wond aan de neus

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edana
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 feb 2011 00:11
Locatie: Deventer

wond aan de neus

Bericht door Edana »

Hoi allemaal,

Sinds gister heeft mijn kat Baldr een wond aan de voorkant van zijn neus.
Gisterochtend leek het alsof er een stuk vel van af was en het zag er verder mooi schoon en roze uit.

Omdat mijn vriend en ik gister uit elkaar gingen en ik met mijn katten naar mijn moeder en haar katten moest verhuizen, heb ik er niet veel naar kunnen kijken.
Baldr zit veel verstopt vanwege de verhuizing en de stress van de andere katten.
Wel zag ik gisteravond dat de wond roder is en zelfs groter lijkt. Vandaag lijkt de wond nog roder en bloederiger en ik maak me toch zorgen.

Zodra het kan maak ik een foto, tot nu toe zit ie niet stil genoeg en ik wil hem niet nog meer stressen voor een foto.

Waarschijnlijk ga ik morgen wel met hem naar de da, maar ik zou toch ook graag wat advies krijgen.
Moet ik de wond schoonmaken? Het is heel oppervlakkig en ik zie wel dat hij er veel met zijn tongetje overheen gaat.
En wat zou de da eraan kunnen doen? Enige ideeën over wat dit zou kunnen zijn?
Groetjes, Eva
Katers Pepijn en Baldr
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9351
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: wond aan de neus

Bericht door castratenkoor »

Kan natuurlijk van alles zijn, van een schaafwondje tot een abces en alles daartussen.
Ik zou inderdaad morgen maar naar de dierenarts gaan.
De dierenarts kan je dan adviseren of je het wel of niet schoon moet maken. Dat is hiervandaan niet te beoordelen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: wond aan de neus

Bericht door Chiquita98 »

Ik zou er zelf niet mee gaan dokteren. En aangezien hij al zo gestresst is zou ik hem gewoon lekker met rust laten. En inderdaad morgen de da bellen
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: wond aan de neus

Bericht door lidewij020 »

Zou het kunnen dat hij zich ergens aan gebrand heeft?
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Gebruikersavatar
Edana
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 feb 2011 00:11
Locatie: Deventer

Re: wond aan de neus

Bericht door Edana »

Bedankt voor jullie reacties. Zelf doktoren was ik niet van plan, maar ik heb nog nooit zoiets gezien bij een kat en was benieuwd of iemand anders hier ervaring mee heeft.
Ik zou niet weten waar hij zich aan gebrand kan hebben, we hebben geen vuur of iets heets bij hem in de buurt gehad. Ook de verwarming staat uit 's nachts. Maar Baldr kennende kan hij van alles hebben uitgevreten ;)
Morgenochtend bel ik meteen de da even.
Groetjes, Eva
Katers Pepijn en Baldr
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: wond aan de neus

Bericht door pearlsofpassion »

Het is lastig als hij er zelf steeds aan likt. Zo houdt hij het steeds open.
Ik zou er ook even mee naar de DA gaan, ik heb werkelijk geen idee wat eraan te doen is.

Ik heb een kat die een klein korstje op haar neus heeft dat ze er ook steeds weer af likt. Het is nu al zo'n 5 jaar denk ik. Het blijft er maar omdat ze het dus steeds eraf likt voor het helemaal genezen is...
Ik heb het ooit wel aan de DA gevraagd en er viel niets aan te doen, maar het is ook niet erg want ze heeft er eigenlijk geen last van. Het krijgt gewoon nooit de kans ten gronde te genezen.
Maar het is dan ook maar een piepklein korstje, geen wonde. Vandaar dat ik als ik jou was dus toch een DA zou raadplegen. Hopelijk valt er wel wat aan te doen.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Edana
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 feb 2011 00:11
Locatie: Deventer

Re: wond aan de neus

Bericht door Edana »

Ja, dat likken houdt het inderdaad vochtig en maakt het denk ik ook groter.
Vandaag lijkt het nog bloederiger, ik heb een afspraak bij de da over een uur.
Ik ben heel benieuwd wat er nou aan de hand is :S
Groetjes, Eva
Katers Pepijn en Baldr
Gebruikersavatar
Edana
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 feb 2011 00:11
Locatie: Deventer

Re: wond aan de neus

Bericht door Edana »

Net terug van de da, het is inderdaad een oppervlakkige wond op een vreemde plek. Het moet vanzelf weer genezen. Het zal wel een tijdje duren voor het weer heel is, maar mijn bezorgdheid is in ieder geval vast weggenomen.
Groetjes, Eva
Katers Pepijn en Baldr
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: wond aan de neus

Bericht door Chiquita98 »

Goed nieuws!
Mijn oudere kat had eerder ook altijd een vervelend wondje net naast haar neus. Kwam wrs door het soort kattengras plantje wat ik toen had. Die had nogal scherpere sprieten. Duurde inderdaad een poosje voordat het geheeld was
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Plaats reactie