Spelen
Spelen
Hoi mensen!
Ik was eigenlijk benieuwd naar jullie tips over spelen.
Ik heb best wel wat verteld over Bess, onze drukke meid en Nikita, rustig en beetje op zichzelf. Beide katten erkennen elkanders grenzen en doen het prima samen. Helaas slapen ze nooit saampjes, maar heel af en toe krijgt Nikita een lik van Bess over de kop wanneer ze langsloopt. Samen spelen gebeurt, maar niet regelmatig. Meestal is het Nikita die het begint en eindigt en Bess is zo netjes om haar grenzen te accepteren, dus dringt zichzelf nauwelijks op.
Echter heb ik nu een geweldig speeltje gekocht.. En beide katten zijn er zot op! Geweldig! Alleen Bess is zo bloedje fanatiek dat Nikita dus amper de ruimte krijgt om te spelen met het speeltje.
http://www.zooplus.nl/shop/katten/speel ... eer/135843
Hoe doen jullie dat? Als 1 van de katten zo fanatiek speelt dat de ander bijna geen ruimte krijgt en daardoor gaat toekijken. Ze wil heel graag, maar ze laat zich dan maar zo afschepen en af en toe gaat er een pootje omhoog. Nu spelen we dus vaak tegelijkertijd. Ik heb 3 van die speeltjes, dus mijn vriend er eentje en ik er eentje en dan kan Nikita in een andere ruimte helemaal los. Ik heb hier niet altijd de tijd voor ivm avonddiensten dus het kan zijn dat er dan een dag of twee of drie niet meer haar gespeeld wordt.. Althans, er worden wel pogingen gedaan, maar daar gaat Nikita niet op in omdat ze zoiets heeft van.. Nah, laat maar, Bess speelt al.
Bess is trouwens wel weer zo netjes dat als het speeltje bij Nikita ligt (bijna bovenop eigenlijk) er niet op af te vliegen. Maar zodra het speeltje een centimeter te ver van Nikita verwijderd ligt, zie je het kontje alweer schudden... Nikita gaat dan naar Bess kijken en doet niets meer.
Bedankt!
Ik was eigenlijk benieuwd naar jullie tips over spelen.
Ik heb best wel wat verteld over Bess, onze drukke meid en Nikita, rustig en beetje op zichzelf. Beide katten erkennen elkanders grenzen en doen het prima samen. Helaas slapen ze nooit saampjes, maar heel af en toe krijgt Nikita een lik van Bess over de kop wanneer ze langsloopt. Samen spelen gebeurt, maar niet regelmatig. Meestal is het Nikita die het begint en eindigt en Bess is zo netjes om haar grenzen te accepteren, dus dringt zichzelf nauwelijks op.
Echter heb ik nu een geweldig speeltje gekocht.. En beide katten zijn er zot op! Geweldig! Alleen Bess is zo bloedje fanatiek dat Nikita dus amper de ruimte krijgt om te spelen met het speeltje.
http://www.zooplus.nl/shop/katten/speel ... eer/135843
Hoe doen jullie dat? Als 1 van de katten zo fanatiek speelt dat de ander bijna geen ruimte krijgt en daardoor gaat toekijken. Ze wil heel graag, maar ze laat zich dan maar zo afschepen en af en toe gaat er een pootje omhoog. Nu spelen we dus vaak tegelijkertijd. Ik heb 3 van die speeltjes, dus mijn vriend er eentje en ik er eentje en dan kan Nikita in een andere ruimte helemaal los. Ik heb hier niet altijd de tijd voor ivm avonddiensten dus het kan zijn dat er dan een dag of twee of drie niet meer haar gespeeld wordt.. Althans, er worden wel pogingen gedaan, maar daar gaat Nikita niet op in omdat ze zoiets heeft van.. Nah, laat maar, Bess speelt al.
Bess is trouwens wel weer zo netjes dat als het speeltje bij Nikita ligt (bijna bovenop eigenlijk) er niet op af te vliegen. Maar zodra het speeltje een centimeter te ver van Nikita verwijderd ligt, zie je het kontje alweer schudden... Nikita gaat dan naar Bess kijken en doet niets meer.
Bedankt!
- Chiquita98
- Tijger
Re: Spelen
Ja ik heb er hier ook eentje die er heel fanatiek mee is met die speelhengels. De andere 3 staan dan soms te kijken. Tja ik heb zoiets van: niks aan te doen. Je kan ze er moeilijk op aanspreken, zijn geen kinderen maar katten. Je kan ze moeilijk verbieden om niet te spelen omdat nu de beurt aan een ander is. Bij mij hebben ze alle 4 een andere manier van spelen en andere voorkeur voor spelletjes dus ik verdeel mijn tijd en doe om en om iets individueels met ze.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)
Bekijk ons album hier
Bekijk ons album hier
- achtpuntzes
- Jaguar
hier is het meer in balans, en word er netjes om de beurt gewacht om met het hengeltje te spelen 
als je ene kat heel erg op het hengeltje gericht is, heb ik nog wel een tip: mat de kat dusdanig af met het hengeltje dat ie moe is, dan kun je er met de ander mee spelen...

