Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

lunetuesday schreef:Met Kyra gaat het wat de ipakitine betreft heel wisselend; de ene dag gaat het er heel goed in, de andere dag, zoals vandaag, krijg ik er met moeite 1 lepeltje in, laat staan twee. De voorgeschreven dosis is 2x 1 lepeltje per dag. Sowieso moet ik het herhaald aanbieden, en normaal gesproken gaat het dan wel, maar nu dus echt even niet. Ze heeft 1 lepeltje gehad nu....de andere staat nu klaar, maar ze verdomd het. Misschien dat haar maagje vol zit ofzo, kan natuurlijk. Ik maak me meer druk over mijn gezonde meisje, het is natuurlijk niet de bedoeling dat die gezellig de ipakitine gaat zitten opeten.
Doe je het dan niet door het eten? Maar ik snap nog steeds niet waarom ipakitine gegeven moet worden. Voor zover ik weet (en verschillende dierenartsen mij verteld hebben) is ipakitine ipv nierdieet over het gewone voer heen. Cochi eet heel mondjesmaat nierdieet en krijgt dus Gourmet mousse met ipa. Maar wanneer hij wel nierdieet krijgt, doe ik er geen ipa overheen.
Het niervoer, waar ik héél consequent mee ben, eet ze nog steeds heel goed, drinken doet ze ook. Ik check de kattenbak, de plassen die erin zitten zijn vrij groot, en stinken niet meer dan ze deden vóór ze zo ziek werd. Ik neem dus aan dat het wel goed zit. Ik ben van plan morgen even een spuitje te gaan halen bij de apotheek, om er op die manier wat meer vocht in te krijgen.
In het begin controleerde ik voortdurend of Noa wel genoeg dronk, maar standaard na iedere maaltijd ging ze water drinken terwijl er op 35 gram nat voer ook nog extra zo'n 20 ml. water toegevoegd wordt.
Wanneer ik het zo lees krijgt ze genoeg vocht en ik zou het gedoe met het infuus nog even laten voor wat het is. Stress is ook niet goed voor de nieren.
Verder lijkt (even afkloppen!) ze het heel goed te doen; ze slaapt, wast zichzelf (heb ik haar lang niet meer zien doen), speelt, kroelt, vrijt (met mij) en slet (met mijn verloofde). Haar vacht glanst ook weer, is op plekken nog wel 'plukkerig', maar op delen ook niet. Met zijn tweeën zijn mijn meisjes vanavond een dik half uur bezig geweest met het vangen van een vliegje. Ook voetbalt Kyra weer met mijn verloofde, dat heb ik haar ook lang niet meer zien doen. Ze heeft ook weer bovenmatige interesse voor het tv-scherm en wil maar wat graag alles vangen wat erop te zien is. Haar oogje ziet er al stukken beter uit ook. Het is nog niet over, ze knijpt 'm nog wel dicht, maar er komt geen pus meer uit.......
Kortom, het gaat lekker met Kyra (hoeveel eiwitten zitten er in vlieg?)
Is het raar dat Kyra nu "beter" lijkt dan toen ze net van het infuus af kwam? Toen leek ze af en toe te struikelen over haar eigen pootjes, maakte ze een heel duffe indruk en sliep ze ontzettend veel. Nu heeft ze steeds meer wakkere momenten, en ze struikelt ook niet meer over haar eigen pootjes. We krijgen steeds meer ons oude hellspawn-meisje terug, maar dat slaat toch eigenlijk nergens op?
Dat struikelen herken ik niet, maar het duffe en veel slapen wel. Kyra heeft in een korte tijd veel meegemaakt en daar moest ze van bijkomen. Ze komt er wel. Heb je een foto, ben zo benieuwd hoe ze er uit ziet.
P.S. P.S. Oh, en nog een vraag; hadden jullie dat ook, toen jullie net hadden gehoord dat jullie katten zo ziek waren/zijn, dat je bijna dwangmatig zat te controleren of je kat nog wel ademde als hij/zij in een diepe slaap lag? En dat als je ze heel even kwijt was je al bijna in paniek schoot omdat je dacht dat ze zich teruggetrokken hadden om te sterven? Ik vraag me af hoe lang het duurt voor dat eruit is....ik word af en toe gek van mezelf, en Kyra van mij!
Oh ja, een neuroot was ik (en soms nog wel :lol: ). Ik ken je niet en weet dus niet hoe (over)bezorgd je bent in het dagelijkse leven, maar reken maar op een maand of 6. En iedere keer bloedonderzoek (om de twee maanden) geeft weer buikpijn, slapeloze nacht. Zo fijn!
In september laten we bij Noa weer controleren; dan is het een jaar geleden. De dierenarts wilde het na een half jaar weer, maar er was absoluut geen reden. En ook al gaat het zo goed met mijn meisje, toch zal dat weer spannend zijn.

