Pluisje, verhoogde nierwaardes
- patiani-guusje
- Cheetah
Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes
Ik wee nog heel goed dat ik de eerste weken na de diagnose ook steeds dacht dat het niet goed ging met Patiaan, omdat hij zoveel sliep. Was ervan overtuigd dat hij er niet lang meer zou zijn. Hij bleef nog 13 maanden veel te kort, maar we hebben wel genoten van die tijd nog samen.
Ik kan me je angst heel goed voorstellen, je weet nu dat hij ziek is en bent erop gefocused. Denkt bij alles wat je ziet dat er iets mis is. Geef Karel even de tijd om bij te komen, hij heeft inderdaad veel meegemaakt de afgelopen week.
Verder meen ik me te herinneren dat hij ook kaliumtekort had? Dit is vaak niet meteen weer op peil heeft tijd nodig. Heb je Tumil k meegekregen?
Wat betreft het geven van onderhuidse infusen, ik heb dit wel gegeven. Omdat de waarden niet stabiel bleven en met infuus wel, zo heeft Patiaan het die 13 maanden volgehouden.
Ik zou echt eerst aankijken of hij stabiel blijft en het goed doet zonder. Een infuus kun je altijd nog inzetten maat begin je daar eenmaal mee zit je wel aan je laatste redmiddel. Mijn da zei als infusen niet meer werken kunnen we niks meer voor hem doen. Zo lang mogelijk uit proberen te stellen dus...
Ook moet je kat wel mee willen werken en geen extra stress opleveren. Hier ging het bij Patiaan heel makkelijk, gewoon op schoot, hoefde hem bijna niet vast te houden. Maar goed elke kat is anders.
Hoe is het vandaag verder gegaan met hem? Heeft hij nog genoten van het zonnetje?
Ik kan me je angst heel goed voorstellen, je weet nu dat hij ziek is en bent erop gefocused. Denkt bij alles wat je ziet dat er iets mis is. Geef Karel even de tijd om bij te komen, hij heeft inderdaad veel meegemaakt de afgelopen week.
Verder meen ik me te herinneren dat hij ook kaliumtekort had? Dit is vaak niet meteen weer op peil heeft tijd nodig. Heb je Tumil k meegekregen?
Wat betreft het geven van onderhuidse infusen, ik heb dit wel gegeven. Omdat de waarden niet stabiel bleven en met infuus wel, zo heeft Patiaan het die 13 maanden volgehouden.
Ik zou echt eerst aankijken of hij stabiel blijft en het goed doet zonder. Een infuus kun je altijd nog inzetten maat begin je daar eenmaal mee zit je wel aan je laatste redmiddel. Mijn da zei als infusen niet meer werken kunnen we niks meer voor hem doen. Zo lang mogelijk uit proberen te stellen dus...
Ook moet je kat wel mee willen werken en geen extra stress opleveren. Hier ging het bij Patiaan heel makkelijk, gewoon op schoot, hoefde hem bijna niet vast te houden. Maar goed elke kat is anders.
Hoe is het vandaag verder gegaan met hem? Heeft hij nog genoten van het zonnetje?
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty, honden Luna, Sophie en Nala.
Karel doet het schitterend.
Hij eet en drinkt goed. 'k had hem net een zakje met kattenkruid meegebracht en hij was terug aan het spelen zoals een jong katje
.
Volgende woensdag moet hij op controle naar het ziekenhuis en wordt er gekeken hoe hij reageert op voeding alleen.
Indien nodig, wordt er medicatie opgestart.
Hij rust wel veel, maar dat deed hij eigenlijk altijd al, dus dat is wel ok denk ik.
inderdaad, elk gedrag wordt nu geanalyseerd... Zaken die vroeger normaal leken worden nu bekeken, besproken, opgezocht... Mijn man wordt gek van me.
Ik kan wel meer van Karel genieten dan ik vooraf gedacht had.
Al denk ik wel vaak, wat jammer, dat je dat nou moet overkomen... Maar we kunnen ons niets verwijten, we doen wat we kunnen voor hem en ik hoop dat hij dat weet...
