Veranderd gedrag

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Suzy20
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mei 2012 12:21

Veranderd gedrag

Bericht door Suzy20 »

Onze poes van 2 jaar oud was altijd een beetje kribbig. Ze wilde wel kroelen en spelen maar haalde ook regelt uit. Ook vond ze het nooit zo fijn als je haar oppakte en dat liet ze ook wel merken. Sinds 2 dagen hebben we een heel andere poes. Ze vraagt continue om aandacht, loopt heel de dag te spinnen, wilt veel op schoot, miauwt als je haar geen aandacht vind en er lijkt een draadje aan onze konten vast te zitten, ze volgt ons overal. Heel de dag door wilt ze kroelen.

Nu krijgt ze sinds 2 weken ander voer. Kan het daar aan liggen? Door het voer (Whiskas) is ze aangekomen. Door ondervoeding in haar kittentijd was ze altijd veels te licht maar nu is ze duidelijk aangekomen. Zou ze gewoon veel gelukkiger zijn door het andere voer? Of is er een andere reden waarom poezen/katten opeens van gedrag veranderen?
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5487
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Veranderd gedrag

Bericht door nellebel »

is ze wel geholpen? (gecastreerd)
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Veranderd gedrag

Bericht door pinguin »

Ja dat vraag ik me ook af. Lijkt wel krolsheid.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
paasnini

Re: Veranderd gedrag

Bericht door paasnini »

Klinkt inderdaad als krolzigheid.
Ik zou je erg aanraden toch een andere voeding te kiezen Whiskas barst van de suikers, zouten en zetmeel. Er is hier veel info te vinden over goede voeding.
Suzy20
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mei 2012 12:21

Re: Veranderd gedrag

Bericht door Suzy20 »

Nee, ze is niet geholpen. Ze is wel eerder krols geweest (meerdere malen) en dan was ze echt niet zoals nu. Dan miauwde ze ook niet, spinde niet. Kan dat ook veranderen?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9367
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Veranderd gedrag

Bericht door castratenkoor »

Ik zou haar laten castreren en beter voer gaan geven. Whiskas is geen goed idee. Kijk eens bij Zooplus.
Je poes is duidelijk gewoon krols, ja dan hunkeren ze naar aandacht en liefde en kroelen.
dan willen ze eigenlijk maar 1 ding, gedekt worden. De hormonen hebben haar totaal in hun greep.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie