Hallo allemaal,
Wij hebben sinds een jaar een poes in huis. Ze is 2 jaar oud en heeft een redelijk pittig karakter. Ze kan heel lief en aanhankelijk zijn, maar ze kan ook ineens uithalen. Wij hebben altijd al een tweede kat erbij gewild en sinds gister zit er een hele leuke poes van 1 jaar oud in het asiel. We willen haar erg graag bij ons in huis nemen, maar we twijfelen heel erg. We denken namelijk dat ze niet bij onze andere poes kan vanwege het karakter. En we hebben ook niet echt een aparte ruimte waar de nieuwe kat rustig kan wennen, ja boven, maar we willen haar liever niet boven hebben. En stel dat ze nou helemaal niet samen kunnen, dan hebben we een probleem. Dan hebben we een hoop geld voor niks weggegooid en zouden we de poes weer weg moeten doen. Dus mijn vraag is of het verstandig is om een tweede poes te nemen? En hoe kan je de poezen dan het beste aan elkaar laten wennen?
Alvast bedankt!
Is het verstandig om een tweede poes erbij te nemen?
-
- Kitten
Re: Is het verstandig om een tweede poes erbij te nemen?
welkom op het Forum!
praat eens met het asiel over een terugbreng-garantie. zij zullen ook begrijpen dat je nooit 100% bent bij het matchen of het klikt of niet.
ik weet niet wat je bedoelt met een hoop geld, zie het als donatie aan het asiel als het helemaal niet lukt..
en verder hebben wij tig topics met tips/advies/trucs/goeie raad over het introduceren van nieuwe katzels, lees je daar eens in..
rechtboven zit een zoekfunctie en als je daar 'introductie' typt dan heb je een scherm vol met berichten!
en het is altijd beter voor huisdieren als ze elkaar liggen om samen te zijn.. en dat uithalen zou ook nog wel eens kunnen verbeteren want ze wordt straks gecorrigeerd door een andere katzel.. en katten leren het meest van voorbeeldgedrag van soortgenoten, niet van mensen..
die spreken bovendien geen kats.
praat eens met het asiel over een terugbreng-garantie. zij zullen ook begrijpen dat je nooit 100% bent bij het matchen of het klikt of niet.
ik weet niet wat je bedoelt met een hoop geld, zie het als donatie aan het asiel als het helemaal niet lukt..
en verder hebben wij tig topics met tips/advies/trucs/goeie raad over het introduceren van nieuwe katzels, lees je daar eens in..
rechtboven zit een zoekfunctie en als je daar 'introductie' typt dan heb je een scherm vol met berichten!
en het is altijd beter voor huisdieren als ze elkaar liggen om samen te zijn.. en dat uithalen zou ook nog wel eens kunnen verbeteren want ze wordt straks gecorrigeerd door een andere katzel.. en katten leren het meest van voorbeeldgedrag van soortgenoten, niet van mensen..
die spreken bovendien geen kats.
- Chiquita98
- Tijger
Bij de meeste asiels hebben ze inderdaad wel een terugbreng garantie. Dan krijg je alleen de administratiekosten niet terug.
De poes die je nu hebt....wat is haar achtergrond? Heeft ze ooit wel met katten samen geleefd?
De poes die je nu hebt....wat is haar achtergrond? Heeft ze ooit wel met katten samen geleefd?
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)
Bekijk ons album hier
Bekijk ons album hier
onze flippie was een zeer pittig ding maar bleek bij komst van sjefke een groot watje te zijn met een overschot aan knuffeltjes en liefde.
Zou inderdaad t karakter van de poes bespreken met het asiel en evt terugbrenggarantie.
Zou inderdaad t karakter van de poes bespreken met het asiel en evt terugbrenggarantie.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie