1e ontlasting kittens + moederpoes uit nest
- Livewithlouis
- Poema
Re: 1e ontlasting kittens + moederpoes uit nest
oh wauw ik bedoelde ook niet direct nu
word er bijna zenuwachtig van

Ik zie niemand als aanstichter, maar ik word gewoon zo móe van deze discussie.
Het lijkt me dat iedereen elkaar standpunt hier ondertussen wel kent.
Het lijkt me dat iedereen elkaar standpunt hier ondertussen wel kent.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel
Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
castratenkoor schreef:Wat mij het meest stoort in de eeuwig terugkomende discussie over vegetarisch eten is: dit is in mijn optiek een kattenforum. Het doel is met elkaar meedenken over de zorg van eigen katten, katten van de andere forumleden, katten in het algemeen.
Ik ben daarom van mening dat ik best tegen het op de wereld trappen van nest na nest mag zijn. Zonder dat ik me dan hoef te verantwoorden of ik vlees eet of niet.
Het is namelijk een kattenforum.
Als iemand lid is van een sigarenbandjes - forum dan wil iemand het hebben over sigarenbandjes. Dan is iemand niet verplicht zich te verantwoorden of hij/zij wel of niet lucifersmerkjes in huis heeft.
Om maar even een plastische vergelijking te maken.
We hebben een prachtig 500 - klets - topic. Daarin mag je neuzelen over alles wat je bezighoudt. Van zere teentjes, zere keeltjes, gekochte bloesjes, wel of geen werk hebben. Noem maar op, is allemaal ok.
Ik ben van mening dat het door iemands strot willen douwen van vegetarisch leven daar thuis hoort.
Met mijn woordkeuze wil ik overigens helemaal niet aangeven dat ik vegetarisch leven niet serieus neem.
Ik ben lid geworden van dit forum omdat ik het prettig vind met elkaar mee te denken als er problemen ontstaan met de eigen katten of met andermans katten. We kunnen veel van elkaar leren.
Mijn reactie op topic starter was heel netjes en beleefd, zo ook de reactie op het topic "duur van de zwangerschap". Ik ben van mening dat als je zo nodig katten wilt vermeerderen je je goed inleest en liefst contact houdt met een ervaren fokker en uiteraard met de dierenarts.
Bij een mededeling "de kat is uitgeteld en ik moet maandag de hele dag werken" gaan mijn nekharen omhoog. Dan denk ik wat is dat voor planning. Je zorgt toch dat je 1 of liefst 2 weken vrij bent bij zoiets.
ALS je het dan doet, doe het dan goed en zorgvuldig.
En dat is mijn mening.
Zelfs berichten komen er langs van pasgeboren kittens met vlooien, hoe moet ik ze ontvlooien.
Waar ben je dan mee bezig als klaarblijkelijk moederpoes vlooien heeft?!?
Pasgeboren kittens krijgen snel bloedarmoede door vlooien.

Mooi gezegd, ik meng me niet eens in deze discussie's omdat het toch over en weer blijft gaan,maar het is wel jammer . Leef en laat leven, de een doet het zus de ander zo,maar niemand is dan per definitie slecht bezig!
Laten we (jullie met wat meer kattenkennis dan ik) iedereen gewoon zo gewoon mogelijk te woord staan en helpen waar het nodig is.