Hier nog een zeer recente foto van Cerná (zwart) en Noa.
Afbeelding
lunetuesday
Huiskat
Huiskat

Bericht door lunetuesday »

Cerna schreef: Doe je het dan niet door het eten? Maar ik snap nog steeds niet waarom ipakitine gegeven moet worden. Voor zover ik weet (en verschillende dierenartsen mij verteld hebben) is ipakitine ipv nierdieet over het gewone voer heen. Cochi eet heel mondjesmaat nierdieet en krijgt dus Gourmet mousse met ipa. Maar wanneer hij wel nierdieet krijgt, doe ik er geen ipa overheen.
Ik doe het wel door het voer, ik meng het met een beetje natvoer, gooi daar wat extra water bij, en "prak" het geheel met een vork. Het probleem is dat ze het nierdieet wel eet, maar niet 'op het eten aanvalt', zoals ze dat met haar 'slechte' vlees wel altijd deed. Ze eet haar vlees dus eigenlijk niet in 1 keer op, en dat maakt het lastig, met ons gezonde meisje. Ik kan het bakje niet laten staan, want dan eet d'r zus het op. Misschien moet ik eens proberen om Kyra een ander soort nier-natvoer te geven, maar ik weet niet zo goed welke merken er zijn en welke dan de meest geschikte is voor Kyra. De ipakitine over het nierdieet lijkt dubbelop, maar het doet meer dan alleen de fosfaten binden. Het helpt ook het ureum en creatinine te verlagen. Het vermindert dus de druk op de nieren (die met nierdieet gelukkig al minimaal is) nog meer. Hier is voor gekozen vanwege Kyra's belachelijk hoge waarden toen ze net binnenkwam bij de DA. Ze was, en ik citeer, 'op sterven na dood.' Terwijl ze twee dagen daarvoor nog een bak vlees leeg stond te (vr)eten en nog steeds achter d'r zus aan het jagen was! Niet voor te stellen eigenlijk. Maar misschien dat je me kunt adviseren wat betreft de merken nier-natvoer?
Cerna schreef:In het begin controleerde ik voortdurend of Noa wel genoeg dronk, maar standaard na iedere maaltijd ging ze water drinken terwijl er op 35 gram nat voer ook nog extra zo'n 20 ml. water toegevoegd wordt.
Wanneer ik het zo lees krijgt ze genoeg vocht en ik zou het gedoe met het infuus nog even laten voor wat het is. Stress is ook niet goed voor de nieren.
Het infuus laat ik inderdaad even zitten, ze is (in tegenstelling met wat we van haar gewend zijn) oraal veel beter benaderbaar met het vocht dan subcutaan. Ik maak me ook zorgen over het vocht omdat ik het idee heb dat ze een turgor heeft. Als ze staat, en ik trek dan haar huid omhoog, dan klapt hij weer omlaag. Als ze ligt, en ik trek dan, dan blijft haar huidje staan. Ik weet echter niet of dat dan uitdroging betekent. Ik weet wel dat ik iedere ochtend (en echt IEDERE ochtend) het fonteintje bij moet vullen, van bijna anderhalf vingerkootje onder de rand tot een half kootje. Ik weet niet waar al dat water heen verdwijnt, hopelijk in het maagje van mijn grietje!
Cerna schreef:Kortom, het gaat lekker met Kyra (hoeveel eiwitten zitten er in vlieg?)
Weet je dat ik me dat serieus afgevraagd heb? :lol:
Cerna schreef:Dat struikelen herken ik niet, maar het duffe en veel slapen wel. Kyra heeft in een korte tijd veel meegemaakt en daar moest ze van bijkomen. Ze komt er wel. Heb je een foto, ben zo benieuwd hoe ze er uit ziet.