als je ene kat heel erg op het hengeltje gericht is, heb ik nog wel een tip: mat de kat dusdanig af met het hengeltje dat ie moe is, dan kun je er met de ander mee spelen...
ik heb zojuist ook maar even een speelhengel ( de zoveelste ) besteld en zo'n Catit Design Senses Speelrail.
Eens kijken of ze ook hun energie eens kwijt kunnen in de speelrail.
Eens kijken of ze ook hun energie eens kwijt kunnen in de speelrail.
- Ilovesiamesecats
- Panter
achtpuntzes schreef:als je ene kat heel erg op het hengeltje gericht is, heb ik nog wel een tip: mat de kat dusdanig af met het hengeltje dat ie moe is, dan kun je er met de ander mee spelen...
Hahaha dat gaat hier niet lukken, als hij moe is en ik leg de hengel weg is hij al weer klaar wakker

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Zo doe ik dat hier ook. Ik mat eerst snabbel helemaal af met een hengel en dat duurt meestal wel effen. Maar op een gegeven moment gaat die toch liggen. Dan geef ik snabbel meestal effen een anders speeltje tussen zijn poten. En dan ga ik nog even met sproet spelen die is meesta wel na 5 min wel weer klaar er mee en dan komt snabbel meestal weer in in actie.achtpuntzes schreef: als je ene kat heel erg op het hengeltje gericht is, heb ik nog wel een tip: mat de kat dusdanig af met het hengeltje dat ie moe is, dan kun je er met de ander mee spelen...
Je zou ook eens kunnen kijken wat ze met het laserlampje doen. Vaak rennen ze er hier met zijn 2en achter aan.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
hier hebben de beide bengels ook graag hetzelfde speeltje.
ik maak bosjes van duivenveren, die ik verzamel en daar bind ik touwtjes aan. en eventueel een bamboestok en dan zit ik met twee hengels op kat te vissen. altijd prijs! en omdat ze ook graag met elkaar rollebollen hang ik de veren ook nog wel eens tegelijk boven de kattenbult en dan zie je vooral heel veel poten, hihi!
hier is de truc zo snel mogelijk een pakketje veren pakken en dat tegen je aanklemmen zodat de ander er niet bij kan. en het is dan meestal bolle die bovenop maks springt om bij die veren te komen en eigenlijk voor een potje krachttraining/katworstelen.
pakketjes veren worden hier ook verstopt en begraven en vooral maks kan heel zielig mieuwen als hij zijn verenvogel kwijt is.. dus dan ga ik maar weer eens op zoek..
bukken, knielen, kruipen, strekken en alle andere fitnessoefeningen en zo blijft het personeel ook fit!
ik maak bosjes van duivenveren, die ik verzamel en daar bind ik touwtjes aan. en eventueel een bamboestok en dan zit ik met twee hengels op kat te vissen. altijd prijs! en omdat ze ook graag met elkaar rollebollen hang ik de veren ook nog wel eens tegelijk boven de kattenbult en dan zie je vooral heel veel poten, hihi!
hier is de truc zo snel mogelijk een pakketje veren pakken en dat tegen je aanklemmen zodat de ander er niet bij kan. en het is dan meestal bolle die bovenop maks springt om bij die veren te komen en eigenlijk voor een potje krachttraining/katworstelen.
pakketjes veren worden hier ook verstopt en begraven en vooral maks kan heel zielig mieuwen als hij zijn verenvogel kwijt is.. dus dan ga ik maar weer eens op zoek..
bukken, knielen, kruipen, strekken en alle andere fitnessoefeningen en zo blijft het personeel ook fit!
- Ilovesiamesecats
- Panter
Haha dat is herkenbaar!! Gaan ze dan ook mee zoeken? Die van ons wel, dat is zo grappig 