Hij eet en drinkt goed. 'k had hem net een zakje met kattenkruid meegebracht en hij was terug aan het spelen zoals een jong katje

Volgende woensdag moet hij op controle naar het ziekenhuis en wordt er gekeken hoe hij reageert op voeding alleen.
Indien nodig, wordt er medicatie opgestart.
Hij rust wel veel, maar dat deed hij eigenlijk altijd al, dus dat is wel ok denk ik.
inderdaad, elk gedrag wordt nu geanalyseerd... Zaken die vroeger normaal leken worden nu bekeken, besproken, opgezocht... Mijn man wordt gek van me.
Ik kan wel meer van Karel genieten dan ik vooraf gedacht had.
Al denk ik wel vaak, wat jammer, dat je dat nou moet overkomen... Maar we kunnen ons niets verwijten, we doen wat we kunnen voor hem en ik hoop dat hij dat weet...
- Chiquita98
- Tijger
Wat geweldig voor Karel!! En fijn dat jij ook weer van hem kan genieten. Gaat ie nog wel steeds naar buiten?
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)
Bekijk ons album hier
Bekijk ons album hier
Met tranen in mijn ogen lees ik je bericht Kelley. Fantastisch! En Karel.............ga zo door, hè!
Fijn dat je ons op de hoogte houdt. Ik snap alleen niet waarom de medicatie niet gelijk gestart is.
Fijn dat je ons op de hoogte houdt. Ik snap alleen niet waarom de medicatie niet gelijk gestart is.
Wat een goed nieuws over Karel !
Ga zo door Karel!!!
Groetjes Luciënne
Ga zo door Karel!!!
Groetjes Luciënne
Groetjes Luciënne, mijn lieve nierkater Casper en mijn andere 4 Birmaantjes
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Wat ik me afvraag is hoe het afgelopen is met de kat van Amance1962. Die tegelijk met Kelly op het forum kwam en waarvan ik de blok tekst leesbaar had gemaakt.
Ze heeft volgens mij nooit meer op Annet haar reacties gereageerd.
Kelly fijn dat het goed gaat met Karel, hopenlijk zet de vooruitgang voort.
Ze heeft volgens mij nooit meer op Annet haar reacties gereageerd.
Kelly fijn dat het goed gaat met Karel, hopenlijk zet de vooruitgang voort.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Nee, is nog een keer teruggeweest zag ik in haar profiel en zag waarschijnlijk dat haar tekst leesbaarder gemaakt was en dat was het. Beledigd?
missch weg kwijt op forum want nieuw ..
.. of kat behoorlijk ziek en intussen ingeslapen .... en heel erg verdrietig...?
missch peebeetje?
.. of kat behoorlijk ziek en intussen ingeslapen .... en heel erg verdrietig...?
missch peebeetje?
Vannacht weer een dipje gehad...
Karel kwam niet mee naar boven, bleef in zijn bakje liggen, ik had de indruk dat hij minder had gegeten en ik dacht echt dat we hem vandaag zouden moeten laten inslapen...
Heel de nacht wakker gelegen, liggen huilen, niet durven gaan kijken...
En toen ik opstond, kwam hij naar me toe, boven.
Hij heeft wel wat gegeten, maar ik hou alles als een havik in het oog.
Die onzekerheid is moordend...
Was dat bij jullie ook zo, kort na de diagnose?
En wanneer gaat dat over?
Karel kwam niet mee naar boven, bleef in zijn bakje liggen, ik had de indruk dat hij minder had gegeten en ik dacht echt dat we hem vandaag zouden moeten laten inslapen...
Heel de nacht wakker gelegen, liggen huilen, niet durven gaan kijken...
En toen ik opstond, kwam hij naar me toe, boven.
Hij heeft wel wat gegeten, maar ik hou alles als een havik in het oog.

Ja, die onzekerheid is vreselijk en duurde bij mij zeker een half jaar.
We leefden van maand naar maand. Bij Noa werd op 17 november 2010 nierfalen geconstateerd en vooral de eerste week na opname was akelig. De internist had ons verteld dat opname geen zin had "dan zijn ze een week goed en daarna gaat het alsnog mis" en dus leefde ik die eerste week van dag na dag. Ik durfde zelfs geen half uurtje van huis uit angst dat Noa zou sterven. Het had zo'n impact op me dat ik me ziek moest melden op mijn werk en ik viel in korte tijd vele kilo's af.