Wat een schitterende katten zeg! En wat kijken ze allebei wijs! :verliefd:
Ik heb foto's van de dames, ze zijn van belabberde kwaliteit, want gemaakt met mijn telefoon. Ik zal mijn verloofde eens vragen met zijn extraspecialevreselijkdure-camera een foto te maken. Voor nu:

Afbeelding
Mijn verloofde (die zich aanstelt) en Kyra (die er geen zin in heeft), voor ze ziek werd.

Afbeelding
Ons ex-zwervertje, Ronja de Rooie Roversdochter, met haar mooie ogen :verliefd:

Overigens zijn de dames niet echt zusjes, Ronja is twee maanden ouder dan Kyra. We hebben ze uit het asiel gehaald, samen met een derde kat, kater Elvis, die maar heel kort bij ons heeft mogen zijn helaas. Ronja en Elvis waren zwervers, Kyra is met mensen opgegroeid. We vielen voor Elvis en Kyra, maar Ronja mocht gratis mee, omdat ze niet te benaderen was. Ze is nog steeds bang voor alles wat beweegt, vandaar ook de foto achter de deur, maar ze komt wel steeds meer los! Laatst lag ze ineens op de bank toen wij er ook op zaten. Ze schrok van zichzelf geloof ik, haha.
Cerna schreef:Oh ja, een neuroot was ik (en soms nog wel :lol: ). Ik ken je niet en weet dus niet hoe (over)bezorgd je bent in het dagelijkse leven, maar reken maar op een maand of 6. En iedere keer bloedonderzoek (om de twee maanden) geeft weer buikpijn, slapeloze nacht. Zo fijn!
In september laten we bij Noa weer controleren; dan is het een jaar geleden. De dierenarts wilde het na een half jaar weer, maar er was absoluut geen reden. En ook al gaat het zo goed met mijn meisje, toch zal dat weer spannend zijn.
Het ironische is juist dat ik in het dagelijks leven in het geheel niet bezorgd ben! Mijn verloofde heeft op vakantie in Turkije zijn enkel zwaar gekneusd, en daar heb ik hem dagen mee laten rondlopen, omdat de vakantie 'toch al bijna voorbij was' en er geen infectiegevaar was. Maar Kyra kan niet praten, dus ik moet het van mijn eigen waarnemingen hebben of het goed gaat met haar of niet, en dat vind ik erg lastig. Maar wat je schrijft over dat bloedonderzoek, erg herkenbaar. Het idee dat er over 2 weken wel eens een doodvonnis over mijn meisje uitgesproken kan worden....mijn maag draait om bij het idee alleen!
Groetjes van Marjolein. :D
Mijn dikke tut (ex-zwervertje) Ronja, 4 jaar.

In loving memory: mijn allermooiste babygrietje Kyra van 4,5 jaar.
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Contacteer:

Bericht door kansarmedieren »

Je moet je niet zo blind staren op een bloed onderzoek kijk naar de kat als het goed gaat dan gaat het goed hoe de waardes ook uitvallen..........Probeer het een beetje los te laten de kat merkt dit ook.........
Ik weet dat het makkelijker gezegd is maar misschien toch iets om over na te denken.
kellyc
Huiskat
Huiskat

Bericht door kellyc »

Dag dames,

@ Lunetuesday: hier is dat ook hoor, dat ik constant naar Karel lig te kijken... Elk likje minder eten of drinken wordt geanalyseerd... Het is wel al beter dan in het begin, maar toch ;-)

Ik heb net ook ipakitine aangekregen, straks eens proberen.

Ik heb met Karel al verschillende nierdiëten geprobeerd en trovet natvoer valt hij echt aan, hij eet meer dan zo'n pot per dag + nog korrels en een zakje vyo (voor extra vocht).