eigenlijk is het niet de bedoeling dat ze worden gevonden, ook niet door mij!
dus meestal zoek ik als de bengels snurken, tegelijkertijd met stofzuigen en opruimen enzo..
want als ik ga zoeken als ze wakker zijn dan lopen ze me inderdaad achterna en wordt een volgende keer ergens anders verstopt.. en dat is dan vaak erg lastig om dat weer te vinden..
en ik heb een reservepakketje in de la liggen voor noodgevallen..
dus meestal zoek ik als de bengels snurken, tegelijkertijd met stofzuigen en opruimen enzo..
want als ik ga zoeken als ze wakker zijn dan lopen ze me inderdaad achterna en wordt een volgende keer ergens anders verstopt.. en dat is dan vaak erg lastig om dat weer te vinden..
en ik heb een reservepakketje in de la liggen voor noodgevallen..
- Chiquita98
- Tijger
Ja verstoppen van speeltjes zijn ze hier ook goed in. En dan mauwen naar mij, ik zoeken maar vind het soms niet. Dan zitten ze me soms aan te kijken van: heb je het speeltje nog niet gevonden? ja hallooooo jongens jullie verstoppen het toch??
Ik heb van de week mijn oudste krabpaal bekleed met nog vloerbedekking wat ik hier had liggen ipv sissal(heerlijk ruw vloerbedekking). 1 klein reepje had ik eraf gesneden en sindsdien is dat het nieuwe speeltje van gizmo. Duur speelgoed is helemaal niet nodig hier

Ik heb van de week mijn oudste krabpaal bekleed met nog vloerbedekking wat ik hier had liggen ipv sissal(heerlijk ruw vloerbedekking). 1 klein reepje had ik eraf gesneden en sindsdien is dat het nieuwe speeltje van gizmo. Duur speelgoed is helemaal niet nodig hier
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)
Bekijk ons album hier
Bekijk ons album hier
- Ilovesiamesecats
- Panter
Bindertjes, touwtjes, tie wraps, alles is leuk. Komen ze ineens voorbij galloperen met een nieuwe buit in hun bek
We hebben in de tuin tijdelijk een zeil over een stapel dozen met touw er om. Ze hadden het touw gevonden en liepen er triomfantelijk mee naar binnen.... Snok... Trek.....Snok...Huh... Vrouwtje hoe kan dat? Ja suffert het zit vast gebonden aan de andere kant

We hebben in de tuin tijdelijk een zeil over een stapel dozen met touw er om. Ze hadden het touw gevonden en liepen er triomfantelijk mee naar binnen.... Snok... Trek.....Snok...Huh... Vrouwtje hoe kan dat? Ja suffert het zit vast gebonden aan de andere kant

oh nee, kattenspeeltjes hoeven niet veel tot niks te kosten!
beetje crea, beetje klungelen en ingrediënten voor het oprapen!
hier zijn duiven-/eenden-/ganzenveren altijd goed voor een heleboel speelplezier en inderdaad, met prooi hoog in de bek door het huis lopen..
kan me voorstellen dat gizmo veel plezier aan zo'n tapijtreepje beleeft en lijkt me heel grappig,
sjor sjor ..... (siam.kattenvloekjes) sjor sjor (siam.grmbl..) --> hellup!!
beetje crea, beetje klungelen en ingrediënten voor het oprapen!
hier zijn duiven-/eenden-/ganzenveren altijd goed voor een heleboel speelplezier en inderdaad, met prooi hoog in de bek door het huis lopen..
kan me voorstellen dat gizmo veel plezier aan zo'n tapijtreepje beleeft en lijkt me heel grappig,
sjor sjor ..... (siam.kattenvloekjes) sjor sjor (siam.grmbl..) --> hellup!!

- Ilovesiamesecats
- Panter
Hihi daar leek het wel op
als Siamezen iets in d'r kop hebben dan moet het ook gebeuren en op hun manier. Toen ik het touwtje terug maar buiten gooide om de deur dicht te doen waren ze dan ook hoogst beledigd!!

hier willen ze nog wel eens ieder aan een kant aan een touw trekken, dan doe ik aan iedere kant een verenbos met beetje kattenkruid. vooral als het touw onder een deur door gaat en ze elkaar niet kunnen zien hihi en af en toe speel ik vals want trek ik ook mee.. russen kunnen er ook wat van en ook beteuterd kijken (maar itt siamezen zijn ze niet beetje scheel daarbij)..
het verticale vloerkleed is hier nog steeds favo, ook op het gebied van het verstoppen van veren, die zitten dan bovenin onder de IKEA-muis. vanmorgen werden ze in een drinkbak met water geplempt, in de hoop dat ze in eend veranderden?
het verticale vloerkleed is hier nog steeds favo, ook op het gebied van het verstoppen van veren, die zitten dan bovenin onder de IKEA-muis. vanmorgen werden ze in een drinkbak met water geplempt, in de hoop dat ze in eend veranderden?