Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
lunetuesday
Huiskat
Huiskat

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door lunetuesday »

Hoi Kelly,

Nee, precies, mijn verloofde stond ook weer giftig te zijn vandaag toen hij hoorde dat ik voor Ronja ook weer 62 euro af mocht tikken, het gaat lekker hier! En precies,het moet financieel wel blijven gaan.

Asrael gaat ook lekker lees ik, niet dus? Gelukkig is het 'maar een abcesje' hè, daar kan tenminste of iets aan gedaan worden. Goed dat je meteen de kliniek gebeld hebt, en volhouden hè, je hebt recht op een verklaring! Karel's nierwaarden zullen wellicht weer iets gestegen zijn, omdat hij medicatie gekregen heeft die niet geschikt is voor hem...ik hoop dat het goed nieuws is.

Ik hoop ook dat hier (en daar bij jou) de boel een beetje stabiel wil blijven.

Kyra's bloed moet eind volgende week weer gecontroleerd worden, en dat van Ronja dus ook. Ik zit erover te denken om Kyra's bloed te laten controleren op de virussen. Haar bloed moet toch geprikt worden, hoe dan ook, en het zou Ronja een pijnlijke prik besparen.....

Ik duim en bid ook nog steeds voor Kareltje! :smile:
Groetjes van Marjolein. :D
Mijn dikke tut (ex-zwervertje) Ronja, 4 jaar.

In loving memory: mijn allermooiste babygrietje Kyra van 4,5 jaar.
Kyana
Huiskat
Huiskat

Bericht door Kyana »

Bedankt voor alle lieve reacties die jullie gegeven hebben.

Ik wil jullie heel veel sterkte wensen in deze tijden en ik hoop dat jullie nog heel lang van jullie schatten mogen genieten.
Ik blijf duimen voor ze.
Groetjes van Kira en de katten; Luna, Bo, Sem & Kyana
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Bericht door patiani-guusje »

@Kira: heel veel sterkte de komende tijd..
lunetuesday schreef: P.S. @ Patiani-Guusje, mag ik vragen wat Guusje's waarden waren, omdat je zegt dat je weet dat het prima is?
Die waren in januari crea 206 mag max 164 zijn, en nu 174, ureum 6.? maar ook ruim binnen de waarden. Het is dat ik dit weet anders zou ik echt denken dat het slechte eten door verhoogd ureum zou komen.

Mijn overleden kater met nierfalen at eigenlijk altijd goed, alleen bij laag kalium niet of heel slecht.

Dat is het lastige als je een kat met nierproblemen hebt denk je vaak meteen aan de nieren als er iets is, kan ook iets heel anders zijn zoals nu de warmte..

Tonijn van rc is hier ook favo maar nu ook niet, zelfs de eend smaak van beaphar wil ze niet :-(

En wat een getob nu 2 katten waarover je je zorgen maakt.. Gelukkig lijkt Kira zich goed te voelen met wat ik zo lees!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty, honden Luna, Sophie en Nala.
margali
Poema
Poema

Bericht door margali »

Adriana schreef:http://www.ossehoofd.nl/bijsluiter.html#ranitidine

lees even de bijsluiter van Zantac en wat zie je bij 'waarschuwingen en contra-indicaties' staan?
"Voorzichtigheid is geboden bij dieren met een nierfunctiestoornis"..

:?: :cry: k weet het niet hoor maar voorschrijvende dierenarts even niet bij de les??

missch als het echt nodig is toch zoeken naar een andere maagzuurremmer..?
Ik geef Coco Zantac-75 op advies van mijn dierenarts. En als je op de website van Helen kijkt (de allerbeste website over katten met nierproblemen die ik ken) dan zie je dat het een geaccepteerde medicatie is om maagzuur aan te pakken: http://www.felinecrf.org/nausea_vomitin ... ranitidine
Cerna

Bericht door Cerna »

Cochi (bij laatste bloedonderzoek crea: 220) krijgt ook Zantac (Zitac) want anders gaat hij spugen. Kwart pilletje per dag.
Adriana

Bericht door Adriana »

een mailtje naar de distributeur/producent zou duidelijkheid kunnen geven over de achtergrond van de waarschuwing. ik ben geen chemisch expert en ga er verder geen studie van maken..
toen ik gisteren aan het zoeken was (acid blockers) kwam ik een paar discussies tegen en vervolgens trof ik in de Ned.-talige bijsluiter deze opmerking aan.

dit is overigens niet te vergelijken met meloxicam/metacam en de meldingen internationaal daarover en de betrouwbaarheid van de Tanya's nierfaalkatzel-website staat ook voor mij buiten kijf...

het zou kunnen zijn dat de waarschuwing er uit voorzorg maar ingezet is want het is dacht ik de enige bij de contra-indicaties.. (net zoiets als lever, dat kom je bijna in alle bijsluiters tegen..)
maar je moet iets met een spugende, misselijke nierfaler en als dit goed helpt en er zijn verder geen ernstige aanwijzingen, dan is dat winst.
dan is alleen nog even de vraag wat de basis en verdere aanleiding voor deze opmerking is ..
kellyc
Huiskat
Huiskat

Bericht door kellyc »

@ Kyra: gaat het wat met je?

Ik wacht nog steeds op de dr die me ging terugbellen, grrr...

Onze vaste DA zei wel zeker nog eens te zeggen dat hij eigenlijk nooit heeft overgegeven...
Ook niet toen hij dus blijkbaar met die mega hoge waarden zat...