Deze middag op controle naar het ziekenhuis: zijn bloed wordt onderzocht, urine wordt geprikt om te onderzoeken op eiwit.
'k ben eens benieuwd. 'k weet wel dat cijfers niet alles zeggen en hij doet het super goed nu, maar 'k vraag me toch af of zijn waarden niet heel hard gestegen zijn...

Ik ben volgens mij echt een uil, maar hoe krijg je hier zo'n foto geüpload? Dan kunnen jullie Karel ook eens zien :-)
lunetuesday
Huiskat
Huiskat

kansarmedieren schreef:Je moet je niet zo blind staren op een bloed onderzoek kijk naar de kat als het goed gaat dan gaat het goed hoe de waardes ook uitvallen..........Probeer het een beetje los te laten de kat merkt dit ook.........
Ik weet dat het makkelijker gezegd is maar misschien toch iets om over na te denken.
Dat ben ik zeker met je eens, maar het is wel zo dat als die bloedwaarden over twee weken weer schrikbarend hoog zijn er in principe onvoldoende nierfunctie over is om in leven te blijven. Dan zou ze in principe eens per maand een week aan het infuus moeten in de kliniek, en ik vraag me af in hoeverre dat een waardig leven is voor mijn hellspawn. Maar je hebt wel gelijk dat ik het een beetje los moet laten.....ga ik proberen!

Ik heb trouwens je site gezien, een schitterend initiatief. Ik ben een donatie aan het overwegen. :grin:
kellyc schreef:Dag dames,

@ Lunetuesday: hier is dat ook hoor, dat ik constant naar Karel lig te kijken... Elk likje minder eten of drinken wordt geanalyseerd... Het is wel al beter dan in het begin, maar toch ;-)

Ik heb net ook ipakitine aangekregen, straks eens proberen.

Ik heb met Karel al verschillende nierdiëten geprobeerd en trovet natvoer valt hij echt aan, hij eet meer dan zo'n pot per dag + nog korrels en een zakje vyo (voor extra vocht).

Deze middag op controle naar het ziekenhuis: zijn bloed wordt onderzocht, urine wordt geprikt om te onderzoeken op eiwit.
'k ben eens benieuwd. 'k weet wel dat cijfers niet alles zeggen en hij doet het super goed nu, maar 'k vraag me toch af of zijn waarden niet heel hard gestegen zijn...

Ik ben volgens mij echt een uil, maar hoe krijg je hier zo'n foto geüpload? Dan kunnen jullie Karel ook eens zien :-)
Ik ben heel erg benieuwd naar Karel's waarden Kelly, ik duim heel hard mee! Mag ik vragen wat voor korrels je Karel geeft, en wat Vyo precies is? Extra vocht klinkt niet slecht.

Trovet, is dat alleen bij de DA te koop? Dat wordt een rondje bellen dan, om te kijken welke DA Trovet in het assortiment heeft.

Wat betreft je vraag; je moet je foto van je computer eerst op internet zetten. Dat kan bijvoorbeeld via mijn album (even Googlen). Je kunt dan als je een antwoord typt bovenaan het antwoordscherm kijken, daar staat het woordje img. Daar klik je op, je krijgt dan [ img ] hier dan de link van je foto [ /img ] (zonder spaties), je zet de link van de foto tussen de twee ][ ie je dan in je antwoordscherm krijgt en plaatst je antwoord hier. Dan staat de foto er als het goed is in. Ik ben heeeeel erg benieuwd naar Karel!

Adriana

Bericht door Adriana »

@marjolein: http://www.medpets.nl/trovet+rid+renal+oxalate+kat/
trovet nierdieetvoer is ook te koop via medpets, zie banner onder..
(net zoals vele andere soorten da-nierdieetvoer)
nee, sorry, geen analyse van de eiwitgehaltes in vlieg (welke soort?) kunnen vinden, hihi..
wat me blijft verbazen is dat ze binnen zo ongelofelijk korte tijd zulke bizar slechte nierwaardes heeft gekregen en daar moet iets gebeurd zijn, chronisch nierfalen gaat veel geleidelijker..

staar je niet al te blind op nierwaardes maar kijk hoe je katzel zich voelt. ziek en lusteloos in een hoekje is foute boel. vliegenvangend is puik, ongeachte de waardes.

