door JLC »

Ze vindt het er kennelijk erg gezellig. Maar als jij dit niet wilt en de directie van het verzorgingstehuis ook niet, dan zou ik je tuin afzetten. Zelf heb ik dat gedaan met netten die hangen over mijn tuin en zijn vastgemaakt aan mijn schutting. Ik zou in ieder geval je kat binnenhouden wanneer jij weggaat.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Onze poes glipt verzorgingstehuis telkens binnen

Bericht door pearlsofpassion »

Waarom gaat ze naar daar?
Moet toch zijn dat er iets interessants is daar.
Misschien bewoners die haar lokken? Voedsel die er neergezet wordt?
Als er niets te rapen valt en men haar daar zou negeren, zou ze niet naar daar lopen.
Doch denk ik ook dat het niet te vermijden valt dat ze aandacht krijgt en zou ik ook pleiten voor en oplossing die ervoor zorgt dat niet naar daar kan. Eigen tuin afzetten is het eenvoudigst en zorgt er ook nog eens voor dat er geen andere gevaren meer zijn voor haar.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie