Cat it senses voerbak wat is jullie ervaring?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Ozzyzorro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:42

Cat it senses voerbak wat is jullie ervaring?

Bericht door Ozzyzorro »

Ik heb voor mijn drie katten de cat it senses voerbak gekocht (dat is een soort labyrint waar ze het voer uit moeten vissen ) hij stond nog geen minuut en ze hadden hem al omgegooid .dat ding is zo wankel ik denk dat zelfs een kitten hem omkiept als het met de poten erin wil!
Ook heb ik van dat zelfde die rail gekocht met dat balletje waar dat licht in zit en dan moeten ze er tegen aan slaan zodat die gaat rollen ook hier hebben ze geen interesse in .
Zijn er katten die het wel leuk vinden en waar de voerbak wel werkt?
Ben gewoon benieuwd of het aan mijn katten ligt of niet
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Cat it senses voerbak wat is jullie ervaring?

Bericht door Adriana »

rechtsboven zit een zoekfunctie en als je daar 'cat it' of 'speelrail' of enzovoorts intypt, dan krijg je alle berichten over die onderwerpen.
de speelrail was een tijdje heel erg favo maar ik zie het laatste halfjaar eigenlijk geen berichten daarover. over de voerautomaat is geloof ik ooit een keer geschreven..
wij hebben hier twee speelrails, eentje vlak en de andere met verhoging. de vlakke is hier veruit favoriet en ik leg daar een andere (rood/geel) in en dat is nog leuker. (zie fotoalbum grijstijgers). soms wordt er veel mee gespeeld en dan weer weken niet.
het leukste spelen is toch waar het baasje ook mee doet!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Ozzyzorro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:42

Re: Cat it senses voerbak wat is jullie ervaring?

Bericht door Ozzyzorro »

Met de zoekfunctie had ik al gekeken over die voerbak kon ik inderdaad niks vinden de rails wel .
Ik denk dat mijn katten misschien te oud zijn voor die rails ze zijn 10 en 11 jaar.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Cat it senses voerbak wat is jullie ervaring?

Bericht door Adriana »

het helpt als je er zelf naast gaat zitten en zachtjes tegen het balletje aantikt.
het kan ook zijn dat je er een stuiterbal in moet doen omdat ze meegeleverde bal erg veel herrie maakt..
het helpt ook als je zelf vaak met je katten speelt,
dan zijn/blijven ze dat gewend en de meeste katten vragen er soms ook om

je krijgt 41 berichten waarin over 'voerautomaat' wordt geschreven en ergens in die drie pagina's berichten staat iets over de cat it voerautomaat - pse zoek ff zelf ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Ozzyzorro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:42

Re: Cat it senses voerbak wat is jullie ervaring?

Bericht door Ozzyzorro »

Ik heb het allemaal weer ingepakt en ga ze terug sturen .ik heb gister zelf met die rail gespeeld alle lichten uit zodat ze de lichtjes goed konden zien maar ze keken mij allemaal aan alsof ze wilde zeggen
Dat is kattenspeelgoed niet voor mensen en vervolgens liepen ze weg.
We halen het laserlampje maar weer uit de kast dat vinden ze wel leuk .
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Cat it senses voerbak wat is jullie ervaring?

Bericht door Chiquita98 »

Hier duurde het een poosje hoor voordat ze met de rails gingen spelen. Katten kijken soms gewoon even de kat uit de boom(vreemd speelgoed, vreemde geur).
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
paasnini

Re: Cat it senses voerbak wat is jullie ervaring?

Bericht door paasnini »

Zowiezo is mijn (lange) ervaring dat katten het speelgoed vaak niet direkt leuk vinden. Ineens ontdekken ze het en dan is het bal.
Ik heb het labyrint ook (heb ook de rails), vooral twee van mijn Maine Coons zijn er helemaal weg van, ze eten eerst het midden gedeelte leeg, vinden het hengelen helemaal leuk en vervolgens gooien ze hem om om de boven etage leeg te maken.
Hij valt wat makkelijker om, moet hem goed in het gat van de rubberen mat zetten dat wel maar dan nog.
Gebruikersavatar
kzin
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 aug 2011 12:48
Locatie: Amersfoort

Re: Cat it senses voerbak wat is jullie ervaring?

Bericht door kzin »

Ik heb zo'n labyrint geprobeerd. Mijn katten hebben er ook totaal geen belang bij. Ik heb hem een hele dag laten staan, ze hebben gewoon een hele dag niet gegeten!
Iemand ie er belang bij heeft? Stuur me eens een persoonlijk berichtje.
Plaats reactie