@kellyc (mogen we je voornaam weten?) we duimen voor jullie vanmiddag voor acceptabele waardes en ook hier: staar je niet blind. afhankelijk van het soort nierfalen en de betreffende katzel kan het heel erg variëren. er zijn katten die met 200 crea aan het einde van hun latijn zijn..
bijsluiter ipakitine
http://diergeneesmiddelen.info/index.ph ... -ipakitine
overigens hebben wij niet zulke goeie ervaringen met de fosforbindende functie van ipa, als die waarde aan de hoge kant is kun je veel beter een maandje renalzin geven en omdat je intussen nierdieetvoer geeft, zal de fosforwaarde erna niet meer zo snel boven de referentie komen.
Cerna

Bericht door Cerna »

Ik begin me een beetje ongerust te maken over Bo. Kira hoe is het met hem?

Fijn dat Karel Trovet ook lekker vindt; hier staat het ook op nummer 1 wat betreft nierdieet. Heb je alledrie de smaakjes?

Marjolein, ik zou inderdaad eerst even rondbellen waar ze Trovet verkopen of kunnen bestellen want bij MedPets moet je gelijk 24 kleine of 12 grote blikjes kopen en wanneer Kyra het dan niet lust, hou je wel erg veel over.
Kyra is een mooie kat - kon een dochter van Cochi zijn en ik kan me voorstellen dat ze op het moment van de foto dacht "Hier hoor ik niet bij" :grin: en Ronja heeft zulke lieve ogen; je ziet haar denken: "Wat gebeurt hier?"

Wanneer Kyra zich nu gedraagt als een driejarige kat hoef je niet bang te zijn dat de crea over twee weken weer torenhoog is, het zal gestegen zijn, maar niet weer naar 1200, daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken.
Het komt wel goed met die dame (sprak zij hoopvol)!

En Karel die lekker aan het eten is; zulke berichten zijn fijn!
kellyc
Huiskat
Huiskat

Bericht door kellyc »

Update Karel:

deze middag hebben ze dus zijn bloed en urine geprikt...

Creatinine was van 400 naar 480 gestegen :-(.
Fosfor was ook te hoog, maar ze gaan zijn urine afwachten... Als daar te veel eiwit in zit moet hij fortekor krijgen, maar de dr zag er tegenop omdat hij in fase 4 zit...
Extra vocht wil ze nog niet geven, nu is het nog niet nodig, en als we dat wel doen, brengt dat de samenstelling in gevaar.
Ze sprak ook weer over de risico's van die infusen... Ik weet niet meer wie of wat ik moet geloven en wat nu het beste is..;

Al bij al ben ik er nog vrij rustig onder, ik weet nu ook dat die cijfers niet alles zeggen...
Hij doet het heel goed, eet heel goed, is actief, komt spinnen en spelen...

Wanneer we in juli op vakantie gaan mag hij bij de DA blijven en gaat ze hem nog eens aan het infuus leggen, zodat hij toch weer even gespoeld is.

Trovet had ik bij de DA besteld, omdat het inderdaad in kleine hoeveelheden kan.
Ze heeft wel maar 1 smaak gegeven, dus mss kan ik eens vragen voor de andere 2.
Vandaag de voeding van petmeds toegekregen, pakketje van 6 potjes, maar daar was hij ook niet zo gek van...
Katjes he ;-)...

Vyo is een soort van melkachtige substantie, dat ik aanleng met water.

Bedankt voor de foto-uitleg, hopelijk heb ik het goed gedaan :-)

Hoe is het met de andere poezels??

