Help! Oormijt...

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Kaat20
Kitten

Help! Oormijt...

Bericht door Kaat20 »

Hallo iedereen,

2 weken geleden had mijn poes van 9 maanden ineens hele vieze oren, ik ben toen met haar en mijn kat van 11 maanden naar de DA gegaan. De poes bleek een geinfecteerde oormijt te hebben, de kat had de oormijt ook maar niet zo erg.

Voor de poes heb ik Surolan gekregen 1 week 2 x daags druppelen, daarna 1 week mites out gebruiken. Voor de kat alleen 1 week mites out gebruiken. Bij de poes waren de oren na 4/5 dagen helemaal schoon, maar toen dus na een week met mites out begon werden ze weer vies. Ik heb toen met de DA gebeld en die zei dat het normaal was, omdat de oordruppels een wax vormt in het oor die de mijten dus dood maakt. Nu 2 dagen later zijn het toch echt zwarte prutjes die ik zie. Ze krabt er ook weer aan, maar vooral net onder het oor waardoor ze haartjes uittrekt. Ik wil de kuur nog afmaken dat is nog 2 dagen, als het dan niet verbeterd is ga ik terug naar de DA.

Er is een duidelijk verschil tussen het bruinige wax en de zwarte prutjes, maar vind het erg raar omdat ik nog met de kuur bezig ben. Het zijn niet zoveel prutjes als voorheen, maar toch maak ik me zorgen. Ik wil dus aan jullie vragen om tips, meningen of adviezen omdat ik mijn DA niet helemaal vertrouw.

Ik las op internet dat de DA in dit geval de oortjes schoonmaakt, dat heeft ze niet gedaan. Ook begreep ik dat je oormijt tenminste 3 weken moet behandelen, terwijl ze mijn kat voor maar 1 week meegeeft. En ik had haar gevraagd of ik iets preventief kan doen tegen de oormijt ( de poes heeft het 3 maanden geleden ook gehad ) ze zei in principe niets, alleen de oortjes schoonhouden terwijl i
k hier veel hoor over de Stronghold pipetjes.

Alvast bedankt
Adriana

Re: Help! Oormijt...

Bericht door Adriana »

welkom op het Forum!
als je je heel snel wilt inlezen mbt behandeling, middelen, resultaten en tips+trucs..
gebruik dan de zoekfunctie rechtsboven, type oormijt in en je bent een avondje zoek..
maar dan weet je in ieder geval heel veel meer over het behandelen van oormijt,
onze ervaringen op het Forum en het succesvol bestrijden..
Plaats reactie