Maar die eerste week ging voorbij en de tweede en de derde. Half december was ze heel lusteloos en haar urine rook heel sterk, toen dachten we weer dat het afgelopen zou zijn. Maar het bleek een blaasontsteking en na een antibioticakuurtje ging het weer voortreffelijk.
Eind februari begon ze te spugen en weer die angst. Bleek haar ureum erg verhoogd doordat ik haar eetluststimulerende pillen gaf omdat ze uit zichzelf geen nierdieet wilde eten (wil ze nog steeds niet). Drie dagen heeft ze toen onderhuids infuus gehad en daarna zijn we zelf eens per week infuus gaan geven.
Pas toen ze homeopatische korreltjes kreeg (half april) ging ze als een trein. Ze was dat eerste half jaar sinds haar ziekte wel weer iets aangekomen (van 3,1 naar 3,5 kilo), maar nu at ze alsof haar leven ervan afhing. Haar vacht zag er mooi uit, ze had weer spek op de botten en pas toen zakte de onzekerheid.
En nu is het zo dat ik weet dat ik van geen enkel levend wezen kan voorspellen hoe lang ze bij me zijn - hoe gezond ook - en nu heb ik het losgelaten anders word je gek.
Maar dat duurde dus een half jaar...........
En wanneer je vindt dat hij te weinig eet, dan zou je hem met een spuitje bij moeten voeren want diezelfde internist vertelde ons dat de meeste nierfaalpatiënten niet overlijden door het nierfalen maar doordat ze weinig of niets eten en dan gaat de lever het over nemen en overlijden ze dus door leververvetting.
Wat krijgt hij nu te eten? En hoeveel?
We leefden van maand naar maand. Bij Noa werd op 17 november 2010 nierfalen geconstateerd en vooral de eerste week na opname was akelig. De internist had ons verteld dat opname geen zin had "dan zijn ze een week goed en daarna gaat het alsnog mis" en dus leefde ik die eerste week van dag na dag. Ik durfde zelfs geen half uurtje van huis uit angst dat Noa zou sterven. Het had zo'n impact op me dat ik me ziek moest melden op mijn werk en ik viel in korte tijd vele kilo's af.
Maar die eerste week ging voorbij en de tweede en de derde. Half december was ze heel lusteloos en haar urine rook heel sterk, toen dachten we weer dat het afgelopen zou zijn. Maar het bleek een blaasontsteking en na een antibioticakuurtje ging het weer voortreffelijk.
Eind februari begon ze te spugen en weer die angst. Bleek haar ureum erg verhoogd doordat ik haar eetluststimulerende pillen gaf omdat ze uit zichzelf geen nierdieet wilde eten (wil ze nog steeds niet). Drie dagen heeft ze toen onderhuids infuus gehad en daarna zijn we zelf eens per week infuus gaan geven.
Pas toen ze homeopatische korreltjes kreeg (half april) ging ze als een trein. Ze was dat eerste half jaar sinds haar ziekte wel weer iets aangekomen (van 3,1 naar 3,5 kilo), maar nu at ze alsof haar leven ervan afhing. Haar vacht zag er mooi uit, ze had weer spek op de botten en pas toen zakte de onzekerheid.
En nu is het zo dat ik weet dat ik van geen enkel levend wezen kan voorspellen hoe lang ze bij me zijn - hoe gezond ook - en nu heb ik het losgelaten anders word je gek.
Maar dat duurde dus een half jaar...........
En wanneer je vindt dat hij te weinig eet, dan zou je hem met een spuitje bij moeten voeren want diezelfde internist vertelde ons dat de meeste nierfaalpatiënten niet overlijden door het nierfalen maar doordat ze weinig of niets eten en dan gaat de lever het over nemen en overlijden ze dus door leververvetting.
Wat krijgt hij nu te eten? En hoeveel?
Hij eet royal canin, renal, droge brokjes en natte voeding.