Ah ja, Kelly is trouwens gewoon mijn voornaam hoor :lol:

Foto lukt niet :-((
Cerna

Bericht door Cerna »

kellyc schreef:Creatinine was van 400 naar 480 gestegen :-(.
Fosfor was ook te hoog, maar ze gaan zijn urine afwachten... Als daar te veel eiwit in zit moet hij fortekor krijgen, maar de dr zag er tegenop omdat hij in fase 4 zit...
Bij Noa steeg het van 308 naar 394, dus die stijging is vrij normaal lijkt me. En nu is het zaak om de "boel" stabiel te houden en helaas is daar geen gebruiksaanwijzing voor. Zo van: wanneer je dat en dat doet, dan gaat het goed. Was het maar zo.
Het enige wat je kunt doen - en wat je dus al doet - is de nieren zo min mogelijk belasten en verder is het afwachten wat er gaat gebeuren. Die walgelijke onzekerheid die aan je vreet en dat zal een paar maanden duren.
Ze sprak ook weer over de risico's van die infusen... Ik weet niet meer wie of wat ik moet geloven en wat nu het beste is..;
Wanneer hij niet uitgedroogd is, dan heeft het hart het extra zwaar bij een infuus en dat zal ze bedoelen, denk ik.
Trovet had ik bij de DA besteld, omdat het inderdaad in kleine hoeveelheden kan. Ze heeft wel maar 1 smaak gegeven, dus mss kan ik eens vragen voor de andere 2.
Vaak hebben dierenartsen alleen de grote blikjes van 175 gram - die zijn ook al veel langer op de markt - en weten ze helemaal niet dat er sinds maart vorig jaar ook blikjes van 85 gram op de markt zijn gekomen met lam- en kipsmaak. Maar wanneer ze Trovet heeft, kan ze die andere blikjes ook bestellen. 85 Gram is ook zoveel handiger dan 175 gram, Noa at echt in een dag geen 175 gram op en wanneer het een dag en nacht in de koelkast had gestaan, at ze de volgende dag met lange "tanden" (heeft geen tanden meer :lol: ).
Viyo is een soort van melkachtige substantie, dat ik aanleng met water.
Ik heb Reaktiv, dat is vergelijkbaar maar wordt door Noa lekkerder gevonden. Per maaltijd voeg ik 6 ml. Reaktiv aan het eten toe. Het maakt het smeuiiger en wordt daardoor beter gegeten wanneer je er ook nog warm water aan toevoegt.
Beide verkrijgbaar bij MedPets, maar onze da heeft het ook. Tis wel duur.
Foto lukt niet :-((
Tuurlijk wel!
1. Meld je aan bij MijnAlbum
2. Klik dan op "nieuw album aanmaken"
3. Klik op "bladeren" en zoek het document waar je je foto's hebt staan
4. Klik op de betreffende foto en daarna op "openen"
5. De link staat nu in het lange vakje waar bladeren achterstaat
6. Klik op "foto's in mijn album plaatsen" of download nog meer foto's
7. Klik op "album bekijken"
8. Ga nu naar de linkerkolom en klik op "link naar foto / album"
9. Vink nu het tweede rondje (Foto op website of blog) aan en er verschijnt een link met als titel: kopieer onderstaande link naar een forum.
10. Klik de link aan, ga naar "Bewerken" en dan naar kopieëren
11. Ga naar het bericht waar de foto moet staan en klik met de rechtermuisknop en Voila! daar is Karel.

En wanneer het zo toch niet lukt (kan me niet voorstellen), stuur Karel dan maar naar mij via PB
lunetuesday
Huiskat
Huiskat

Fijn wat van je te horen Kelly, een matig positief bericht, maar op zich goed. Dat fosfor moet omlaag, hoe dan ook. Een te hoog fosfor beschadigt de nieren alleen nog maar meer. Daarvoor kun je Renalzine of Ipakitine inzetten. Fortekor is ook een goeie, maar onthoud dat zijn crea-waardes in het begin zullen stijgen i.p.v. dalen. Bekende bijwerking van Fortekor, het is waarschijnlijk de reden waarom je DA twijfelt. Hier was het de reden waarom Kyra de Fortekor helemaal niet kreeg.

Wat kansarmedieren en Annet al zeiden: die waardes zijn op zichzelf niet belangrijk: als het goed gaat gaat het goed. Makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het! En moet ik nodig zeggen ook trouwens, ik analyseer helemaal elk beetje eten en drinken wat erin gaat tot in treure.