Ze gingen mij ook bellen met de uitslag van de eiwitten in de urine, maar dat zijn ze daar bijkbaar ook vergeten...

Gisterenavond heeft Karel zijn schade ingehaald op vlak van eten :-)
Ik heb echt al veel aan julile tips en steun gehad!! Gisteren zo wat van die vyo melk over iets van eten gedaan en binnen de kortste keren was het schoteltje leeg, joepie :-)

En tegenwoordig slaapt hij bij me op het kussen, echt geweldig :-D
lmd
Lynx
Lynx

Bericht door lmd »

kyana, veel sterkte met het verlies van Bo.
Wat kun je toch enorm veel van zo'n beestje houden !
Bo was echt een prachtige kater, mooie foto hoor.
Groetjes Luciënne, mijn lieve nierkater Casper en mijn andere 4 Birmaantjes
kellyc
Huiskat
Huiskat

Bericht door kellyc »

Update Karel:

Dr belde net en we gaan toch proberen om hem fortekor te geven.
Na 1 w moeten we terug zijn bloed laten trekken om te zien of creatine plots gestegen is.
Mocht dat zo zijn, kunnen ze na die ene week nog ingrijpen.
Als we langer wachten en pas na 1 maand of zo laten controleren, kunnen we onherroepelijkke schade aanrichten als hij slecht zou reageren...

Hij had amper eiwitverlies in de urine, geen suiker meer in .
zijn elektrolyten zaten volledig op punt.

En verder doen met renalzine als fosforbinder...

'k was deze ochtend bij de apotheek gaan vragen naar de kleine potjes trovet, om eens een ander smaakje te kunnen geven, maar die konden die ook niet bestellen, kan blijkbaar enkel via internet... Raar en ongemakkelijk ;-)

Ondertussen zit hij weer lekker te smikkelen in het zonnetje :-)
Cerna

Bericht door Cerna »

Kelly, wanneer je me een PB stuurt met je adres dan wil ik je wel van elk smaakje een blikje opsturen. En misschien zou je een mailtje kunnen sturen naar de fabrikant met de vraag waar bij jou in de buurt Trovet wordt verkocht?
kellyc
Huiskat
Huiskat

Bericht door kellyc »

Ik denk dat ik iets verkeerd heb gedaan.... :-O

Karel heeft echt honger, zou elke moment in de badkamer willen stormen omdat Asraël daar zijn lekkere eten krijgt, had hij vrij snel door...

Nu zag ik dat hij zo honger had en nu heb ik hem een beetje gewone voeding gegeven, wel een senior blikje dat ik onlangs eens gekocht had... maar ik heb er wel ipakitine over gedaan...

Is dit echt heel schadelijk of kan ik het toch wel heel af en toe eens geven?
Ik vond het zo zonde... Ik zag echt dat hij honger had.
Hij viel het ook echt aan...

Geven jullie echt nooit eens iets anders heel af en toe?

Ik voel me nu zo schuldig... maar langs de andere kant wil ik hem toch ook nog eens iets lekker kunnen geven... pfff
Adriana

Bericht door Adriana »

seniorvoer zit al lager in de eiwitten en als je daar ipa overheen doet dan is de bedoeling dat het gecompenseerd wordt en asjeblieft niet schuldig voelen! en in natvoer zit al 85% water dus dat gaat sowieso moeiteloos door het systeem.
je zou dat min of meer 'foute' natvoer met ipa ook nog met wat warm water kunnen aanlengen, dat ruikt nog lekkerder en bevat dan nog meer water. bovendien vinden de meeste nierkatzels ipa erg lekker..
en stress is ook niet bevorderlijk voor je lieve karel en hij heeft vast geweldig lekker staan smullen..
Cerna

Bericht door Cerna »

Kelly, niet schuldig voelen. Ik kan me de paniek nog herinneren toen Noa helemaal in het begin aan het eten van Cerná kwam - en daar zat dus niets overheen - ik zag haar al ter plekke dood neervallen. Maar er gebeurde niets (gelukkig!).
En Cochi krijgt zelden nierdieet want hij eet het niet. Hij krijgt altijd Gourmet mousse met ipa. Alleen is Cochi 17 en natuurlijk wil ik ook hem niet kwijt, maar ik vind in zijn geval kwaliteit (dus lekker eten en niet plagen met eten wat hij absoluut niet wil) belangrijker dan kwantiteit (dat hij 20 wordt).

Dus: wanneer het een enkele keer gebeurt - en er zit ipa overheen - zou ik niet zo bang zijn en schuldig voelen al helemaal niet!
Het is gewoon reuzefijn dat het goede eetlust heeft.
kellyc
Huiskat
Huiskat

Bericht door kellyc »

@ Annet:

pakje ontvangen waarvoor hartelijk dank :-)

Karel is alvast gek op trovet kip :-D, hij zat smakelijk te smakken :-)
Ik ga nu morgen de lam eens geven en dan doe ik dit weekend mijn bestelling.
Kan ik die via zooplus bestellen of is dat medpets?

Groetjes
Cerna

Bericht door Cerna »

Is dierenartsvoer, dus Medpets. Fijn dat het zo snel aangekomen is en nog fijner dat Karel het lust. Kattovit - mocht hij dat ook lekker vinden - is via Zooplus.
Plaats reactie