Kat sloom maar eet em springt wel

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Rippel0000
Kitten

Kat sloom maar eet em springt wel

Bericht door Rippel0000 »

Beste mensen,

Ik heb superlieve poes die tara heet. Zij was eerst van mijn tante maar toen mog ik haar hebben. Tara is een bange kat als vreemden er zijn, maar zodra zij bij ons is is ze lekker aanhalig :).
Hoe oud zij is weet ik niet, ik denk 10-12(niet zo oud toch???:(. Wat ik aan haar merk is dat ze steeds dunner word, maarr!!!!! Ze eet ze drinkt. Maar dat niet alleen! Ze loopt van de trappen en springt nog op van alles maar op een slomere manier, niet zo erg lusteloos gelukkig. Maar ja het is niet de tara die we kennen!!!! Mijn vraag is: is dit ernstig??? (natuurlijk ga ik naar een dierenarts)

Antwoord plz!!! Niemand gunt een huisdier de dood!!!

Het klinkt misschien wat vreemd maar, ik heb mijn poes belooft dat alles weer wordt zoals het was. Het maakt niet uit of het tegen een mens, kat of slak is, het is en blijft een belofte en die wil ik graag nakomen :-/
Adriana

Re: Kat sloom maar eet em springt wel

Bericht door Adriana »

welkom op het Forum!
wij zien jouw katzel niet en zijn geen dierenarts, zoals je weet..

het kan van alles zijn en ik ga niet alle spoken en wilde beren loslaten.. en je onnodig ongerust maken..
de enige manier om er achter te komen is goed bloedonderzoek en lichamelijk onderzoek door een dierenarts en gelukkig heb je daartoe ook besloten.
zou daar ook niet te lang mee wachten..
het kan zijn dat jouw poes ouder is dan je denkt en oudere katten worden op den duur wat mager.. maar het kan ook wat anders zijn dat door dieetvoer of beetje medicijnen goed te behandelen is..
de enige die je dat kan zeggen is je dierenarts!
Rippel0000
Kitten

Bericht door Rippel0000 »

Bedankt!! We gaan zeker naar de dierenarts vandaag. Ze heeft tenslotte zoals gewoonlijk haar eten opgegeten, we zijn dus nog niet telaat denk ik :). (hoop ik)
Chiquita98
Tijger
Tijger

Bericht door Chiquita98 »

Ik denk dat je iets te paniekerig bent hoor ;-) Heb je nog nooit eerder voor een kat gezorgd? Ik denk eerlijk gezegd dat als ze nog eet en drinkt en speelt dat er niet zo heel veel aan de hand is. Als ze 10 to 12 jaar oud is(en misschien wel ouder) dan kan het heel goed zijn dat ze door ouderdom gewoon wat strammer is geworden.
Is Tara bij je tante aan komen lopen? Omdat jullie niet weten hoe oud ze is?
Benieuwd wat de dierenarts zegt
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
paasnini

Bericht door paasnini »

Sterkte bij de dierenarts, laat je even weten hoe het gegaan is?
Robijn
Jaguar
Jaguar

Bericht door Robijn »

Ben ook heel erg benieuwd. Onze Sjaak van 16 wordt ook steeds magerder, en wat slomer..
Maar ja, die is ook al 16...
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Plaats reactie