@Annet: bedankt weer voor je reactie, ik heb er veel aan! Ik zal eens kijken naar Reactiv of Viyo, misschien helpt het mijn meisje ook! Ik moet steeds zo lachen als ik me bedenk hoe Noa daar zit zonder tanden met zo'n eigenwijs bekkie: 'Eet je niervoer lekker zelf?' Dat met lange tanden eten herken ik hier ook: mevrouw wil vers natvoer, en anders kan ik mijn troep bij me houden, haha. Bedankt voor je complimenten over mijn dames, ze zijn ook prachtig *ahum*, hihi....

Ik hoop echt dat je gelijk krijgt w.b.t. die nierwaarden. :epray: Oh, en trouwens, ik heb Kyra even gewogen van de week. 2,1 kilo schoon aan de haak. (Mede) daarom dus geen Fortekor, helaas! Ik ben benieuwd of ze een beetje aan wil gaan komen, want hoewel ze van zichzelf al erg klein is is 2,1 kilo niet bepaald veel.

@Adriana: erg bedankt voor het reageren, ik heb de link even opgeslagen. Ik hoop bijna dat het inderdaad acuut nierfalen is, dan zou ze er zelfs nog bijna geheel van kunnen herstellen is mij verteld. De oude wordt ze nooit meer, en 18 wordt ze hoogstwaarschijnlijk ook niet, maar al haalt ze de helft, dan ben ik al super bli. Ik ben op heel internet nog maar 1 ander geval tegengekomen van een waarde boven de 900 w.b.t. crea, dus haar waardes waren echt belachelijk hoog. Wat is jouw mening omtrent Kyra's huidturgor? Herken jij dat struikelen wat Kyra deed toen ze net van het infuus af kwam wel? Misschien is het raadzaam haar kalium even mee te laten prikken over twee weken?

En Kyana, hoe is het met Bo? Ook ik maak me zorgen! Ligt hij nou al aan een infuus ergens?
Laatst gewijzigd door lunetuesday op 23 mei 2012 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.

kellyc
Huiskat
Huiskat

Bericht door kellyc »

Afbeelding
kellyc
Huiskat
Huiskat

Bericht door kellyc »

Joepie gelukt :-D

Bedankt voor de tip, amai wat een loser ben ik haha ;-)

Ja, ik had me gelukkig door jullie tips en info kunnen voorbereiden, dus ik wist dat een stijging te verwachten viel.

Zoals het nu gaat maak ik me nog niet teveel zorgen, hij eet super goed (meer dan zo'n groot blik trovet per dag :-D).

Dus ik hou me aan de leuze die ik hier gevonden heb: niet naar de cijfers kijken, maar naar het dier :-D
lunetuesday
Huiskat
Huiskat

Waaaaaaaauw, Kelly! Wat een schit-te-rend beest, die Karel!! Die kleur, die vacht.... :verliefd: :verliefd:

P.s. Meer dan zo'n groot blik per dag? Dat spul klinkt als het wondermiddel, ik ga ernaar op zoek, haha!

kellyc
Huiskat
Huiskat

Bericht door kellyc »

Afbeelding

Hier Karel mét Asraël, de grote kapoen :-D
kellyc
Huiskat
Huiskat

Bericht door kellyc »

Dank u :-D

't is inderdaad een heel mooi beest, maar vooral zijn karakter is wondermooi! Hij is zo lief en teder :-D.
't is echt zo jammer dat hem dit overkomt...
Alle, dat is natuurlijk voor elk dier heel erg, 'k zou het geen enkel dier toewensen, maar 't is gewoon zo jammer dat hij nog zo jong is...
Hij verdient dit niet :-(

'k heb hem net nog wat bijgegeven van het wondermiddel :-D. 'k hoop alleen dat hij het niet beu wordt. Maar dan kan ik de andere smaken nog proberen. Mss eerst bij je DA proberen, een paar potjes dat je niet zoals ik met zoveel potten staat die de poesie niet wil opeten he... 't kost toch allemaal veel geld...
Plaats reactie