@Adriana : Solo is een bejaarde FIVkater met een chronische middenoorontsteking, die enorm veel stress heeft van DA-bezoeken wat met name resulteert in slecht eten. Hij is bijna niet te prikken, heeft daar zoveel stress van dat zijn aderen dichtklappen.
Het vermoeden is dat hij óf in het laatste stadium van FIV zit óf ergens een tumor heeft. Of misschien wel beiden, FIVjes zijn namelijk ook erg gevoelig voor kanker.
Alhoewel het inmiddels alweer zo'n 9 maanden aan de gang is... Meestal verloopt kanker toch sneller.
Er is destijds een algeheel bloedonderzoek gedaan, suiker, nieren, lever, schildklier zijn allemaal nagekeken. Daar kwam alleen uit dat zijn lever wat minder goed functioneert maar de waarden pasten bij het feit dat hij inmiddels bejaard is.
Ik betwijfel ook of het IBD is. Heb ooit een kat met IBD gezien en die had veel ergere diarreeklachten. Maar feit blijft dat hij door de Metrazol binnen 3 dagen van de diarree af was die hij al zo'n 6 weken had op dat moment, dus wat het geweest is?
Maar om even kort te gaan. Solo is al meerdere malen helemaal bevoeld, bekeken, beluisterd, beprikt en bekweekt en daar is nooit een sluitende diagnose uit gekomen. Het enige wat ik 100% zeker weet is dat hij FIV heeft en dat hij een chronische middenoorontsteking heeft die niet reageert op antibiotica. Omdat hij na alle onderzoeken en DA-bezoeken elke keer weer zoveel in moest leveren hebben we in december besloten het erbij te laten. Er is iets aan de gang in zijn lijfje, dat staat als een paal boven water, maar zo'n beetje alles wat te behandelen is is uitgesloten. Ik zou met Solo ook nooit het traject van chemo in gaan.
@nellebel : Dankjewel voor je lieve woorden. Solo geniet inderdaad nog steeds van het leven, heeft geen aantoonbare pijn. Het liefst ligt hij de hele avond samen met Mahra lekker op schoot. Op het moment dat het leven voor hem niet leuk meer is laten we hem gaan. Maar eerlijk is eerlijk, ik sta er zelf van te kijken dat hij er nog steeds is en zo geniet.

Foto genomen op 18-03-2012