Ik weet niet of het te weinig is, want ik weeg het niet af... Maar dat zit zo in mijn hoofd... Hij schuift wel regelmatig aan, maar ja... Die angst
Ik geef hem 's morgens en 's avonds zo'n zakje (gemixt met water bij, anders eet hij enkel die saus op), daar laat hij altijd wel wat van over, en heel de dag door staan de brokjes er.
Wat geef jij dan te eten?
Ik had ook een zaak specifik gekocht, met zo 16 natte potjes, maar daar wil hij niets van weten.
Heb bheapar al gekocht, renovet of zoiets... Wil hij allemaal niet.
Ik weet niet of het te weinig is, want ik weeg het niet af... Maar dat zit zo in mijn hoofd... Hij schuift wel regelmatig aan, maar ja... Die angst
Ik geef hem 's morgens en 's avonds zo'n zakje (gemixt met water bij, anders eet hij enkel die saus op), daar laat hij altijd wel wat van over, en heel de dag door staan de brokjes er.
Wat geef jij dan te eten?
Ik had ook een zaak specifik gekocht, met zo 16 natte potjes, maar daar wil hij niets van weten.
Heb bheapar al gekocht, renovet of zoiets... Wil hij allemaal niet.
- patiani-guusje
- Cheetah
Wat fijn dat Karel het zo goed doet! Niet te snel denken aan inslapen hoor, kan ook aan iets anders liggen als hij zich anders gedraagt. zoals ik al eerder zei hou het kalium heel goed in de gaten. en is zijn bloeddruk wel gemeten? Van beiden kan een kat erg ziek zijn, en het is makkelijk op te lossen dmv medicijnen. Karel ga zo door!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty, honden Luna, Sophie en Nala.
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Ik heb met Sjaak zeker een jaar ups en downs gehad, twee keer coma zat ongeveer 5 maanden tussen. En ja inderdaad je wordt ziek van onzekerheid, ook regelmatig sloeg de twijfel toe, moet ik hem niet laten gaan, kan ik hem dit alles wel aandoen.kellyc schreef:Vannacht weer een dipje gehad...
Maar die 10 extra jaren zijn het absoluut waard geweest!
Sterkte met Karel, ik hoop dat je hem erdoor heen kunt trekken en stabiel krijgen.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
Ik geef Trovet (lam en kip en een enkele keer vlees) aan Noa en Cochi krijgt Kattovit en Beaphar en gewoon gourmet met ipakitine. En Hills KD-brokjes, maar die eten Cerná en Milka, geen van beide nierfaalkatten.kellyc schreef:Wat geef jij dan te eten? Ik had ook een zaak specifik gekocht, met zo 16 natte potjes, maar daar wil hij niets van weten.
Heb beaphar al gekocht, renovet of zoiets... Wil hij allemaal niet.
Ik dacht: wanneer hij slecht eet, zou je iets anders kunnen proberen, maar dat heb je dus al gedaan.
De pest is dat je niet zomaar wat kunt uitproberen want je moet gelijk een hele voorraad kopen en wanneer ze het dan niet willen, zit je met de rest.
Was Karel wel altijd een zacht voereter? Je zou een zakje Happycat nieren bij Zooplus kunnen proberen of RC-Renal Special, beide brokjes die de meeste katten erg lekker vinden.
En welke Trovet heb je geprobeerd?
Karel was gewoon van almo natuur te eten, dat ziet er echt ongelooflijk lekker uit.
Ik weet ook niet of ik zo af en toe iets mag geven, met zo wat ipakitine over of zo, of is dat echt uit den boze?
Goh, inderdaad, onlangs dan die specifik, droog- en natvoer, kostte 65 €. 'k vind dat niet zo veel, want de voeding was altijd al duur, maar 'k vind het heel veel wanneer hij het niet opeet...
Voor die trovet zal ik eens kijken, 'k weet niet vanbuiten welke smaak dat was.
Ik weet ook niet of ik zo af en toe iets mag geven, met zo wat ipakitine over of zo, of is dat echt uit den boze?
Goh, inderdaad, onlangs dan die specifik, droog- en natvoer, kostte 65 €. 'k vind dat niet zo veel, want de voeding was altijd al duur, maar 'k vind het heel veel wanneer hij het niet opeet...
Voor die trovet zal ik eens kijken, 'k weet niet vanbuiten welke smaak dat was.