Hallo allemaal,
Sinds een paar dagen hebben wij een heel schattig klein katertje(Sammy) van 8 weken.
Hij doet het fantastisch en we zijn er heel blij mee maar we hebben ook een hele lieve kat(Suffie) van 3 jaar die we ook vreselijk lief vinden en nou is Suffie dus bang van Sammy en heeft het er helemaal niet op. Normaal was Suffie dus heel vaak in huis te vinden en nu is dat minder geworden en gaat dus absoluut niet liggen slapen en blijft Sammy continu volgen. Sammy vind het allemaal reuze leuk en wil achter Suffie aan gaan maar daar zit Suf dus helemaal niet op te wachten en wil weer heel snel naar buiten. Suffie heeft gelukkig nog niet 1 keer lelijk gedaan tegen het kleine ding dus dat is wel hoopgevend maar ik ben bang dat Suf straks helemaal van huis weg blijft en dat zouden we heel erg vinden. Wat denken jullie er van??? S'nachts zijn ze gescheiden en sávonds laten we de oudste binnen om zo toch wat te wennen. Alvast bedankt voor jullie hulp en ik hoor graag van jullie.
Kat van 3 jaar en katertje van 8 weken
Re: Kat van 3 jaar en katertje van 8 weken
welkom op het forum en je kunt zelf ook zoeken want deze vragen zijn al tig keer gesteld.
..en dus beantwoord..
kijk bij de introductietopics op het forumoverzicht en lees vooral ook een paar topics over solokittens.
en als je makkelijk wilt zoeken:
rechtsboven zit een zoekfunctie en daarmee krijg je alle berichten met die kreet op je scherm
en deze is ook wel informatief.. http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 61&t=25873

kijk bij de introductietopics op het forumoverzicht en lees vooral ook een paar topics over solokittens.
en als je makkelijk wilt zoeken:
rechtsboven zit een zoekfunctie en daarmee krijg je alle berichten met die kreet op je scherm
en deze is ook wel informatief.. http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 61&t=25873
Oke sorry dat had ik nog niet helemaal ondekt.
Ik ga gelijk kijken en nog bedankt voor je reactie!!!
Ik ga gelijk kijken en nog bedankt voor je reactie!!!
- achtpuntzes
- Jaguar
als je oude kat de confrontatie niet durft aan te gaan en vlucht, is dat niet goed. zo kan er niemand wennen aan elkaar.
je zou kunnen overwegen je oude kat het vluchten te ontnemen, dus gewoon ervoor zorgen dat ze niet naar buiten kan. wel in de buurt blijven, en kijken hoe het dan gaat.
succes
je zou kunnen overwegen je oude kat het vluchten te ontnemen, dus gewoon ervoor zorgen dat ze niet naar buiten kan. wel in de buurt blijven, en kijken hoe het dan gaat.
succes

ja dat zou ik ook doen, ik heb ook sinds 3 weken 2 kittens bij een kater van 9
en ik heb er 2 genomen zodat ze elkaar bezig kunnen houden als buddy geen zin heeft.
buddy doet niet lelijk tegen ze en eet ook samen met de kittens maar hij speelt er nog niet mee.
ik denk dat je het ook gewoon tijd moet geven, maar ik zou ze niet scheiden, ze moeten toch aan elkaar wennen of ze dat nu willen of niet... mijn katten komen niet buiten de deur alleen in de tuin dus dat scheelt misschien ook!
succes
groetjes femke buddy happy en lucky
en ik heb er 2 genomen zodat ze elkaar bezig kunnen houden als buddy geen zin heeft.
buddy doet niet lelijk tegen ze en eet ook samen met de kittens maar hij speelt er nog niet mee.
ik denk dat je het ook gewoon tijd moet geven, maar ik zou ze niet scheiden, ze moeten toch aan elkaar wennen of ze dat nu willen of niet... mijn katten komen niet buiten de deur alleen in de tuin dus dat scheelt misschien ook!
succes
groetjes femke buddy happy en lucky
Dank jullie wel dat jullie met me meedenken. Gelukkig komt Suffie nu wel weer gewoon naar binnen om te slapen(dat doet ie meestal boven)en om te eten en heeft nu 2 keer naar Sammy geblazen maar doet voor de rest niet heel boos ofzo.Sávonds zitten ze (verplicht) bij ons in huis en zolang de kleine maar niet achter de staart van Suffie gaat gaat het vrij aardig moet ik zeggen. Ik moet het ook inderdaad de tijd geven en had een soort van perfect plaatje in mijn hoofd omdat Suffie zo'n lieverd is naar andere katten maar ja die zitten natuurlijk niet hier in huis en nu is er toch een indringertje gekomen en dat zal best wel ff wennen zijn. Ik doe ze wel ieder in een andere ruimte als ik even weg ben en verder hou ik het heel goed in de gaten.Het is in ieder geval wel genieten van die 2 lieverds.
Groetjes van Nanda Suffie en Sammy
Groetjes van Nanda Suffie en Sammy